bij de gyn geweest

vanmorgen voor de eerste keer bij de gyn geweest, de bevalling van onze oudste zoon door genomen en kwam wat naar voren waar we niet van wisten.

m'n zoon is via keizersnede gekomen, dit omdat z'n hartslag wegviel tijdens de weeën, althans wij dachten dat dit de belangrijkste reden was. wat blijkt nou, hij had vochtophopingen in z'n hoofdje, doordat hij gewoon echt vast zat in m'n bekken. reken de vacuümpomp er nog bij wat ook niet hielp, conclusie is dus dat hij gewoon echt niet door het baringskanaal paste. OW?? dat wist ik dus niet. vervolgens werd er een groei-echo gemaakt, en ons kleine kereltje loopt al 2 weken voor op de groei-curve. de grootte van zijn hoofdje zit net tegen de maximum grens aan, dus de keuze voor weer een keizersnede komt weer erg dichtbij. ik vind het aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant wil ik geen risico lopen, denk dat een keizersnede beter is voor ons allebei.

ik moet over 2 weken weer voor controle naar de gyn, de groei word goed in de gaten gehouden dus word vervolgd....

Jeetje wat naar om te horen. Bij mij word de groei van het kindje ook in de gaten gehouden maar omdat het te klein is. Word je kindje dan nu ook eerder gehaald dan de weeën kunnen gaan beginnen?

Groetjes

Mmm toch n kleine tegenvaller? Raar dat je daar nu pas achter kont zeg! Nou wel fijn dat ze het nu evt. Voor kunnen zijn. Maar doe wat goed voelt. Ik denk dat je zelf ook rustiger vent als je weet dat je t niet hoeft te proberen, en die kleine ook minder "pijn" heeft op zn hoofdje...

succes met je keuze

X

ja het is een kleine tegenvaller, maar aan de andere kant neig ik zo sterk naar weer een keizersnede, dat de keus hierdoor wel wat makkelijker word. ik hoef nu nog niet gelijk te beslissen, heb nog de nodige controles te gaan maar ik moet het zeker gaan overwegen. of het eerder dan 40 weken gehaald gaat worden mocht ik kiezen voor de keizersnede, weet ik niet maar ik hoop het wel!

Terug
Bovenaan