bij oma logeren/slapen

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Isis gaat morgen voor de eerste keer (overdag) slapen bij oma, zodat ze in de toekomst meerdere daagjes of nachtjes bij oma kan zijn/logeren (vinden oma en opa ook fijn). Morgen ga ik mee naar oma, geef   haar daar een fles en leg haar in een (camping)bedje (in de logeerkamer). Vind het reuzespannend. Isis slaapt tot nu toe alleen maar thuis, in haar eigen bedje  (en onderweg in de kinderwagen)...............Zal wel even wennen zijn, maar Isis is (nog) echt een slaapkoppie, en heeft haar slaapjes hard nodig. Dus ook al gaat het morgen minder, proberen we het gewoon nog een keer.
Slapen jullie kindjes bijv. bij oma/opa, gastouders, opvang enz. ook goed of anders/minder?
x Esther (Isis 29-11-06)

hallo,

dinand heeft voor 2 weken voor het eerst gelogeerd bij mijn zusje, wij hadden toen een bruiloft, en vond het zielig om hem een uurtje of 1 nog op te halen, maar het is hartstikke goed gegaan!!! beter als thuis, ik moet er s'nachts wel een paar keer uit om hem een speen te brengen, mjn zusje maar een keer. ik vond het ook erg spannend en heb zelf bijna niet geslapen, mijn dochtertje is pas met 3 jaar voor het eerst wezen logeren, is ook niet goed, want die moest ik s'nachts ophalen hahaha, maar dat was de  1e ben nu wel iets makkelijker met de 2e.

zal best goed gaan!! succes!

groetjes susanne

Hoi!

Mijn zoontje van 6,5 maand is nu 4 keer uit logeren geweest, en als ik overdag bij iemand op visite ben slaapt hij daar ook.Maar alle keren zijn goed gegaan en werd hij net zo laat wakker als thuis.Het is nu alweer een aantal weken terug maar binnenkort zal hij wel weer is gaan, hij slaapt dan bij oma en opa of bij andere oma!Op vrijdag zit hij op een kdv en hier slaapt hij iets minder lang...maar daar slaapt hij dan ook met meerdere kinderen op een kamer.Ik ben alleen benieuwd of de de volgende keer ook weer net zo laat wakker wordt als thuis wij hebben namelijk verduisterende gordijnen maar oma niet dus dan zal die door het licht nu wel eerder wakker worden!
Succes en oma en opa vinden het vast heerlijk!!

Daphne

Hannah is ruim 5 maanden en slaapt eigenlijk overal wel goed.
We hebben 's nachts al een keer samen met haar gelogeerd bij mijn ouders en een keer bij m'n schoonzusje/zwager. Ze is 's nachts nog niet ergens wezen slapen dat wij er niet bij waren.

Twee dagen per week gaat ze naar een gastouder, daar slaapt ze prima en pas een keer een dagje bij mijn ouders toen wij de Bloesemtocht (wandeltocht in Geldermalsen) hebben gelopen.
En ze gaat gewoon mee naar familie/vrienden als we daar op visite gaan en dan slaapt ze ook altijd prima in een campingbedje.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi,

Als Heather ergens gaat slapen zorgen we dat zij vlak ervoor al een keertje te logeren is geweest als wij er bij zijn. Verder nemen we lakens/slaapzakje mee van d'r bedje, zodat het lekker naar thuis ruikt en dan is het allemaal geen probleem en slaapt ze 's nachts goed door. Overdag slaapt ze wel wat minder, maar dat doet ze ook als wij er bij zijn en ze gaat op bezoek. Ze wil gewoon alles zien.

Heather is nu al een paar keer uit logeren geweest en dat gaat zo  hartstikke goed, ze vind het leuk, opa en oma's vinden het leuk en wij kunnen ook weer eens lekker de kroeg in (en uitslapen!).

Succes, KT

Mijn dochtertje is de eerste keer bij oma en opa (mijn ouders) gaan slapen toen ze 8 weken was! We hadden toen een feestje waar ik haar niet mee naar toe wilde nemen (druk, harde muziek, veel gerook etc) dus leek me dat voor haar het beste. Ik vond het heel moeilijk, maar het ging super goed!! Ze sliep toen nog niet door, maar alles was heel goed gegaan (alleen ikzelf heb weinig geslapen...hahaha...)
Daarna is ze nog 1 keer blijven slapen toen ze 3 maanden ofzo was.
Ik heb er nu niet echt meer moeite mee, maar ik wil haar wel alleen maar weg brengen als het echt niet anders kan. Gisteren hadden we ook een verjaardag en ik had al geregeld dat ik haar naar mijn ouders kon brengen. Maar toen belde diegene op dat we eventueel ook s'middags konden komen...toen heb ik mijn ouders dus weer afgebeld en zijn we s'middags gegaan.

Verder slaapt ze overdag overal, waar we ook op bezoek zijn. Soms in de kinderwagen en als we langer blijven nemen we het campingbedje mee. Bij mijn ouders heeft ze een eigen ledikantje.
Op het kdv slaapt ze ook, maar wel veel minder. Als verder geen kindjes in bed liggen slaapt ze heel goed, maar zodra de anderen ook naar bed gaan wil ze niet meer slapen. Ze ligt dan wel tevreden in bed, huilt niet, maar gaat met de anderen gezellig "mee kletsen"!

Hello,
Isis heeft vorige week bij oma geslapen, overdag, in een campingbedje! Ze sliep in totaal  twee uur (tussendoor was ze huilend wakker en ben ik haar even gaan, troosten en sliep ze weer verder) Ging goed, vooral voor de eerste keer! In het weekend gaat ze weer een dag naar oma,  maar dan zonder mama! We zijn de huiskamer 'babyproof' aan het maken, kunnen we even boren, ruimen, enz.
Maar Isis is helemaal gek op oma, dus ik heb er alle vertrouwen in, ook als ze awt minder zou slapen daar, komt goed!
x Esther (Isis 29-11-06)

Wat goed esther!
Vind je het moeilijk om haar weg te moeten brengen?
Vond ik de eerste keren wel hoor, en nu doe ik het nog liever niet maar af en toe dwing ik mezelf er gewoon toe omdat je ze toch ook moet kunnen loslaten, is denk ik ook erg belangrijk.
Nu lees ik dat jullie alles babyproof gaan maken, dat moeten wij inderdaad ook maar eens binnenkort gaan doen! Want het gaat zooo snel, voordat je het weet kruipen ze rond in de kamer!
Heeel veel succes als jullie haar naar oma brengen en het komt inderdaad allemaal goed!

Terug
Bovenaan