Bij oma is alles lekkerder en andere problemen.

Hallo allemaal,

Hier een vraagje naar aanleiding van het eetgedrag van mijn dochter (3,5 jaar)  want ondertussen weet ik het niet meer.

Ik werk 5 dagen in de week van 13.00 tot 's avonds laat  en rond een uur of 12.00 breng ik mijn dochter bij mijn ouders waar ze een broodje mee eet en 's avonds haar diner.

Nu het volgende, bij oma eet ze alles wat op tafel komt en in de weekenden / vakanties / vrije dagen wil ze bij ons thuis niets eten. Ja patat, pannekoeken, macaroni of dat soort gein. Alles waar aardappels en groenten aan te pas komen wil ze niet hebben.

s' Morgens gaat er met veel moeite een boterham in en fruit is al helemaal uit den boze, op banaantjes na natuurlijk want die vind ze wel lekker.

Verder drinkt ze alleen joki drink (zonder suiker anders groeit ze de pan uit) en water.

Hoe krijg ik haar aan een gezond en afwisselend menu? Ze wil nog niet eens proeven van fruit of andere dingen die ze niet kent maar weigert gewoon. We zijn al gestopt met extraatjes (chippies, en dat soort gein) snoep en andere zoetigheid lust ze niet en eet ze dan ook niet. Het is echt een grietje dat houd van hartig zoals kaas en worst..

Ze groeit verder wel goed, ze is nu ruim 1 meter 10 en weegt om en nabij 18 kilo.

Wie kan me hier verder mee helpen?
 
Hoi,

Onze zoon is ook 3,5, maar eet gelukkig wel goed. Bij ons gaat het om zelf eten. Thuis wil hij nog steeds worden gevoerd, maar bij oma heet hij wel gewoon zelf.

Ik zou gewoon heel consequent zijn: als ze niet eet, dan maar niet. Ze groeit erg goed, toch? Mijn zoon zit op de middenlijn en is 16 kilo en 1 meter. Op die manier komt het vast goed. Slecht gedrag negeren en als ze wel iets eet (nectarine is onze zoon gek op), dan belonen.

Ik hoop voor je dat het werkt!
Veel succes!
Daantje
 
Terug
Bovenaan