Bij de gyn geweest

A

Anoniem

Guest
Vanmorgen bij de gyn geweest. Enerzijds wel een goed gevoel, en aan de andere kant ook weer minder. Ze heeft gelijk inwendig onderzoek gedaan. Alles zat op zijn plek, mijn ei moest net springen of was gesprongen (had gisteren ook een positieve ovutest, wat al heel bijzonder is voor mij), dus dat was ok. Wel op dag 16 maar liefst, dus ben benieuwd hoe lang mijn cyclus nu wordt, normaal 25 dagen, dus dat zou dan wel een korte tweede helft zijn.

Ze kon 1 eierstok niet vinden op de echo, maar voelde m wel, dus die kon ze niet nader bekijken, waarschijnlijk lagen mijn darmen wat in de weg. Die gaat ze volgende keer bekijken.
Nu het gebruikelijke riedeltje: een temperatuurstaatje maken, mans zaadjes testen, ik 3 x bloedprikken in mijn volgende cyclus en ze heeft gelijk een uitstrijkje en kweekje afgenomen. Das standaard volgens mij, en daar kan ik over bellen over 3 weken.

Ze gaat, als er niks uitkomt qua ontstekingen of andere dingen, geen HSG doen. Dat is balen, want daar had ik juist mijn hoop op gezet, aangezien dat bij ons vorige zwangerschap goed geholpen had. En ze heeft gelijk ook aangegeven, dat als alles goed is qua uitslagen, we tot april 2013 naar huis worden gestuurd. Pffff slik.

Nou ja, ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is en dat we zelf al zwanger worden. Nu eerst een maandje alle testen door en over 6 weken weer terugkomen voor de uitslag.

In de tussentijd gezond eten en leven en het alternatieve circuit weer bezoeken.
gr.
Wenser

Fijn dat het er van binnen bij jou goed uit zag. Wel balen dat julie niet geholpen gaan worden tot april 2013 wanneer de uitslagen goed zijn. das wel een behoorlijke domper. Hopelijk is het deze ronde misschien raak. je eitje is gesprongen of komt er aan. das dan weer wel nuttige informatie.
succes met alle testen en uitslagen

Hoi Wenser,

Nou toch wel weer een opluchting waarschijnlijk om te weten dat alles goed zit. En denk maar niet aan dat april 2013, want dat is zo moedeloos ver weg... Ik hoop voor jullie dat het heel snel raak zal zijn. En gelukkig kun je in de tussentijd dan toch nog van je kindje genieten. Die is er toch ook gekomen hè! (Hoop dat je dit niet slecht opvat hoor, maar zo troost ik mezelf dan altijd maar). xxx

Jeetje dat ze je dan nog zo lang zelf laten proberen. Dat hebben ze bij mij niet gedaan. Vroeg toen de oudste 10 weken oud was, wanneer we weer verder mochten voor nummer 2. Dat was vrijwel gelijk. Hebben het toen zelf nog uitgesteld tot 4 maanden en was met 1 ronde hormonen zwanger. Heb nu vorige week een mirena laten plaatsen. (stel je voor dat er wel ineens zomaar een eisprong zou zijn) maar heb het er gelijk over gehad, hoe dat zou gaan met een eventuele wens voor een derde. Ook dan hoef ik niet te wachten en mag ik gelijk weer komen voor een hormoonkuurtje.

Je hebt voor die eerste toch ook al lang moeten wachten, en omdat het toen met een HSG wel gelukt was, wil toch niet zeggen dat je misschien toch wel wat extra stimulatie nodig kan hebben?

Ik zou het er toch nog eens goed over hebben met je gyn. Vind het echt een rare reactie als ik eerlijk ben.

Ilse: nee ik vat het niet verkeerd op en geniet iedere dag van de kleine meid. Dat helpt zeker in je verdriet!

Supertje: ja ik zit er ook dubbel in. Aan de ene kant snap ikhet ook wel: we hebben er 1 gekregen zonder hulp van hormonen of behandelingen en zij zei dat in het tweede jaar van proberen nog eens 30-40% zwanger wordt uit zichzelf. En de 'proof of concept' dat het kan, is natuurlijk bewezen.

Op mijn theorie dat ik de vorige keer 4 maanden na een HSG zwanger was en of dat dan niet nog eens kon, zei zij: als het toen open was, dan zou het nu ook nog open moeten zijn tenzij je buikinfecties hebt gehad. Het feit dat een HSG evt. belemmeringen weg haalt noemde zij een bijwerking en niet het hoofddoel van het onderzoek.

Nou ja, ik ga eerst die testen maar eens door. Misschien komt daar wat hormonaals uit, dan krijg ik misschien ook wel hormonen. Het is toch niet voor niks dat mijn tweede helft vd. cyclus zo kort is, dat komt niet door een evt. verstopte eierstok.

Over 6 weken weer een afspraak, met een andere gyn, dan kan ik mijn theorie over de HSG nog eens voorleggen...

Vandaar dus een dubbel gevoel.
gr.
Wenser

Snap het helemaal. Een hsg is geen pretje en geen hulpmiddel, maar het wordt wel even allemaal doorgespoten. Kan net even het zetje zijn. Wel prettig dat je de volgende keer een andere gyn hebt. Die kan er misschien net anders over denken.

Hey meid,

Iig fijn dat je nu weet dat het er van binnen goed uitziet.
Neemt natuurlijk je verdriet en teleurstelling niet weg dat je nog steeds niet zwanger bent...

Sterkte!!

Terug
Bovenaan