Biedt Hero H.A. uitkomst?

<p>Ons zoontje van 5weken krijgt sinds 2 weken flesvoeding. We zijn begonnen met Nutriton standaard en na een weekje hebben we dit gemengd met de Forte omdat hij constant honger heeft. Gevolg: extreme uitslag in zn gezichtje en op zn huid,  veel darmkrampjes, huilerig, obstipatie.</p><p>De pijn en de huiduitslag werden met de dag erger. Ik kon het niet meer aanzien. Volgens de huisarts is het eczeem en komt het 'gewoon' door de kou. Daar geloof ik niks van, want zo koud is het niet en zoveel komen we ook niet buiten. Ik denk dat het aan de voeding ligt. Vandaag zijn we daarom overgestapt op Hero hypoallergeen.  Ik hoop echt dat dit uitkomst biedt. </p><p>Hebben jullie vergelijkbare ervaringen? </p><p> </p><p> </p>

Hoi Emsie

Wat naar dat je zoontje zich zo rot voelt. Mijn dochter had met 5 weken ook extreme eczeem (letterlijk overal!), buikkrampjes, zuur (spugen) en obstipatie. Ze kreeg overigens borstvoeding. Je kunt het zelf het beste inschatten en het moedergevoel klopt bijna altijd maar het zijn geen rare problemen voor een baby van die leeftijd. Later heeft mijn dochter Hero H.A. gekregen voor haar eczeem, gewoon om het uit te proberen. Ik vond het erg duur maar alles voor de uk natuurlijk. Ze vond het niet lekker, dronk heel weinig en voor de uitslag, darmkrampen en spugen had het geen nut. Wat voor de eczeem wel werktte was smeren, smeren en smeren. De creme heet cetamacrogol o.i.d. Inmiddels is ze overal overheen gegroeit aleen spuugt ze nog erg makkelijk. De uitslag is bijna een jaar een drama geweest. Lees: lange mouwen in de zomer tegen het krabben ed. Maar inmiddels gaat het erg goed. 

Succes ermee 

Wat vervelend dat het voor je dochtertje niks hielp. Het is echt puzzelen soms he? Ik ben op advies van het CB en nutricia overgestapt naar Forte, maar had daar vanaf het begin al mijn twijfels over. Maar omdat hij zo hongerig was heb ik het toch maar geprobeerd. 
Vandaag heb ik mijn moederinstinct gevolgd en heb ik besloten over te stappen op Hero HA. Hij heeft nu 2 voedingen gehad en tot nu toe lijkt het positief. Veel minder krampjes, slaapt heerlijk in na zn voeding en is nu een tevreden baby. Er zit zelfs langer tussen de voedingen dan bij de voeding voor hongerige baby's! Nu nog hopen dat het ook uitkomst biedt voor zijn extreme eczeem. Ik heb ook een vette crème gekregen op basis van vaseline. Die blijf ik maar gewoon smeren. Ik ben erg benieuwd hoe het de komende dagen gaat, maar voor nu lijkt het de juiste keuze te zijn geweest. 

Ons zoontje had ook eczeem toen hij 3 weken was. Zijn hele gezicht was vuurrood en schilferig. Wij zijn overgestapt op Nutrilon Pepti en ik heb zijn gezichtje toen steeds als we naar buiten ging ingesmeerd met vaseline (heel dun). Het was toen binnen 2 weken weg. 

Gebruik je wasverzachter? Mijn zoontje zat ook helemaal onder het eczeem, gestopt met wasverzachter er het verdween als sneeuw voor de zon!
Staat wel los van de andere klachten maar misschien als het blijkt los van elkaar te staan een uitkomt?!

Sterkte 

Gebruik je wasverzachter? Mijn zoontje zat ook helemaal onder het eczeem, gestopt met wasverzachter er het verdween als sneeuw voor de zon!
Staat wel los van de andere klachten maar misschien als het blijkt los van elkaar te staan een uitkomst?!

Sterkte 

Nee ik gebruik geen wasverzachter. En ben ook niet geswitcht naar een ander wasmiddel. Maar bedankt voor het meedenken :)

Terug
Bovenaan