bij 27 weken voel ik het nauwelijks/weinig bewegen wat moet ik nu???

dag zwangeren.

ik ben nu precies 27 weken zwanger van mijn eerste. rond 22 weken voelde ik de kleine voor het eerst. komt door de placenta die voor het kindje ligt en misschien omdat ik stevig gebouwd ben.

nu ben ik dus 27 weken en voel me kindje af en toe eens. het is niet zo dat ik denk jeetje wat doe je me pijn ik zou juist graag willen dat ze me bond en blauw zou schoppen.
moet ik me zorgen maken? als ik haar voel is het maar van korte duur en soms voel ik haar dagen niet!!!!! wat moet ik nou maak me best wel ongerust.

liefs een ongeruste aanstaande mama
 
Hoi,

Ik ben morgen 25 weken en ook mijn placenta ligt voor.

Ik voel hem wel elke dag, maar bij is het ook niet zo dat ie echt heel hard schopt ofzo. Het voelt meestal als lucht die door mijn buik gaat en dan heel soms heb ik het idee dat ie wat harder schopt. Wel kan ik mijn buik zien bewegen als ie van de capriolen begint uit te halen.

Ik zou me ook zorgen maken als ik hem niet elke dag zou voelen. Waarom bel je niet met vk of huisarts of gyn en vraag je of je langs mag komen, al is het maar voor je eigen geruststelling.

groetjes, Jane
 
Daar sluit ik me bij aan. Bel je verloskundige als je twijfelt. Daar zijn ze voor en ze zullen dat echt niet raar/vervelend vinden. Ik kan me naelijk goed voorstellen dat je ongerust bent.
Heel veel succes!

Groetjes Melanie
 
Ik zou echt even contact opnemen met arts of verlos. Ik het ziekenhuis kunnen ze heel makkelijk even een ctg maken en exact kijken hoe je baby in je buik beweegt. Je bent dan de rest van je zwangerschap gerustgesteld. Het zou zonde zijn als je er steeds ongerust moet zijn terwijl dat juist moet genieten.
Succes.
 
hoi!
ik zou het ook even aan je verloskundige vragen. zij weet daar veel meer van!
ik moet je wel zeggen dat ik heel veel leven heb, net als mijn moeder had toen ze van mij inverwachting was. maar bij mijn zusje had ze ook bijna geen leven...mijn zusje hield zich heel rustig. en die is helemaal ok hoor.
denk dat ieder kindje wel anders is, maar vraag het toch maar even na, voor je eigen gemoedsrust.
veel liefs van sandy
 
Hai ongeruste mama,

Ik ben ook zo'n ongeruste mama. Twee weken geleden had ik het zelfde, wastoen ook 27 weken. Ik voelde de baby bijna niet meer, zelfs niet als ik mijn hand op m'n buik deed. Doordat ik me zo druk aan het maken was bleven de bewegingen helemaal uit. Ik heb toen uiteindelijk de vk gebeld. Ik kon gelijk langskomen om het hartje te horen. Alles was goed. De vk zei dat ik me niet zo druk moest maken, het groeien van het kindje gaat vanzelf, daar hoef je niets voor te doen. We hebben ook af gesproken dat als ik me weer zorgen zou maken ik gewoon langs kon komen om even naar het hartje te luisteren. Dat heeft mij erg geholpen en ik maak me niet meer zo druk.
Ik zou gewoon even bellen met de vk, dat vind ze vast geen probleem. Als het jouw gerust steld, moet je dat gewoon doen. Zoveel stress is ook niet goed voor die kleine.

Succes ermee
 
Hallo,inderdaad ff bellen naar ziekenhuis,je hoort je kindje sowiezo elke dag wel even te voelen,zelf heb ik dit gehad toen ik 28 weken zwanger was van mijn eerste,die is uiteindelijk met 29 weken geboren(nu overig een gezonde meid)Maar zou zeker even laten kijken het hoeft niest te zijn maar ongerustheid is ook niet goed voor je!! Trouwens ze moeten wel echt even een ctg maken inderdaad anders weet je nog weinig,het hartje van mijn kindje klopte toen ook goed,het gaat om de bewegingen die moeten pieken!!!
Laat je het nog horen??
liefs San
 
Hoi hoi, als je twijfelt zou ik zeker de verloskundige bellen. De baby groeit elke week dus wordt de ruimte in de baarmoeder ook kleiner. Vandaar dat je de baby steeds minder gaat voelen.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, maar vragen kan natuurlijk geen kwaad!
suc6
 
Terug
Bovenaan