bh

hoi ik doe ik toch even anoniem, omdat ik mij hier behoorlijk voor schaam...
Overal lees ik over voedingsbh's en mensen met grote cupmaten. Helaas zijn mijn borsten nog erg klein (80 AA) en pas ik echt geen voedings bh. Weet iemand waar je kleine bh's kan kopen (op internet ofzo) en hoe duur die zijn?
alvast bedankt
groetjes
 
Hoe ver ben je? heb je al echt een voedingsbeha nodig? Er bestaan veel misverstanden rondom beha's. Een voedingsbeha heb je echt pas nodig na de bevalling. En tijdens de zwangerschap heb je niet echt een zwangerschapsbeha nodig. Is eigenlijk een beetje geldklopperij. Waar het om gaat is dat een beugelbeha niet goed is voor je groeiende borsten tijdens de zwangerschap. Een normale ietwat stevige beha zonder beugel is meer dan voldoende en die kun je natuurlijk vinden in je eigen maat.
Maar, afhankelijk van hoe ver je bent, je borsten gaan groeien tijdens de zwangerschap, dus wie weet!!!
Ik wil je niet beledigen met mijn verhaal, misschien ben je al heel ver of wist je dit allemaal al lang. Maar ik merk gewoon, ook in mijn vriendenkring, dat vrouwen vaak maar iets doen omdat ze het ergens gelezen hebben en er eigenlijk niet genoeg kennis over hebben.
 
Hoi,
ten eerste vind ik dat je je voor je borsten niet hoeft te schamen, de een heeft nu eenmaal meer en de andere minder en misschien heb jij wel hele mooie benen.
Ten tweede heb ik de eervaring gemaakt dat mijn borsten juist door de borstvoeding pas groter en voller werden en ik dan pas een grotere maat nodig had. Bij mijn eerste kind heb ik zelfs helemaal geen voedingsbeha gekocht, maar droeg ik gewoon sportbeha's die ik zo omhoog kom schuiven.
Groetjes, Melanie
 
Hoihoi,

Niets om je voor te schamen: ik heb 75 AA en schommelde aan het einde van mijn zwangerschap tussen de A en B, en daar hoef je echt geen meegroeibeha voor te kopen, want die zijn er alleen maar voor dames, die echt enorm gaan groeien. Ook een beugelbeha kun je blijven dragen als je zo weinig groeit als ik. Verder had ik van de HEMA voedingsbehas (maatje small), die in het midden hielden tussen een sportbeha en een hempje: zaten prima, en ze zijn eindeloos goedkoper dan de 'echte' voedingbehas op internet (www.ladygrace.com valt nog mee omdat de dollar zo laag staat) of in de winkel. Was een keer kijken bij de Prenatal en ben gewoon diep beledigd naar buiten gelopen!

Overigens kun je beter wachten met het kopen van veel behas tot je weet wat voor maat je precies hebt als je eenmaal voedt (ik kwam ergens tussen B en C op 'goede' dagen), en of het allemaal goed doorzet: koop er twee ofzo, de rest komt eventueel later wel: stuur je man naar de HEMA met een voorschrift op een briefje;-)

groetjes,
Michelle.
 
misschien ook leuk om te horen: mijn broer en ik vonden mijn moeders borsten zo mooi (veel mooier dan die wiebels van andere vrouwen) dat we vaak tegen haar zeiden: mam, later wil ik ook zulke borsten (maat aa inderdaad).
bij mijn broer is t nog enigszins gelukt ook ;)

klein maar fijn toch!
succes met het zoeken van een geschikte bh!
groet Karin
 
Hoi, je hebt nou eenmaal grote en ook kleine borsten. Misschien dat je borsten tijdens je zwangerschap nog groter worden. Wil je straks borstvoeding gaan geven? kijk dan een eens op site; borstvoedingswinkel.nl (volgens mij heet het zo); daar hebben ze volgens mij alles van groot tot klein.
Hey, en maak je niet te druk over je"maat" hoor. Het is toch veel belangrijker dat je een heeeeerlijke zwangerschap hebt en straks heeeerlijk met je kindje gaat troetelen? het maakt jouw kindje echt niet uit hoor hoe je borsten eruit zien! Liefde is veel belangrijker. Heb trouwens een extreme make-over gezien van een vrouw die vrijwel geen borsten had, maar die wel heel goed borstvoeding heeft gegeven.
Geniet van je zwangerschap.
 
Dank jullie wel voor de fijne reacties! Ik weet dat het niet erg is voor de borstvoeding, maar ben vroeger erg gepest met mijn cupmaat...Ben nu 30 weken zwanger en had echt gehoopt dat ik nu wel leuke truitjes aan zou kunnen. Maar inderdaad, een goede zwangerschap (en een gezond kindje!) zijn nu eenmaal veeeeeeeeeeeeeel belangrijker. Eigenlijk wel stom dat ik me er nog voor schaam... Ik denk dat ik ook mijn sportbh's houdt, dacht alleen dat het beter was om voedingsbh's te kopen (ook weer zo'n rare gedachte).

Maar goed, bedankt voor de lieve reacties!!!
 
Terug
Bovenaan