bij een volgende...

ja ondanks dat het pas over jaar of 3 zal gebeuren (hopelijk) zijn we er wel al over aan het denken.
zullen we dit bewaren voor de 2e/3e of zullen we het weg doen.

dus ook het onderwerp voeding kwam weer aan bod. martin vind het gek dat ik het toch weer wil proberen met borstvoeding. hij vroeg zich af waarom weer al die ellende en niet meteen gewoon flesvoeding.. ik vind het zelf erg lastig want alicia had na 2 voedingen al tepelkloven veroorzaakt die nu bijna een jaar later nog te zien zijn en mijn borsten daar gewoon nog pijn doen. waardoor ook echt niemand eraan kan komen

je moet je gevoel altijd volgen op dat gebied als jij het weer zou willen proberen dan moet je dat doen..

de kans dat het weer niet lukt is net zo groot dat het wel lukt
en tepelkloven heeft voor namelijk te maken met het aanleggen..

bij mij is het wel gelukt maar dan wil nog niet zeggen dat het bij de volgende lukt

je kunt het idd gewoon proberen, je weet nu beter waar je op moet letten en dat je vooral aandacht moet besteden aan het aanleggen, lukt het niet dan kun je gauw genoeg stoppen hoor

Tja die keuze is aan jezelf, maar nog tijd genoeg om over na te denken. Toevallig heb ik het er vanmiddag met mijn moeder nog over gehad. Omdat ik na twee weken naar mij idee toen veel borstvoeding had. Wij hebben het niet geprobeerd toen, achteraf maar goed ook. Anders hadden we ons kereltje niet meer gehad. Met flesvoeding weet je precies wat ze binnen krijgen. En als ik heel eerlijk ben vind ik het geven van borstvoeding erg geromantiseerd. Er zijn er natuurlijk waarbij het prima gaat, maar je hoort ook vaak genoeg dat het een pijnlijke aangelegenheid is. Kloven, ontstekingen enz. Maar die verhalen vertellen ze je niet bij het aanbevelen.

Hoi,
Nou ik heb ondertussen redelijk wat ervaring met bv ;-p
Maar kloven heb ik bij allemaal gehad, spruw ook en ook bo's, maar dat zijn dingen waar je je op voorhand op moet instellen, net als een zwangerschap en moeder worden is ook dit iets waar je een beetje in groeit en waar je in het begin tegen probleempjes aanloopt!

Mijn zus is na de 1e dag al gestopt met de bv,, waarom? Ze hadden op de cursus gezegd dat bv geen pijn doet.
Dat klopt ook, maar als ze haar hadden verteld dat dat de eerste weken wel zo kan zijn was ze er misschien beter op voorbereid geweest!

Ik vind het juist knap dat je het weer wil proberen en als je op tijd hulp vraagt en al weet dat dit soort dingetjes in het begin kunnen voorkomen gaat het ook vast lukken!!
Liefs MJ

ps, daarnaast heb je ook met flesvoeding vaak probleempjes in het begin, welke voeding/speen, tenminste ik heb bij mijn kennissen/zus/schoonzusje behoorlijk wat soorten/maten vboorbij zien komen en dat ze met de handen in het haar zaten

Je moet gewoon op dat moment alle voor en nadelen naast elkaar leggen

een vriendin van me schreeuwde de hele zwangerschap ik ga borstvoeding geven toen de kleine er was moest ze er niets van hebben

Dus dat ook gebeuren..

En dat voeden geen pijn doet de eerste weken is altijd de grootste fabel wat ik hoor.
ik heb dan geen spruw of borst ontsteking gehad maar door over productie kon Ethan niet goed toehappen waardoor ik erg gevoelige tepels kreeg
Ik moest echt de druk er afhalen voor Ethan kon drinken

ja met flesvoeding hebben wij geen probleem gehad. meteen naar kruidvat gegaan. fles hadden we al van avent. en met krampjes wisten we ook meteen wat we wilde hebben

Terug
Bovenaan