Bij de verloskundige geweest

Vandaag weer bij de verloskundige geweest.
Alles is ok 400 g aangekomen totaal 13 kilo nu.
Ijzer is weer een beetje te laag. Krijg nu bruistabletten daarvoor. Buik meet nu 39cm.
Bevalling ff doorgesproken. Begin het nu wel een beetje erg spannend te vinden hoor. Niet zozeer voor de pijn etc maar meer dat ik niet weet wat ik. Let verwachten. Bij onze zoon ben ik destijds ingeleid en kreeg ik pas weeen toen ik het infuus kreeg en dat was een weeeen storm die totaal 3 uur heef geduurd. Het is allemaal erg snel (en pijnlijk geweest). Ik weet dus niet hoe het voelt als het allemaal op de natuurlijke manier begint. En door die gedachte krijg ik de kriebels. Ze heeft wel geadviseerd om te bellen als de weeen een uur lang om de paar minuten komen. Eerste bevalling ging snel dus dat zou nu ook weer zo kunnen zijn. Ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Je hebt altijd een idee van de bevalling en achteraf is het heeeel anders gegaan.
Inmiddels heb ik meerdere striemen ontdekt. Jammer zo op het eind maarja niks aan te doen.
Hoest met de andere mama's?

Heey Mar,

Fijn dat alles zo goed gaat!! Voel je je verder ook goed? Of heb je het wel gehad??
Ik ben vandaag ook weer naar de gyn geweest en alles was ook prima. Zelfs mijn bloeddruk was goed. Kleine was zelfs al ingedaald, dus de indalingsweeën heb ik goed herkend afgelopen dagen.
Ik ben bij beide ook ingeleid en heb ook twee snelle bevallingen gehad...alleen vrij pijnloos....op het moment dat ik een wee echt voelde, was het al een perswee....dus echt als een speer gegaan...
Dit keer ziet het er ook niet naar uit dat ik ingeleid ga worden, dus ik herken je helemaal...
Hoe zal het beginnen op de natuurlijke manier??? Spannend!
Ik ben nu pas 36 weken, dus zal nog wel een tijdje in de zenuwen zitten :)

Liefs Brigitte

Hoi hoi,

Hier alles helemaal oke, en rustig. Nog 4 weekjes voor mij, dus het mag nog wel even rustig blijven. Ik ben de vorige keer op natuurlijke wijze bevallen, en heb het idee, als ik lees over inleiden, dat het met natuurlijk bevallen iets geleidelijker gaat, zodat je wat meer went aan de pijn zeg maar. Ik heb mijn weeen dan ook niet echt als heel pijnlijk ervaren. Het was zeker geen pretje hoor, maar omdat het steeds een stapje erger werd, kon je er een beetje aan wennen. Nou is het natuurlijk bij iedereen anders, maar zo heb ik het ervaren! Ik laat de aankomende bevalling maar gewoon over me heen komen, en hopen dat het een beetje meevalt voor ons allemaal!

Liefs

Hey Mar,

Vervelend van je ijzer!
Ik vind het ook erg spannend. Dit is mijn eerste dus weet ook totaal niet wat ik moet verwachten. Maar iedere zwangerschap en bevalling is anders dus echt iets verwachten kan je toch eigenlijk nooit :)
Morgen ben ik 38 weken en ik ben er wel een beetje klaar mee. Hij is al goed ingedaald en geen een houding is meer fijn. Als ik heb gezeten of gelegen dan kan ik de eerste stappen amper zetten. En boodschappen doen is ook net alsof ik een hele marathon heb gelopen.. Maandag maar even met de gyn bespreken.. Die had al gezegd omdat de baby zo groot is dat als het te zwaar zou worden dat ze gaan kijken of ze me eerder gaan leiden, dus ben benieuwd..
Balen dat je nog meer striemen hebt ontdekt, ik heb er nog geen last van. Wel een paar gesprongen adertjes, weet niet of je dat nog ziet na de bevalling?

Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Kim

Ik vind het nu spannender dan bij mijn dochter, ik denk doordat je weet wat je kan verwachten. Terwijl ik wel een hele goede en snelle bevalling heb gehad, ook in drie uurtjes. Mijn vliesen braken en ik had gelijk weeen, ik had ook gelijk door dat het snel ging dus zei tegen mijn man na een half uur bel maar, en na een uur kwamen ze en had ik al 5 cm. ontsluiting. Moest toen naar het ziekenhuis (wild eik ook) omdat ze in het vruchtwater had gepoept maar had niet veel later in het ziekenhuis moeten komen. Gelukkig was het maar 5 min. rijden, nu is hier de kraamafdeling gesloten en moeten we een half uur rijden naar het ziekenhuis. Vandaar dat ik nu thuis wil bevallen, en ondanks dat ik achter mijn keuze sta, vind ik het nu toch wel erg spannend worden. Vanaf morgen mag het ook thuis (37 weken), dus ben benieuwd! Morgen even op boodschap, enveloppen halen, kratjes onder het bed, sinterklaascadeautjes etc. vandaag komt onze kinderwagen, het weekend alles nog even bij langs. En dan is het mama tijd, nog even naar de kapper, massage etc. Heerlijk!
Succes iedereen met de laatste loodjes.

Liefs Marie

Jaaa het wordt met de dag spannender! Vooral als je hier op het forum leest dat de 2e "decemberbaby" geboren is!

Ook ik heb meer last van harde buiken en oefenweeen denk ik. Ik heb geen idee wat ik moet voelen omdat het voor ons de 1e is maar af toe krijg ik van die pijnscheuten door mijn buik en van onderen.
Gisteren op controle geweest, en onze kleine meid is ook al goed ingedaald.

Alleen het idee al... dat we over een week of 3 papa en mama zijn! Vind het zo spannend!

Ben benieuwd wie de volgende is die een geboortebericht plaatst!

Heel veel s6 allemaal!

Lfs Esther

Hallo mama's

Leuk om te lezen dat iedereen nu wel de kriebels krijgt.
Wil jullie allemaal veel suc6wensen met de laatste loodjes.
Ik hou het forum goed in de gaten.

Grtjs Mar

Terug
Bovenaan