Bij de HA geweest

Hoi

Nou vanmorgen naar de huisarts geweest.
Tjonge wat was ik zenuwachtig.
Wat staat ons te wachten.
Is er bij een van ons soms wat mis.
Dat ga je denken.
Ik heb nu een aardige HA hier durf ik beter naar toe te gaan.
Mijn man moet eerst voor een zaad onderzoek.
Ze wil eerst de uitslag van het zaad hebben.
Daarna ga ik mag  pas naar de gynacoloog.

Groetjes schorpioen27

hoi schorpioen

Goed hoor dat je dus nu toch bent gegaan.
En tuurlijk was je gespannen dat hoort erbij
Bij ons is het precies zo gegaan, eerst mijn man zijn zaad en toen naar de gynecoloog.
Ik ben blij dat we deze stap hebben gemaakt, nu helpen ze ons, en dat is na een jaar zelf proberen toch wel fijn.
Tuurlijk hadden wij het ook anders willen zien, maar ja....

Houd moed, en wees niet bang voor wat er gaat komen of dat er iets mis is bij een van jullie. Dat is zo bij de meeste meiden hier op het forum, en de gynecoloog helpt en begeleid je hier heel goed in.

En ik heb gemerkt dat erover praten ook heel goed doet, eerst was het alleen iets voor ons tweeen maar nu weet onze omgeving het ook, zo krijg je meer begrip.

groetjes visje

Hoi visje

Bedankt voor je berichtje.
Vond je het niet moeilijk om het de omgeving te vertellen.
Ik denk dan dat ze steeds vragen gaan stellen.
We vertellen nu eerst nog maar niks.
We gaan de volgende maand verhuizen daarna gaan we het messchien we aan de ouders vertellen.
Want die geven steeds een hint van worden we al opa en oma. en dat is soms best wel moeilijk.

Groetjes schorpioentje

Hallo,

Ik wilde je even veel succes wensen bij de gyn. Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is. Misschien is het maar iets heel kleins en is het zo gepiept!
Bij ons weten overigens redelijk wat mensen het in de omgeving en dat vind ik toch wel prettig hoor.

Groetjes Aslan

hoi schorpioentje

Wij vonden het juist heel fijn om het aan de omgeving te vertellen. We hebben alleen maar heel fijne reacties gekregen. Mensen die nu met je mee leven en die je ook beter snappen. En inderdaad niet de hele tijd van die opmerkingen van: goh drink je niet ben je zwanger. of wordt het bij jullie niet eens tijd.
Je kent ze wel die vragen.

Je kunt je verhaal dan ook kwijt aan anderen.

groetjes visje

Hoi Schorpioen,

Wij zitten ook in deze fase. Mijn man is gecontroleerd en bij hem is in orde, dus binnenkort ben ik aan de beurt (HA is nu alleen op vakantie). Hebben ze je ook aangeraden om vast te gaan temperaturen? Als je naar de gync wordt doorverwezen moet je 2 maanden van die temperatuur-staatjes meenemen (tenminste, ik wel). Dan kunnen ze zien of je een eisprong hebt gehad.

Wij hebben het onze familie en directe vrienden wel verteld, maar hebben er een beetje  spijt van. Het is beter om die opmerking "moeten jullie niet eens beginnen" aan te horen dan "waarom drink je geen wijn?". Iedereen houd je continu in de gaten. Laatst vertelde mijn zus dat ze zwanger was en zei mijn andere zus 'ahhh, vind ik zielig voor jou'. Zo irritant, want wij hebben helemaal geen haast en zijn onwijs blij voor iedereen die zwanger is. Wij hebben nu dus ook tegen iedereen gezegd dat we niets meer over 'kids' vertellen. Vooral omdat we hebben ook helemaal geen haast en willen niet dat mensen zich paranoide gaan gedragen als het onderwerp 'kinderen' is.

Succes met alles!
Een ander schorpioentje.

Bedankt voor jullie reaktie

Het is mij niet verteld dat ik moet gaan tempraturen.
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus sinds een paar maanden.
Ik wel eens drie maanden ovulatie testen gebruikt.
Ik hoop niet dat ik hoeft te tempraturen wat ik werk heel onregelmatig. dus ik ken niet altijd s'morgens tempraturen.
Ik wacht wel af en dan hoor ik het wel.

groetjes schorpioentje

Hoi schorpioentje,

Ik ben Saskia en 31 jaar, we zijn nu al   15 maanden bezig om zwanger te worden, en ik heb ook best een tijdje gewacht om naar de h.a te gaan. Mijn huisarts is altijd een beetje kort af dus ik was ook zenuwachtig, plus dat ik me best wel schaamde(stom)maar wij gaan in augustus voor het eerst naar de gyn en ik moet zeggen dat ik het aan de ééne kant wel fijn vind om te weten wat het kan zijn en aan de andere kant ben ik ook erg bang dat er iets zal zijn waar niets aan te doen is.
Ik had ook gehoopt dat het allemaal niet zo 'moeilijk'zou zijn....
Bij ons in de omgeving weten goede vrienden en onze ouders wel dat we er mee bezig zijn en dat geeft wel steun vind ik.

In ieder geval heel veel succes de aan komende tijd.

groetjes Saskia

Terug
Bovenaan