Bij 6kg naar 4 flesen volgens Nutrilon verpakking?

Hallo allemaal,

Heb een vraagje. Op de verpakking van de Nutrilon staat dat kleintjes vanaf 6kg  genoeg hebben aan 4 flessen van 180cc water met dan nog 6 schepjes poeder. Is het normaal dat er dan een fles weg valt of komen hier dan fruit/groentenhapjes voor in de plaats?

Kasper heeft nu al 2 dagen 4 flessen gehad ipv 5 en het gaat redelijk. Zijn schema is nu als volgt:
07:30 fles 180cc + 6 schepjes
12:00 fles 180cc + 6 schepjes
16:30 fles 180cc + 6 schepjes
21:00 fles 210cc +  7 schepjes

Kasper is 4 maanden oud (18 weken) en krijgt verder nog geen fruit/groentenhapjes.
Denken jullie dat ik er goed aan doe hem te laten wennen aan 4 flessen en dit schema?

Barbara & Kasper
 
quote: Barbara B schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-11-2005 09:01:05'));

Hallo allemaal,

Heb een vraagje. Op de verpakking van de Nutrilon staat dat kleintjes vanaf 6kg  genoeg hebben aan 4 flessen van 180cc water met dan nog 6 schepjes poeder. Is het normaal dat er dan een fles weg valt of komen hier dan fruit/groentenhapjes voor in de plaats?

Kasper heeft nu al 2 dagen 4 flessen gehad ipv 5 en het gaat redelijk. Zijn schema is nu als volgt:
07:30 fles 180cc + 6 schepjes
12:00 fles 180cc + 6 schepjes
16:30 fles 180cc + 6 schepjes
21:00 fles 210cc +  7 schepjes

Kasper is 4 maanden oud (18 weken) en krijgt verder nog geen fruit/groentenhapjes.
Denken jullie dat ik er goed aan doe hem te laten wennen aan 4 flessen en dit schema?

Barbara & Kasper

Hoi Barbara,

Mijn kleine meid is nu bijna vier maanden en zit ook al een paar weken op vier voedingen zonder dat ze bijvoeding krijgt. Ik moets haar steeds voor de fles van 23:00 uur waker maken.

Mijn schema is:
08.00 uur 210 cc + 7 schepjes
12:00 uur 180 cc + 6 schepjes
16:00 uur 180 cc + 6 schepjes
19:00 uur 210 cc + 7 schepjes

De laatste fles drinkt ze niet altijd helemaal leeg maar dat vind ik niet zo erg (dan weet ik in ieder geval dat ze genoeg heeft).

Ik wil volgende week (dan is ze vier maanden) gaan beginnen met rijstenbloem. Dan krijgt ze 's morgen dus pap in plaats van alleen melk. Ik wil de groente en fruit hap liever nog even uistellen maar ik heb wel het idee dat ze wel iets extra's lust.

Groetjes Astrid
 
Hoi!

Prima, 4 flessen! Je zou al kunnen beginnen met fruithapje. Ze eten eerst toch een paar lepeltjes. En misschien vindt ze het wel heel lekker en wil ze meer.
Er zijn mensen die het afraden met 4 maanden fruithapje te geven, de meningen zijn er over verdeeld. Ik denk dat als je het langzaam opbouwd er zowiezo niks aan de hand is. Mijn zoontje vond het meteen prima en kreeg met 4 maanden al een heel potje... en met 5 maanden at hij al 3 kwart van een warme hap. Hij is nu 13 maanden en is een gezond en blij kereltje. Je moet het gewoon proberen, je merkt wel of het goed gaat of niet! Ik vind tegenwoordig veel mensen té voorzichtig, omdat je veel over allergien hoort. Maar je kunt ook te voorzichtig zijn dan went een kind niet zo gauw.
Overigens is een fruithapje voor veel kinderen nog niet nodig hoor met 4 maanden, sommige zijn er wel aan toe (doordat ze dan toch meer honger hebben). Maar ja, het is wel leuk en ze wennen al vroeg, kan handig zijn.

Succes!
 
quote: astrid25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-11-2005 12:33:30'));


quote: Barbara B schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-11-2005 09:01:05'));

Hallo allemaal,

Heb een vraagje. Op de verpakking van de Nutrilon staat dat kleintjes vanaf 6kg  genoeg hebben aan 4 flessen van 180cc water met dan nog 6 schepjes poeder. Is het normaal dat er dan een fles weg valt of komen hier dan fruit/groentenhapjes voor in de plaats?

Kasper heeft nu al 2 dagen 4 flessen gehad ipv 5 en het gaat redelijk. Zijn schema is nu als volgt:
07:30 fles 180cc + 6 schepjes
12:00 fles 180cc + 6 schepjes
16:30 fles 180cc + 6 schepjes
21:00 fles 210cc +  7 schepjes

Kasper is 4 maanden oud (18 weken) en krijgt verder nog geen fruit/groentenhapjes.
Denken jullie dat ik er goed aan doe hem te laten wennen aan 4 flessen en dit schema?

