Bij de voornaam noemen

Hallo,

Ik heb een dochter van 2 1/2 jaar en lekker eigenwijs, en ze praat lekker de hele
dag door tot dat je er bij neer valt haha.
Nu sinds een paar dagen noemt ze haar vader steeds bij zijn voornaam!
Gaat dit over of moet ik hier wat van zeggen?
Ik ben bang als ik het blijf zeggen dat ze het niet mag zeggen dat het juist tegen
dradig is bij haar (zoals veel dingen).
Hebben jullie misschien tips?

Groetjes Peggy
 
hoi,

Lotte heeft het bij mij ook even gehad maar ik heb haar gelijk gecorrigeerd en nu doet ze het niet meer.
Ik zou gelijk corrigeren anders duurt het waarschijnlijk veel langer of duurthet voort. je moet duidelijk maken dat je het niet wilt.

succes
groetjes
Desi
 
ik sluit me aan bij desiflower.
maar er zijn natuurlijk ook pappa s en mamma s die
het niet erg vinden dat kan ook maar er even van uit
gaand dat jullie het niet prettig vinden ja wel steeds corri
seren en desnoods zeggen als je papa of mama zegt ipv
jan en truus luisteren we ook niet.
dat hielp bij ons goed.
 
Hahaha, mijn dochter van 3 1/2 jaar doet het ook. Ze praat ons gewoon na. Ze gebruikt dan ook nog de afgekorte versie. Ik vind het niet heel erg. We laten haar gewoon haar gang gaan, meestal zegt ze gewoon mama en papa.
 
Haha, hier ook, we hebben nu wel aangeleerd het te doen met papa'naam'   en mama'naam'   en toen wilde ze zelf ook zo'n 2e naam, dus nu kan ze haar voor en achternaam zeggen.... Ze doet het trouwens heel vaak ook niet, gewoon papa en mama, maar ze is dan ook net 2, misschien komt dat nog
 
Mijn dochtertje praat mij ook gewoon na maar zegt meestal nog gewoon papa en mama maar soms ook Marcel.(die roep ik ook het meest aan de trap of ie uit zijn bed wil komen hahaha) en dan doet ze me na. Claudia vind ze te moeilijk. Ik zeg dan papa marcel, mama claudia en meisje of kindje Maud en zusje Pien. Ze mag gerust weten hoe we heten. Ik maak er geen probleem van verder.
 
Hoi,

Tom is bijna 2, (27-2) en noemt ons soms ook bij onze voornamen.
Ik maak er geen probleem van, hij ziet het meer als iets ontdeugends doen...

en moet ook lachen.

Meeste van de tijd is het toch mamaaaa! papaaaa!!

Soms moet ik ook wel lachen hoor, als ik niet luister naar 5x mama (zit ik ingesprek ofzo) dan word er ineens boos geroepen: NESSIE!!

Groetjes Nancy

 
Hoi,

Mijn zoontje Jim maakte het laatst wel erg bont ;-).
Mijn vriend noemt me eigenlijk zelden bij mijn voornaam en zegt vaak liefje tegen me.
We waren bij mijn ouders en dan gaat hij altijd met oma in bad. Ik kom dan altijd om hem af te drogen en het verdere slaap ritueel. Ik hoorde mijn moeder al roepen, maar was nog even bezig dus zei ik kom er zo aan. Roept die kleine man ineens LIEFJE KOM NOU!!!!!!.
Hihihihi.
Ik corrigeerde hem gewoon door te zeggen: Mamma komt er aan.
Hij heeft het daarna nog 2 0f 3 keer gezegd, en daarna was het gewoon weer mamma.

Groetjes Ties
 
Terug
Bovenaan