Bibi speen

Onze kraamhulp kocht voor onze baby een Bibi speen. Ik meen dat dit de Bibi NUK dental flesspeen is (maar weet het niet helemaal zeker). In ieder geval zit er aan het uiteinde een gaatje aan de zijkant. Voor ons is het nog steeds onduidelijk of dit gaatje nu aan de bovenkant (zijde neus) moet worden gehouden, of dat het gaatje aan de onderkant (zijde kin) moet worden gehouden bij de voeding. Kan iemand me wellicht uitsluitsel geven?


Bedankt en groet, Rene.


 
Ik begrijp niet helemaal welke speen je bedoeld.

Volgens mij als het een drie standen speen is staat er s-m-l of 1-2-3 op. Anders staat er alleen een s/m of l op aan de onderkant. Dan maakt het dus niet uit welke kant boven of onder. Bij een drie standen speen moet je het cijfer of de letter die je wens ter hoogte van het neusje houden.
Je merkt het ook wel als het te snel gaat voor je kindje.
Anders als je er echt niet uitkomt, even bij de winkel vragen.
Succes.
 
Hoi,

Als je deze speen niet prettig vind kun je natuurlijk altijd overgaan op een andere. Zelf ben ik erg tevreden met de avent fles en speen. Maar als je de bibi toch wilt gebruiken, is het de bedoeling dat het gaat aan de bovenkant zit.
Succes.
 
Hoi,
Ik ben zelf kraamverzorgter geweest en ik denk dat je de speen bedoeld met aan de ene kant een platte kant en aan de andere kant een bolling en het gaatje zit in de platte kant?dan moet het gaatje aan de onderkant en de bolling tegen het gehemelte aan.Ik hoop dat dit een beetje duidelijk over komt maar weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen.ik hoop dat je er wat aan hebt.zelf adviseerde ik altijd de 3 standen speen ,maar mijn dochtertje drinkt uit een avent fles en speen(borstvoeding)Groetjes
 
Gaatje naar de neus dus boven kant. Door het drinken wrijven ze met de tong over de speen tijdens het zuigen dan zou het gaatje iedere keer dicht geduwt worden.

Groetjes
 
Een ieder bedankt voor de reacties. Inderdaad veel onduidelijkheid toch, maar de tendens is gaatje boven... Dat lijkt te kloppen, want Bibi zelf heeft een Email van me beantwoord en dit nu beaamd. De speen is er meen ik voor babies die iets te gulzig drinken en het daardoor snel terugspugen. Deze speen biedt dan soelaas. Dat klopt op zich ook wel. Onze dochter doet meer dan een half uur over een fles (100 cc) maar spuugt niet meer terug. Vanochtend nog wel, maar.. toen had ik net de verkeerde kant (gaatje onder) geprobeerd.. :-(
 
Terug
Bovenaan