Bhv cursus

Hi allemaal,
Vraagje… ik ben nu 19+2 en ik heb morgen op mn werk BHV/EHBO cursus (herhaling) maar ik vroeg me af in hoeverre ik mee kan doen? Kan ik alles gewoon doen, ook met brand blussen enzo (ivm de rook).
Ik hoor graag jullie advies!☺️

Twee keer zwanger geweest tijdens een bhv cursus. Mocht van de docent absoluut niet blussen, hij gaf aan dat kijken op een afstand voldoende was.

Idd wat hierboven wordt gezegd. Daarnaast heb ik zelf ook niet te intensief het reanimeren gedaan ivm de kracht die je moet zetten met je buikspieren, maar dit kan je voor jezelf bepalen denk ik. En ook de heimlich mag je niet mee doen

Met 34 weken een BHV herhaling gedaan. Mocht alles doen. Ook blussen, omrollen, stabiele zijligging en reanimeren (5 min). Het was wel zwaar.

Bij mij was aanwezig zijn voldoende mocht niet alles doen... reanimeren met de voet gedaan maar was ook pittig... wel kreeg ik als extraatje en oefening wat te doen als je baby stikt was mooi meegenomen

Je kunt prima een herhalingscursus doen als je zwanger bent. Gewoon niet actief de oefeningen doen, maar goed meekijken en je laten overhoren :)

En volgens mij werken alle professionele BHV-opleiders met gasbranden, dan heb je geen rook(!) Dan zou je er alsnog voor kunnen kiezen om alleen te kijken, want warm/benauwd en/of (in)spannend kan het natuurlijk wel worden ;)

Terug
Bovenaan