Bibs fopspeen tips

Hoi iedereen,

Mijn zoontje van bijna 3 maanden heeft vanaf dat die een week oud is een bibs speen. Deze speen pakte hij meteen.
Nu staat in de gebruiksaanwijzing dat de speen groter kan worden als er veel op gezogen wordt. Dat is bij de twee speentjes die we vanaf het begin gebruiken ook aanzienlijk gebeurd.

Het probleem is nu dat hij de nieuwe speentjes niet meer accepteert, omdat deze een stuk kleiner zijn. Aangezien je de speentjes maar een week of 8 mag gebruiken, zijn de "oude" wel aan vervanging toe.

Difrax en Avent speentjes pakt ie niet. De Bibs maatje 2 is alleen langer, het ronde gedeelte is niet groter.

Iemand tips? Wellicht andere merken die wat groter zijn? Of andere trucjes zodat die toch de nieuwe speentjes gaat accepteren?

Bedankt!
 
Ja das wel echt een nadeel aan de bibs. Gelukkig pakte mijn dochter altijd wel de nieuwe, ook al was ie dan nog klein.

Ik zorgde altijd dat ik er een stuk of 6 in huis had die ik steeds afwisselde.

Voor nu kun je weinig anders doen dan gewoon een nieuwe speen aanbieden, bibs of een andere variant. Binnen een paar dagen zal hij die heus wel pakken omdat er geen andere optie is.

Mijn dochter is laatst 2 geworden en ik wilde overstappen naar difrax speen 18mnd+, die is speciaal voor peuters. Alleen difrax heeft die variant en die is super fijn omdat ze m niet kapot kunnen bijten. Maar die accepteert ze helemaal niet omdat ze bibs gewend is. Dus wij hebben nu de grootste maat van bibs en dat gaat gelukkig goed, ze bijt ze nog niet kapot.

Maar bij een volgend kindje denk ik dat ik niet meer begin met de bibs spenen. Voor de eerste maanden zijn ze fijn, maar op latere leeftijd zijn de gewone difrax of avent spene veel fijner in gebruik.
 
Wij hebben er ook een stuk of 8 door het hele huis liggen en die worden afgewisseld. Dus er is er niet één die echt harder slijt. Vind het best knap dat je met één speen uit komt trouwens, hier zijn die dingen altijd kwijt als we ze nodig hebben ?
 
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, bibs spenen hebben al één van de grootste spenen. Ik zou de andere weggooien want dan moet hij wel. Wij hadden er ook 8 door het huis liggen en wisselde steeds af. Kruidvat heeft trouwens ook Bibs-achtige spenen van eigen merk, wie weet zijn die iets groter?
Je kunt, als je ze toch weggooit, ook nog eens proberen of hij dan toch geen andere speen pakt. Wij zijn op een gegeven moment overgegaan op MAM en Medela spenen. Ook wat groter en rond maar dan plat. Ik vond namelijk dat zijn mond echt een beetje ging openstaan (als hij geen speen in had) van de Bibs spenen. Nu is dat niet meer zo. 
 
Hier ook een stuk of 6 van die dingen. Niet vanwege dit probleem, want mijn dochter accepteert de nieuwe gewoon. Maar omdat ze snachts speentjes als knuffels gebruikt. Ze heeft er een in haar mond en in elke hand een. In haar slaap, als ze wat gaat woelen, doet ze steeds weer een andere speen in. 
Misschien dat je kleintje het slapend wel pakt? Zelf spenen terug doen duurt nog wel even. Maar misschien dat het slapen wel minder bewust van de verandering maakt.
 
Terug
Bovenaan