bij een lange cyclus langer of juist korter zwanger?

Heb een vraagje,denk misschien weten jullie dat wel!
Als je een lange cyclus hebt,ben je dan juist langer of korter zwanger?

ben ff benieuwd hoe dat zit?

groetjes, nice

Hoi,
Ik heb/ had een cyclus van tussen de 32 en 36 dgn. Toen ik zwanger werd was ik volgens de gewone berekening (van een cyclus van 28 dgn) met de kerst uitgerekend maar omdat mijn eisprong pas rond de 23 dgn na mijn eerste ongi dag komt ben ik begin januari uitgerekend dus idd korter zwanger als je het zo wilt stellen.
Volgens mij werkt het wel zo dat als je cyclus langer is je "korter"zwanger bent.

Heb je zelf ook een langere cyclus dan?

Als je een lange cyclus hebt (zoals ik) dan is je eisprong aan de late kant dus ben je korter zwanger als je rekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Petra

Oh, ik heb een korte cyclus (24/25 dgn) dus zou dan misschien dus iets langer zwanger zijn dan 9w3d (hoop ik zooooo gezien mijn bloedverlies, vanavond echo).
Wist ook niet dat het zo werkt!

hallo,
een normale cyclus is ong 28 dgn. dit wordt in tweeen verdeeld. de 1ste 2 weken voor de eisprong en de 2de 2 weken na de eisprong. de 2 weken voor de eisprong kunne langer of korter zijn. maar de 2 weken erna zijn altijd 2 weken. dus heb je een lange cyclus dan betekend het dus dat je eisprong later was. en je dus korter zwanger bent.
ik hoop dat je mijn verhaal snapt
ik heb het zelf namelijk ook een lange cyclus. (6,5week) dus dan kan ik pas na (ong.) 4,5 week zwanger zijn geraakt.
groetjes

Op mijn cyclus is geen pijl te trekken. Het varieert tussen de 40 en de 50 dagen. Vorig jaar in de zomer ben ik zelfs 4 mnd. niet ongesteld geweest!

Mijn laatste menstruatie was op 2 april maar ik weet ZEKER dat ik pas 4 weken later 'bevrucht' ben. Ik ben dus ook korter zwanger dankzij mijn langere cyclus.

Mag de 16e pas naar de vk dus ik moet nog geduld hebben om precies te weten hoe ver ik nu ben...

Terug
Bovenaan