bh

A

Anoniem

Guest
wie kan mij helpen met tips over goede bh s
mijn borsten doen ontzettend veel pijn vooral als ik s avonds in bed lig.
heeft iemand hier nog tips over wat je kunt doen aan gevoelige borsten zijn hier mischien zalfjes voor.
het is mijn eerste zwangerschap en weet me geen raad ben nu ruim negen weken blijven je borsten zo gevoelig of gaat dit nog over?

alvast heel erg bedankt

Bij mij gaat het af en aan. Niet meer en niet minder dan voorheen (ben 19 weken). Ik hoop voor jou dat het snel minder wordt want zo te horen wordt je er gek van. Warm kleden hielp mij wel. Warme douche ook. Vraag het anders eens na bij een goede lingerie winkel. Die horen dit vast vaker.
gr.Ing

Ik kan je aanraden om  's nachts een sportbeha in bed te dragen. En verder steeds een hemdje hierover aan te doen. Wat ik zelf ook fijn vond was elke dag instrijken met amandelolie.
Succes. Ik hoop voor je dat het snel over is.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Inmiddels is ons zoontje al weer bijna 4 maanden, maar ik heb het ook gehad. De 1e ca. 10 weken van de zwangerschap heb ik veel last gehad en ergens in het midden ook weer (rond de 30 weken dacht ik). De 1e weken ben ik 1 cupmaat gegroeid en daarna nog 1 cupmaat......aaaaaargh! Afijn, het gaat weer over en nu na de bevalling is de zwaartekracht toegeslagen. Ook fijn!
Maar goed, een BH 's nachts dragen is een goeie tip en wisselend warm en koud (lauw) water over je borsten laten stromen, schijnt ook te werken.
Succes enne....fijne zwangerschap!

Hej hallo,

Ik zelf had aan het begin tot 12 weken ook erg veel last en in die tijd groeide mijn borsten een cup maat.. Nu bij 29 weken begint het weer een beetje..

Bij de Hunkemoller kunnen ze je erg goed adviseren wat betreft zwangere borsten!;)
Een zwangerschapsbh (ziet er uit als een sport bh, niet heeeel sexy maar zeker niet afschuwelijk) heeft geen beugels en hielp bij mij meteen!!
Draag dus geen push up of beugel bhs dan zal je zien dat het al erg verlicht!

Doe 's avonds als je thuis komt lekker je bh uit, dan is het verschil ook minder groot met wanneer ze "los" in bed liggen en zal je ook in bed weinig last hebben..

Dus schaf een zwangerschapsbh aan en vraag aan de verkoopster of ze je maat opmeet, erg belangrijk want veel vrouwen dragen de verkeerde cup en ronde (70/75/80) maat.

Succes met je zwangerschap en wees gerust die pijn is tijdelijk omdat je borsten groeien.. Het kan ff duren maar er komen ook tijden dat je geniet van een volle niet pijnlijke boesem!

Gr Lotte

Ik heb net als jij super gevoelige borsten en kan hierdoor bijna niet meer op mijn buik slapen..... erg vervelend. Ben nu 6 weken zwanger.
Voor overdag heb ik nu een meegroei bh gekocht gewoon bij de hunkemuller ze zijn niet goedkoop maar zitten veel lekkerder. Er zitten namelijk geen beugels ofzo in, echt een aanrader!!

Hoi,

Ik had  in het begin ook enorm veel pijn in m'n borsten en heb uiteindelijk speciale slaapbeha's aangeschaft (bij PrettyMum.nl). Nu ben ik 32w3d zwanger, en ik draag ze nog steeds. Die dingen van PrettyMum zijn van een soort elastisch gaasachtig materiaal; het geeft niet zo heel veel steun, maar toch genoeg om 's nachts normaal op je zij te kunnen liggen (op m'n buik was al helemaal geen optie, ik heb intussen cup G!). Ik heb ook zo'n bustier, elastisch uit 1 stuk gekocht (van Anita is die geloof ik, bij de Bijenkorf), en die zit ook erg lekker in bed.

Voor overdag heb ik beugelbeha's (schijnt volgens sommigen niet goed te zijn, maar zolang de beugel wijd genoeg is en niet in je borstweefsel prikt is er niets aan de hand) en die sport-achtige beha's van Bravado (ook bij PrettyMum). Die laatsten zitten op dit moment het best: ze geven veel steun, er prikt niets, en m'n omhoog groeiende buik heeft er ook geen last van. Je moet even goed zoeken naar de juiste maat (er bestaat Bravado, Bravado Plus en Bravado Dubbel Plus - die laatste is dus  voor de grotere cupmaten), maar dan heb je er wel wat aan. Ik weet hoe vervelend het is geen goede beha te kunnen vinden, en met die pijn slaap je ook niet echt lekker....

Wat bij mij ook (een beetje) hielp, was de borstencreme van Etos (mamma-lijn): de spanning wordt er net een beetje draaglijker door. Maar ik denk dat iedere creme hetzelfde effect heeft.

Heel veel sterkte ermee!
~Hilde

Terug
Bovenaan