bezuiniging ivf behandelingen

het kabinet wil nog maar 1ivf behandeling gaan vergoeden ipv 3!

zelf heb ik het geluk 2x spontaan zwanger te zijn geraakt, maar ik vind het schandalig dat mensen bij wie dit niet vanzelf gaat hier dan maar zelf voor behandelingen moeten gaan betalen! kinderen krijgen moet toch geen luxe worden??

ik vraag jullie om deze petitie te tekenen en samen proberen deze plannen van de baan te krijgen!!

http://petities.nl/petitie/3-niet-1-ivf-pogingen-vergoeden

ik heb gelijk getekent...!!!!!

dat is echt belachelijk als ze dat gaan doen..... gewoon bij 3 houden en messchien liefs nog meer.....

Teken ook allemaal..... meschien helpt het....

Van mij mogen ze het naar draagkracht doen. Wij zouden eventueel (al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is) een aantal pogingen zelf kunnen betalen.

Ik vind dat bij mensen die dat niet kunnen, 3 pogingen gewoon vergoed moeten worden.

Overigens is het bijv. in Amerika zo dat geen enkele vruchtbaarheidsbehandeling wordt vergoed.

Belachelijk,
Bij ons was de 1e IVF prut. Alles leek goed, maar achteraf geen goede kwaliteit van embryo's met als gevolg alle 6 niet goed genoeg om te bewaren en die terug was geplaatst bleef ook niet zitten.
Artsen zeiden dat het vaker zo voorkomt en niets wil zeggen over de 2e IVF. Die bij ons gelukkig beter is/was, nu zwanger (10 weken) en nog 4 embryo's in het lab bewaard.

Dus houdt het aub op drie!!!
Gr han

getekend!
Belachelijk dat een kindje krijgen op deze manier een luxe gaat worden en alleen voor de elite! Wij kunnen echt geen poging zelf betalen en een lening hiervoor afsluiten gaat ook ons te ver!

Volgens mij is dit een oude petitie.

Heb toevallig deze week op mijn IVF poli gevraagd of er wat gaat wijzigen en de poli heeft hier nog niets van gehoord en een aantal verzekeraars hebben aangegeven IVF niet uit het pakket te halen per 2012 (zijn al mailingen de deur uit)...

dus ik vermoed niet dat dit in januari weer gaat spelen...vorig jaar was er namelijk veel meer heibel over.

Ik heb deze petitie vorig jaar al getekend en ik ga er vanuit dat het gewoon in het pakket blijft!

gr Yosha

Als ze dan zo nodig daar in moeten bezuinigen, laten ze dan kijken naar of de mensen al kinderen hebben, en hoe lang dat ze al bezig zijn voor een kindje.
En dat is niet discriminerend bedoeld van als mensen al een kindje hebben dat ze dan moeten betalen, maar ik ben nu zelf 36, februari wordt ik 37.
Mijn man en ik willen wat in een rustiger vaarwater komen, en we hebben dan toch besloten om rond maart, april volgend jaar met IVF te beginnen, maar als er dan nog maar ééntje wordt vergoed dan begin ik er ook niet aan.
Dan ga je dat traject in, en als de eerste keer dan mis is dan moet je gelijk maar weer stoppen terwijl wel van de eerste keer al die hormonen weer in je lichaam zitten.
Ik heb ook de petitie getekend.

Terug
Bovenaan