Bij hoeveel weken neemt misselijkheid af?

<p style="text-align: left;">Hi hi,</p><p>Ik ben 11 weken zwanger. Ik was tot eergister nog misselijk. Ik merk dat het nu wel veel beter gaat. Alleen nog wat gevoelige borsten. Bij hoeve weken neemt de misselijkheid meestal af? Ik weet dat het bij een ieder verschilt. </p>

Hoi,
Gefeliciteerd!
Ze zeggen dat rond de 12 weken bij de meeste de misselijkheid afneemt omdat je lichaam dan het meest gewend is geraakt aan de hormonen.
Bij mij stopte het rond de 18 weken.
Ook daarvan zeggen ze, als je het na de 18 weken houdt dat het dan de hele zwangerschap blijft.

Blijft natuurlijk wel als als ;-)

Dat verschilt echt voor iedereen. Bij mij werd het juist bij 12 weken erger en begon het spugen en hield het op rond de 17 weken...maargoed, voor iedereen anders :) 

Sterkte ermee. 

Inderdaad verschillend bij iedereen. Ik ben nu 24 weken +3 dagen.
Bij mij stopte het bij 18 weken, toen kon ik gelukkig weer normaal eten en drinken. Hou vol het is tijdelijk en gaat vanzelf over!

Bij de meeste vrouwen is het zo dat het in de aanloop naar het tweede trimester minder wordt, omdat je lichaam dan meer gewend is aan de hormonen. Maar dat is lang niet altijd zo. Bij mijn eerste zwangerschap stopte het spugen rond 18 weken en met deze tweede zwangerschap was ik rond 15 weken klaar met spugen... nu heb ik wel de medische diagnose HG gekregen, dus ik moet er vanuit gaan dat ik bij iedere zwangerschap in de eerste weken super ziek ben. Maar dat geldt alleen met die medische diagnose ;)

Ik kan je helaas niet geruststellen. Met 33 weken geef ik nog steeds elke dag over. Misschien is dit niet wat je wilt horen maar ik vond het zelf eerlijk gezegd vervelend dat het steeds ‘gebagetaliseerd’ werd met: met 12 weken is het wel over/met 16 weken heb je het ergste gehad/na 20 weken zal het echt wel stoppen. Inmiddels hoort het er voor mij gewoon bij en heb ik er minder ‘last’ van omdat ik me er minder tegen verzet! Super veel sterkte gewenst!

Ook ik kan je niet blij maken. Ik ben nu 22 weken en nog steeds kotsmisselijk en 5 kilo lichter. Volgens de gynaecoloog geen probleem omdat ik wat meer vet op m'n lichaam heb. Voor mezelf is het erg rot, ik kan niet genieten van m'n zwangerschap en wil dat het zo snel mogelijk voorbij is!

Terug
Bovenaan