bij bloedverlies, hoelang tot het doorzet?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Even een vervelende vraag voor mensen die het herkennen of hebben meegemaakt.
Ik verlies nu al voor de zesde dag op rij elke keer een beetje bloed/afscheiding.
Nee, niet heel veel, maar ik herken er echt bloed in.
Lees dat dit een voorbode kan zijn op een miskraam.
Weet iemand hoelang je bloedverlies hebt voor het doorzet?
Kan je na bijv twee weken licht bloedverlies nog steeds iets erg verwachten, of zou dit proces sneller gaan?
Meestal gaat het dan met een dag of drie wel meteen fout hoor ik meestal....
Nou, wie het weet, graag...
Ik heb geen zorgelijke buikklachten ofzo, en ben vandaag 7wk en 1 dag zwanger van  ons derde kindje.
Ken dit niet van de vorige twee keer.
Liefs en alvast bedankt.. R

Hoi RW,

ik herken helaas mijn eigen verhaal in jouw verhaal.

Ik heb 7 dagen een heel klein beetje (bruin) bloedverlies gehad. Je zag het alleen bij het afvegen. na 7 dagen werd het bloedverlies pas helder, maar nog steeds een heel klein beetje. Weer een paar dagen later werd het meer en is alles eruit gekomen. We hadden ondertussen wel een inwendige echo gehad en wisten dat het vruchtje waarschijnlijk al een week eerder gestopt was met groeien.

Als je 7 weken bent kunnen ze op een inwendige echo al heel veel zien! Ik zou dus de huisarts of verloskundige bellen als ik jou was.

Ik wil je niet onnodig ongerust maken. Zoals het bij mij ging heb ik nog nooit eerder gehoord. Meestal gaat en na hooguit een dag of 3 bloedverlies al fout als het fout moet gaan.

Als je mijn hele verhaal wil lezen, dat staat ergens bij het forum van de maart 2007 moeders (waar ik nu dus helaas niet mee bij hoor)

Heel veel sterkte en alle goeds toegewenst!  ik hoop dat het bij jou niet zo gaat als bij mij.

Liefs Eva

nog een kleine toevoeging, ik heb totaal geen buikpijn gehad. Dat kwam pas op de dag dat alles eruit kwam. En toen viel het nog wel mee.

Liefs Eva

Ik lees nog even terug wat ik net schreef en dat van de echo was niet helemaal duidelijk vind ik, dus nog maar een toevoeging (ik blijf aan de gang haha)

Op een inwendige echo kunnen ze bij 7 weken al zien of er een hartje klopt(dit moet al eel duidelijk zijn), dit in combinatie met de grote van het vruchtje is een hele goede indicatie of het goed gaat of niet. Je hebt natuurlijk nooit zekerheid, zeker niet als je wat bloed verliest, maar het kan wel een hele geruststelling zijn.

Ik heb bij 7 weken de verloskundige gebeld en die deed niets, ik moest maar afwachten. Omdat ik daar niet echt zin in had heb ik toen meteen de huisarts gebeld en die heeft meteen een inwendige echo geregeld,  we konden 3 dagen later al terecht.

Nou ik ben nu wel uitverteld denk ik...

Groetjes

Ik lees nog even terug wat ik net schreef en dat van de echo was niet helemaal duidelijk vind ik, dus nog maar een toevoeging (ik blijf aan de gang haha)

Op een inwendige echo kunnen ze bij 7 weken al zien of er een hartje klopt(dit moet al heel duidelijk zijn), dit in combinatie met de grote van het vruchtje is een hele goede indicatie of het goed gaat of niet. Je hebt natuurlijk nooit zekerheid, zeker niet als je wat bloed verliest, maar het kan wel een hele geruststelling zijn.

Ik heb bij 7 weken de verloskundige gebeld en die deed niets, ik moest maar afwachten. Omdat ik daar niet echt zin in had heb ik toen meteen de huisarts gebeld en die heeft meteen een inwendige echo geregeld,  we konden 3 dagen later al terecht.

Nou ik ben nu wel uitverteld denk ik...

Groetjes

Hoi,

Mijn verhaal is weer anders. Ik verloor ook eerst bloederig slijm, en na een paar dagen ook wat bloed. Ik was toen 6 weken en 3 dagen zwanger. De schrik zat er flink in. Ik had al 2 keer een mk gehad. Gelukkig kon ik de volgende dag terecht voor een echo. Daarop was (met 6w 4d) al duidelijk een hartje te zien. Het bloeden en slijmverliezen bleef aanhouden. Na een week weer een echo bij de gyn. Weer alles prachtig en goed. Ik heb toen nog een dikke week bloederig slijm verloren, en daarna hield dat ineens op. Het is ook niet meer terug gekomen. En op dit moment ligt er hier boven een heel mooi meisje van bijna 13 weken oud te slapen. Dus het hoeft echt helemaal niks te betekenen. Maar als ik jou was zou ik gewoon aandringen op een echo. Bij je VK of gewoon bij je huisarts. Want ze kunnen met 7 weken een hartje zien kloppen.
Ik hoop dat je gauw zekerheid hebt!

Groetjes, Kat

hoi meiden,

Ik had al gerageerd met mijn verhaal op de vraag van j_u_f.
Maar wil me heel graag bij kat aansluiten.

Vraag om duidelijkheid en onthoud dat het ook echt goed kangaan wat we natuurlijk allemaal hopen!!!

Succes en voor de meiden waar het mis is gegaan heel veel sterkte!!!

liefs debbie

Hallo,
Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en heb toen ik 10 weken was ook voor het eerst bloedverlies gehad. Het begon met wat bruinige afscheiding en de dag erna verloor ik zelfs wat bloed. Ik heb toen gelijk de verloskundige gebeld en kreeg een extra echo. Met het kindje gaat het allemaal prima en ik hoef me geen zorgen te maken. Ik heb nu soms nog wat last van bruinige afscheiding en heel licht bloedverlies. Soms is het 1 dag en soms is het wel 4 dagen. Het blijkt dat als je zwanger bent je baarmoederhals veel gevoeliger is en de adertjes meer bovenop je huid liggen. Zij kunnen tijdens seks, niesen en als je wat harder perst tijdens het naar de toilet gaan   sneller springen waardoor je bloedverlies krijgt.
Ga op je gevoel af en als je het niet vertrouwd neem gewoon contact op met je verloskundige, daar zijn ze voor.
Sterkte!

Terug
Bovenaan