Bij 20 weken echo een schisis (hazenlip) ontdek.

Hallo allemaal,

Ik ben nu 24 weken zwanger van ons derde kindje. Heb twee meiden 1 van 7 en 1 van 4 jaar. De jongste heeft een stofwisselingsziekte en is daardoor meervoudig gehandicapt.
Wij wilde heel graag nog een kindje en nadat we een groen sein van de artsen hadden konden we er ook echt voor gaan.
De teleurstelling was dan ook erg groot dat er bij de 20 weken echo een lip, kaak en waarschijnlijke gehemelte spleet werd ontdekt. De vruchtwaterpunctie die toen volgde liet geen chromosoom afwijkingen zien.
Na een aantal gesprekken met de verschillende artsen hebben we het een beetje een plekje gegeven, maar het onbezorgde waar we zo naar verlangd hadden is er wel vanaf en ook met deze gaan we straks weer een traject van ziekenhuis in.

We gaan nu uit kijken naar de komst van onze 3de in februari 2011.
Zijn er hier ouders die een kindje met een schisis verwachten/hebben?
 
JoyceBB wat een schok!!! Maar een kindje met een hazelip kan verder wel normaal leven ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en toch genieten van deze zwangerschap.
Sterkte
 
Ik kan me voorstellen dat dat een schok was/is en helemaal als je al een kindje met zorgen hebt.
M'n broertje heeft ook een schisis (niet het gehemelte) en je kunt daar bijna niets van zien.
Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen en hopen ook dat jullie het een plekje kunnen geven.
Heel veel geluk toegewenst voor jullie en alle kindertjes!!!
 
Wat een schok voor jullie zeg! Wat geluksmama ook al zegt, zeker als je al een kindje hebt dat extra zorg nodig heeft.
Maar wel heel fijn dat er geen chromosoomafwijkingen te zien zijn! Dat is toch een goed teken.
Mijn baas heeft het ook en die is vroeger geopereerd, je ziet er eigenlijk niks meer van.
Ze kunnen tegenwoordig echt heel veel!
 
haai

wat een schrok zeg.maar gelukkig kunnen ze hier heel veel aan doen en misschien valt het straks wel allemaal mee.ik zou toch echt proberen om van je zwangerschap te genieten.veel geluk samen en sterkte he!!

groetjes Annet
 
Hai Joyce.....ik ben nu ook 24 weken zwanger alleen dan zwanger van nummer 1 in plaats van nummer 3, haha......bij de 20 weken echo is er bij onze kleine ook een schisis geconstateerd eenzijdig linksboven met eventueel open gehemelte en kaak, maar dit was nog niet te zien. Bij de geboorte zal moeten blijken hoe erg het allemaal is. Vanuit het ziekenhuis UMCG is er ontzettend veel begeleiding en ik heb al vorige week iemand op gesprek gehad van het schisisteam met allerlei informatie. Zoals er vaak gezegd wordt is het geen dodelijke ziekte of iets waar niets aan te doen is, maar ik begrijp wel hoe jij en jouw partner zich voelen. Het is toch even een schok, want er zullen veel bezoeken aan het ziekenhuis gebracht moeten worden, de voeding etc kan allemaal even anders verlopen dan de bedoeling en ga zo maar door. Ik / wij proberen het positief te bekijken en gewoon het op ons af te laten komen, maar als je een pittige zwangerschap hebt en dan krijgt men ook nog eens zulk nieuws dan ben je toch even van de kaart. Niemand die het zal merken aan mij hoor, maar van binnen! Jullie hadden uiteraard ook anders gehoopt dan gekregen, maar goed......geniet van de kleine die feestjes geeft in de buik.
 
Terug
Bovenaan