bij een ander naar de wc?????

onze dochter is sins 3 dagen zindelijk en nog maar 2x mis gegaan dus
ik ben super trots op haar maar nu valt t me op dat ze niet bij een ander
naar het toilet gaat gister bij sch.moeder wel af en toe aan herinnerd dat
oma ook een toilet heeft ze ging er wel een paar x op(met tegenzin)
maar ze doet niks dus na 2 uur zitten naar huis gegaan ze wist niet hoe
snel ze naar t toilet moest helaas te laat vanmorgen bij de buurvrouw
koffie gedronken en ook aangewezen waar het toilet is na een uur zeuren
dat ze naar huis wou toen dacht ik jaaaa dame jij moet plassen zeker.
dus ik naar huis en 1 sprint naar t toilet er kwam toch een oceaan
wat moet ik nou ze zal toch moeten wennen dat ze overal naar t toilet kan
ben niet van plan kluizenaar te worden iemand ervaring of oplossing???
 
Hoi,

Mijn zoontje van 2jaar en 4 maanden is al 3 maanden zindelijk.
Ook s'nachts uit de luier. Als hij s'nachts moet plassen dan roept hij mij en gaan we naar de wc. Ik nattuurlijk apetrots en het scheelt weer centjes, nou ja die centjes gaan nu naar de peuterspeelzaal!
Nou is mij opgevallen dat hij op de peuterspeelzaal niet naar de w.c gaat hij houdt het net zo lang op todat ik binnenkom en dat is meestal van 8.45uur tot 11.30uur dan zegt hij gelijk 'oh mama ik moet plassen" En soms red hij het naar het toilet en soms zie ik zo een natte plek verschijnen terwijl hij het zegt! Waarom hij daar niet naar de wc gaat snap ik niet?!
mischien omdat hij daar nog aan het wennen is?
Bij oma'gaat hij wel naar het potje/ wc.Hij gaat overal naar het toilet.

Mischien moet je kleine nog wennen aan het feit dat ze overal kan plassen en niet alleen thuis,  of bij oma wat vertrouwd is.

Succes ermee!

Liefs Nesie
 
Hoi,

Ons zoontje is sinds Juli zindelijk, plassen doet hij overal (als ik in de buurt ben moet ik mee en niemand anders)  behalve op de peuterspeelzaal.


Ook hij houdt het de hele morgen op  ik heb geen idee waarom maar nu ik zo jullie verhalen lees zal het er misschien wel bij horen en gaat het straks vanzelf wel weer over?!

Succes
 
Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Mijn zoontje van 3 kan overdag de hele dag zonder luier, behalve tijdens zijn slaapje. Hij gaat keurig op de wc en voelt precies aan als hij moet (behalve poepen, dat wil hij alleen in de luier).

Ook bij opa en oma gaat hij op de wc en laatst moet hij plassen terwijl we boodschappen aan het doen waren en hij heeft hij in de winkel op de wc geplast. Gaat erg goed dus, maar ook hier, op het kinderdagverblijf weigert hij.

ik heb hem gevraagd waarom hij dat niet wil en dan krijg ik als antwoord: dat wil ik gewoon niet.

Ik heb geprobeerd om er met hem over te praten, en er zijn ook hele periodes dat we het er absoluut niet over hebben, ik wil hem niet pushen.

Nu begint ik me toch wel af te vragen of ik er op moet vertrouwen dat het vanzelf goed komt of dat ik hem toch moet stimuleren?

Groetjes, Nicole
 
Ha wat grappig ik lees mijn eigen berichtje en moet zeggen dat ze t sins kort op elke wc doet het is vanzelf goed gekomen al merk ik wel dat ze thuis het prettigst vindt en probeert als we ergens kort zijn wel op te houden maar als het niet anders kan dan doet ze het overal
 
Terug
Bovenaan