Barbara & Kasper
Hoi Barbara,

Mijn kleine meid is nu bijna vier maanden en zit ook al een paar weken op vier voedingen zonder dat ze bijvoeding krijgt. Ik moets haar steeds voor de fles van 23:00 uur waker maken.

Mijn schema is:
08.00 uur 210 cc + 7 schepjes
12:00 uur 180 cc + 6 schepjes
16:00 uur 180 cc + 6 schepjes
19:00 uur 210 cc + 7 schepjes

De laatste fles drinkt ze niet altijd helemaal leeg maar dat vind ik niet zo erg (dan weet ik in ieder geval dat ze genoeg heeft).

Ik wil volgende week (dan is ze vier maanden) gaan beginnen met rijstenbloem. Dan krijgt ze 's morgen dus pap in plaats van alleen melk. Ik wil de groente en fruit hap liever nog even uistellen maar ik heb wel het idee dat ze wel iets extra's lust.

Groetjes Astrid

Hoi!

Als je je dochtertje nog wakker moet maken voor de fles van 23.00 uur, misschien heeft ze die dan niet meer nodig! Probeer het eens! Je merkt het wel!
Mijn zoontje kreeg met 4 maanden die fles ook niet meer, heb gewoon alle andere flessen een stukje opgeschoven, en het was meteen goed. Als ze om ongeveer 19.00 ofzo gaat slapen, dan geef je dus voor het naar bed gaan de fles. Ik denk dat ze het niet meer nodig heeft... maar het is natuurlijk aan jou, waar jij je maar prettig bij voelt!

Groeten Titiana





 
quote: titiana reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-11-2005 13:40:44'));


quote: astrid25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-11-2005 12:33:30'));


quote: Barbara B schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-11-2005 09:01:05'));

Hallo allemaal,

Heb een vraagje. Op de verpakking van de Nutrilon staat dat kleintjes vanaf 6kg  genoeg hebben aan 4 flessen van 180cc water met dan nog 6 schepjes poeder. Is het normaal dat er dan een fles weg valt of komen hier dan fruit/groentenhapjes voor in de plaats?

Kasper heeft nu al 2 dagen 4 flessen gehad ipv 5 en het gaat redelijk. Zijn schema is nu als volgt:
07:30 fles 180cc + 6 schepjes
12:00 fles 180cc + 6 schepjes
16:30 fles 180cc + 6 schepjes
21:00 fles 210cc +  7 schepjes

Kasper is 4 maanden oud (18 weken) en krijgt verder nog geen fruit/groentenhapjes.
Denken jullie dat ik er goed aan doe hem te laten wennen aan 4 flessen en dit schema?

Barbara & Kasper
Hoi Barbara,

Mijn kleine meid is nu bijna vier maanden en zit ook al een paar weken op vier voedingen zonder dat ze bijvoeding krijgt. Ik moets haar steeds voor de fles van 23:00 uur waker maken.

Mijn schema is:
08.00 uur 210 cc + 7 schepjes
12:00 uur 180 cc + 6 schepjes
16:00 uur 180 cc + 6 schepjes
19:00 uur 210 cc + 7 schepjes

De laatste fles drinkt ze niet altijd helemaal leeg maar dat vind ik niet zo erg (dan weet ik in ieder geval dat ze genoeg heeft).

Ik wil volgende week (dan is ze vier maanden) gaan beginnen met rijstenbloem. Dan krijgt ze 's morgen dus pap in plaats van alleen melk. Ik wil de groente en fruit hap liever nog even uistellen maar ik heb wel het idee dat ze wel iets extra's lust.

Groetjes Astrid

Hoi!

Als je je dochtertje nog wakker moet maken voor de fles van 23.00 uur, misschien heeft ze die dan niet meer nodig! Probeer het eens! Je merkt het wel!
Mijn zoontje kreeg met 4 maanden die fles ook niet meer, heb gewoon alle andere flessen een stukje opgeschoven, en het was meteen goed. Als ze om ongeveer 19.00 ofzo gaat slapen, dan geef je dus voor het naar bed gaan de fles. Ik denk dat ze het niet meer nodig heeft... maar het is natuurlijk aan jou, waar jij je maar prettig bij voelt!

Groeten Titiana

Hoi Titiana,

Mijn dochter krijgt ook niet meer die fles van 23:00 uur. Dit was al bij een drie maanden zo. 2 en halve maand pikte ze het nog niet en drie weken later wel. Ik ben het met je eens hoor als je kinderen wakker moet gaan maken voor een fles is erg zonde.

Groetjes Astrid





 
Terug
Bovenaan