Bij echo bleek MK maar geen tekens hiervan wie kent dit?

Hoi Allemaal,

Ik ben helaas nieuw hier, tot dinsdag zat ik nog bij de april moeders maar inmiddels weten we dat deze droom geen werkelijkheid meer wordt.

Afgelopen woensdag bij de gyneacoloog geweest voor een echo met nekplooimeting. Ik zou dan 12 wk. zwanger zijn, eindelijk de critische periode voorbij..... Ik had al wel een week of 3 een raar gevoel dat er iets niet goed zou zijn maar doordat we met 8wk en 1 dag een positieve echo hadden,vruchtje met kloppend hartje, en verder geen bloedverlies e.d. had dacht ik dat het wel goed zou zijn.

Nou, niet dus. We zagen het gelijk, het vruchtje leefde niet meer. Het was met 9wk. en 2 dagen gestopt met groeien en zat dus al 3 wk. levenloos in mijn buik. Meteen een afspraak gemaakt voor curretage en dat kon gelukkig de volgende dag. Van de curretage opzich heb ik weinig last, bloedverlies is nu al bijna over. Heb alleen wel erge buikpijn en dat wacht ik nog ff een dag of het minder wordt en anders bel ik het ziekenhuis nog ff of dit normaal is.

Het vreemde vind ik dat ik het zelf gevoeld heb dat er iets niet goed was en verder geen voortekens had. Het enige waar ik "iets"aan had kunnen merken is dat ik met 9 wk. ineens niet meer misselijk was en een stuk minder moe en ik had wat vage niet pijnlijke buikpijn. (bij onze eerste zw.schap (die wel goed is verlopen) had ik ook wel wat buikpijn in het begin en was met 10 wk. de vermoeidheid ook al een stuk minder.

Overal lees je dat een mk. begind met bloedverlies of duidelijke symtonen en dat het vruchtje zelf los komt. Ik heb eigenlijk nergens (ook niet in de folder van het ziekenhuis) een soort gelijk verhaal gelezen als het onze. Wie herkend dit verhaal??

gr.

Nicole

Hoi hoi,

Niet helemaal het zelfde maar toch een reactie van mij.
Eigenlijk was ik een as. mei mama.
Maar wij hadden afgelopen maandag een 1e echo, bleek dat het gestopt was met groeien rond de 7 - 7 en halve week en zagen dus geen kloppend hartje
Ik was met de echo 8 weken en 2 dagen zwanger toen.
Wij gingen helemaal enthousiast voor de echo, want ik voelde me super goed.
Dus hadden het nooit verwacht dat het mis zou zijn.
Nu ben ik in afw8ing van een spontane miskraam....
Tot nu toe voel ik me nog steeds lichamelijk goed, niet anders als voor de echo.
Het enige wat ik wel merk is dat ik ´s nachts nu niet meer nodig  hoef te plassen.....
Vandaag had ik voor het eerst iets bloedverlies, dus ik d8 nu gaat het doorzetten....
Maar  op een ietsie pietse bruine afscheiding na, is het nog niet verder gegaan.
Ook nog geen last van krampen of buikpijn-
Ik hoop toch op een spontane miskraam, want een curretage lijkt me vreselijk......

Dus voorlopig schrijf ik hier met jullie verder.....

Gr Jess

Helaas heel herkenbaar. Ik ging ook voor de 12 wkn echo maar daar bleek onze (siamese) tweeling ook te zijn overleden met 9 wkn en 2 dgn.
Ik was ook eerst wel misselijk en had nooit een goed gevoel en bij 9 wkn was ik ineens weer de oude, niks geen misselijkheid meer en ook geen andere kwaaltjes.
De curettage is een week later geweest en heb er ook weinig last van gehad, wel bloedverlies maar heel weinig en ook wel buikpijn die lang aanhield. ZH gebeld en het moest met enkele dagen wel over zijn en mocht er geen koorts bij krijgen. Het ging idd binnen enkele dagen over.
Wel een hele heftige menstruatie nu en ook niet meer zo regelmatig als eerst.

Heel veel sterkte met dit verlies en het herstel.
Roseliek

hoi Jess,
Mijn miskraam begon al een week van te voren, met licht bloedverlies..[ nu vijf weken geleden]
Dat bleef een week zo doorgaan, en pas op dag 9 werd het erger.
Dag 10 zette het in alle hevigheid door, en verloor ik in een mum van tijd erg veel bloed.
Nauwelijks buikklachten gehad, en het vrucht/zakje en de placenta kwamen er uit binnen enkele minuten.
Echo liet nog zien waar het had gezeten.
Kortom al met al 10 dagen over de miskraam gedaan, en een erg onrustige periode was dat zeg.
Want je weet nooit ofdat het echt mis gaat, het kan nog alle kanten op dan.Bij mij toen dan..
Ik was blij dat ik thuis was toen het echt mis ging..
Hopelijk doet je lichaam het zelf, en hoef je niet zo lang te wachten..
Ik wens je veel sterkte, het is gewoon heel rot en moeilijk.
Neem de tijd om het te verwerken, en als je kunt, vang het op..Heeft mij enorm goed gedaan. Heb het goed kunnen bekijken.
Veel sterkte, het gaat jullie goed..
Groet R

