bij cb geweest

Hoi meiden,

Ben net terug van het cb wat nu peuterburo is omdat Daniel nu 1 is geweest.
Hij is nu met 19 maanden 84 cm en 11.8 kilo waardoor hij precies exact op de gemiddelde lijn zit met allebei.
Zelf op het cb viel het de wijkverpl. op dat Daniel zo ondernemend was, hihi
Binnen de kortste tijd had hij alle bakken met speelgoed al leeggegooid, op de verwarming gestaan en aan haar spullen gezeten.
Uiteindeiljk effe erover gehad hoe ik dit aanpakte en er mee omging en weer een paar dikke complimenten binnen en dat is natuurlijk altijd leuk!!
Hij deed het met alles heel goed zoals eten etc.

@willy; het drinken was helemaal oke en dat hij geen volle plasluiers heeft hoefde ik me echt niet druk om te maken (zie topic plassen)

@do; de wijkverpl vond het helemaal top hoe wij Daniel straf gaven, met het kleedje, terugzetten en het goedmaken. (zie topic; stil zitten)

Verder is het hier altijd wel heel prettig om naar het cb te gaan, zijn niet zo moeilijk maar nemen alles wel heel serieus en geven je ook echt adviezen waar je wat aan hebt.
Vind het altijd wel leuk om er heen te gaan, je hoort ook vaak juist negatieve verhalen maar dat herken ik hier bij ons (gelukkig!) niet.

Volgens de wijkverpl is het gemiddelde van alles dat een kindje een half jaar de maat 86 draagt.
Nu zit bij Daniel 80 precies pas en 86 nog ruim maar niet echt te groot, behalve de broeken die wel.
Dus ik denk dat ik voor het winterseizoen maar kleren ga kopen in de maat 86.
Hoe doen jullie dat?
Welke maten kopen jullie voor jullie kindjes voor de winter en welke maten dragen ze nu?
Ik ben bang dat 92 echt veel te groot is, maar twijfel ook een beetje met 86.

Liefs marina

Hallo,

wat fijn dat Daniel het allemaal goed doet! Is altijd weer fijn om een paar complimenten te krijgen, geeft je altijd een goed gevoel.
Wij hoeven met Bente niet naar het cb, maar naar de Duitse kinderarts, helaas hoeft ze pas in maart weer, ik ben best benieuwd hoe groot ze ondertussen is. Qua gewicht zit ze zo rond de 11 kilo en qua lengte heb ik echt geen idee. Wij vinden haar een klein dikkertje hahaha.
Qua kleding kijk ik altijd wat ik op dat moment nodig heb, ik koop nooit teveel tegelijk. Want inderdaad, wat als ze inene veel gaan groeien. Bente heeft maat 74/ 80 van broek en meestal 86 van shirts. Ze is het afgelopen half jaar denk niet veel gegroeid omdat ze een heleboel shirts nog van het afgelopen voorjaar past.
Als ik aan Tijn van mij denk, die had met 1,5 maat 92/98 aan, maar goed was altijd aan de grote kant. Hij is nu bijna 3 en heeft maat 110 aan, maar hij is dan ook ruim 1 meter.

Groetjes Danielle

hoi,

ik heb voor mijn zoontje Quinten( nu bijna 19 maand) schoenen en een winterjas gekocht.

Schoenen waren maat 23 en de jas was maat 92
Maat 86 paste precies.
Hij zit nu qua kleding op 80/86.
T is ook maar een kleine vent ook.

groeten lenie

Hoi hoi,

fijn dat alles goed was. Hier heb ik eerlijk gezegd ook niet zo'n klagen over het CB hoor. Gelukkig maar.
Wat betreft de kledingmaat.
Minoux is nu 18,5 maand. Ze heeft nu maat 86. Alhoewel de broeken daarvan nog wel wat lang vallen.
Als ik wat kleding vooruit koop (voor de winter) dan ga ik toch voor 92...voor de shirts dan.
Maar meestal koop ik niet in 1x heel veel, maar af en toe wat. Dat is veiliger wat maat betreft, maar ook leuk omdat er dan ook steeds iets te kopen is, haha.

Groetjes, Bianca

Hoi hoi,

Myrthe is (over 3 dagen) 1,5 jaar. Ze draagt nu nog maat 80.
Een paar broeken worden te klein, shirts past ze nog steeds goed. Ik ga dus voor de maat 86 in de winter.
En tja als ze er ieneens snel uitgroeit heb ik weer een excuus om te shoppen hahahaha.

Fijn dat alles goed gaat en je een leuke cb hebt. Is hier wel anders......

Liefs Irene

heyhey

wat fijn dat alles zo goed was bij t cb, en dat je zo veel comlimentjes kreeg :D
ben ook wel erg blij te lezen dat het niks uitmaakt dat hij zo weinig plast.

tja, qua kleertjes vond ik ook wel erg moeilijk.
nathalia heeft maat 74/80.
ik zat er eerst ook over na te denken om 86 te kopen voor de winter, maar zoals het er nu naar uitziet blijft ze voorlopig nog wel 80 hebben.
sommige broeken zijn zelfs nog veelste groot maat 80.
ik heb dus nog bijna niets van maat 86.
mocht ze een groeispurt krijgen, is het zo gekocht toch??

ja, zoals ik al zei, werkt de hoek hier ook heel goed hihi
niet dat ze er heel vaak zit, maar toch wel regelmatig.
(als ze bv aan de playstation zit, dat mag gewoon niet. eerste keer waarschuw ik, 2 e keer gaat ze de hoek in)

nou, ik ga er 1 in bad gooien hihi

liefs, do

pfff ben net klaar met werken en ben dus nog effe achter de computer gedoken.
Zo te lezen kopen jullie niet te veel in 1 x, ook ik schaf niet gelijk een grote garderobe aan, dit doe ik wel weer als het uitverkoop is ;-) zo in januari.
Vaak koop ik 4 stelletje die ik onderling weer wat met elkaar kan combineren dan blijft het leuk, straks dan ook weer wat.
De rompers van maat 74/80 zitten precies pas, hij moet er niet een grote plasluier in krijgen of in poepen want dan kan je zien dat het echt te krap is.

Ik denk dat ik gewoon voor 86 ga en anders maar een keertje passen in de h&m (wat nog een strijd zal worden ben ik bang)

liefs marina

Hoi,

Norah heeft nog steeds 74, ze heeft maar 1 shirtje in 80 dat ze past... Er zijn nu wel een paar shirtjes in 74 te klein, maar volgens mij komt dat ook door het vele wassen. Ik koop ook nooit veel tegelijk, meestal 1 broekje en 2 bijpassende shirtjes per keer. Hoewel ik bij de HEMA nog wel eens ´los´ wil gaan, haha. Al die leuke kleurtjes!

Ik ga wel een winterjas in 86 kopen.

Doei,
Jamie

Terug
Bovenaan