Hoi meiden,

Vier weken geleden heb ik een curettage ondergaan na een 'missed abortion'; een miskraam waar je dus geen voortekenen en/of klachten van had. Geen kramp of bloedverlies, geen reden  tot bezorgdheid  en  dus blij en opgewonden naar de eerste echo gegaan. Ik was toen 9 wk en 2 dg. Het hartje klopte niet en het bleek ruim 7 wk te zijn geworden. Wat een enorme schrik en wat verdrietig! Ik kan er nu pas weer een beetje zonder tranen over praten...

Ik was juist blij dat ik het niet op een natuurlijke wijze ben verloren. Het leek me vreselijk om al die bloedingen enzo te moeten doorstaan. En zeker als je dan het vruchtje zou ontdekken.... Zo zie je maar dat iedereen dat op een andere manier beleeft...

De curettage viel overigens enorm mee! Fijn dat dat onder narcose kon; zo maak je er niets van mee. En achteraf heb ik helemaal niet gevloeid. Wel wat spierpijnachtige buikpijn, want ja, ze hebben daar toch zitten rommelen, maar al met al viel het me enorm mee moet ik zeggen.

De emoties is een heel ander verhaal, maar dat gaat dag na dag gelukkig steeds wat beter. Ik wens jullie het allerbeste toe en veel vertrouwen en hoop voor de toekomst! Hopelijk word ik weer snel ongesteld, dan kunnen we daarna weer aan de bak;-).

Lieve groetjes, Vennie

Hallo allemaal.

Ik zit echt huilend achter de computer. Wat een verdriet allemaal. Wij gingen afgelopen donderdag voor de eerste echo naar de VK. Was bijna 11 weken. Had afwisselend allerlei kwaaltjes  maar kon nog niet echt genieten van mijn zwangerschap. Wist niet waardoor, maar dacht dat ik het kindje eerst moest zien, voordat ik het kon geloven. Achteraf blijkt dat het vruchtje zich helemaal niet ontwikkeld heeft. De placenta is wel gegroeid en de baarmoeder ook. Ik heb helemaal geen bloedverlies of buikpijn gehad. Nu ben ik dus aan het afwachten of het spontaan op gang komt. Anders krijg ik een curretage. Dit maakt het nog wel iets rotter vind ik. Ben wel gewoon aan het werk, met in mijn achterhoofd het kan ieder moment  gebeuren..
Merk dat als we het aan iemand vertellen dat je al heel snel gaat relativeren; je bent jong, je kunt zwanger worden e..d. Dat is ook wel zo, maar ondertussen dachten wij toch 7 weken lang dat we een kindje zouden krijgen eind april.
Nu dus maar afwachten.

Iedereen heel veel sterkte toegewenst!!

Hoi!

Hier helaas een "ervaringsdeskundige".
Ik heb afgelopen donderdag ook een miskraam gekregen, dacht dat ik 8.5 wkn zwanger was maar er was ook op de echo niet zo veel te zien.
Verleden week zaterdagavond had ik wat bloedverlies, niets alarmerends op zich, maar zondagavond veel meer bloed en krampen...........nou daar gaat je droom, alles spat uit elkaar. Ook al waren we voorzichtig in ons enthousiasme, omdat we in april ook al een miskraam hebben gehad, toch verheug je je op een wonder.
De krampen werden in de loop van de week steeds heftiger en op een gegeven moment ben ik het vruchtje verloren op het toilet. Gelukkig ook opgevangen en goed bekeken. Bloed nu nog wel hevig maar mag morgen naar gynaecoloog om te kijken of ik helemaal schoon ben van binnen.

In april een curretage ondergaan na een "missed abortion". Vond ik op zich niet zo heel erg om te ondergaan, wel raar omdat je je nog steeds zwanger voelt en nergens last van hebt. Wel was ik heel angstig dat het spontaan los zou komen, kon echt niet ontspannen naar het toilet.........

Ik heb het dus allebei meegemaakt, weet nog niet wat minder erg is, heb nu ongeveer even veel pijn in mijn buik als na de curretage.

Ik hoop dat jullie toch, net zoals wij, hoop blijven houden op een goede afloop van een volgende zwangerschap!!!! Maar eerst dit weer een plekje geven en deze heftige periode proberen af te sluiten.

Desi

Terug
Bovenaan