Bij verkoudheid regelmatig overgeven.......

Goeiemorgen,

Mijn dochter van 14 maanden is voor de zoveelste keer verkouden (neusverkoudheid). En ze heeft dan zoveel slijm. Dat ze dus veel moet hoesten. En vaak heel erg hoesten zodat ze moet overgeven. Dus dan komt steeds haar eten terug. Ik blijf aan de gang........
Heeft iemand tips.....want ik blijf hier dweilen en kleren verschonen. En soms gooit ze echt alles eruit en dan kan ik weer overnieuw haar eten geven.   Ze kan er niets aan doen. Ze moet gewoon hoesten.
groetjes Chantal
 
Hoi Chantal,

herkenbaar.Mijn zoontje heeft dat ook gehad toen hij erg hoestte. Zo zielig, kwam alles er weer uit.Ik had ook soms wel het idee dat hij het ene beetje opwekte (nog dieper gaan hoesten). Daarom probeerde ik hem af te leiden als hij ging hoesten. Liedje zingen, klappen in mijn handen, beetje raar doen. Dan moest hij ook wel hoesten, maar deed het niet zo diep.
En verder vooral niet proppen. Zodra hij aangaf dat hij niet meer wilde, stoppen (en er niet zoals gewoonlijk toch nog proberen een aantal happen bij te krijgen  ).
En dan wat vaker eten aanbieden.

Verder is er niet zoveel aan te doen. Ik had Daro thijmsiroop voor zijn keeltje, maar dat hielp ook niet echt. Volgens de HA helpt dat ook niet. Neusje vrijhouden door neusspary was haar enige oplossing.

En verder maar blijven wassen en dweilen.....

groetjes,
Judith
 
Hoi Chantal,

Ons zoontje is ook bijna 14 maanden en errug vaak verkouden.
's Nachts leg ik een opengesneden ui in een schaaltje bij zijn bed. Dat houdt zijn neusje in ieder geval open. Maar van dat hoesten en eten spugen dat herken ik ook.

Overdag doe ik wel eens wat pepermuntolie in een schaal met kokend water. Door de stoom gaat hij ook vrijer ademen. Normaal mag je bij babies geen menthol gebruiken, maar 1 zo'n schaaltje op een hele grote huiskamer lijkt me geen probleem.

En drop helpt ook tegen hoesten, nou kunt je je kleine geen dropjes geven, maar wel zoethoutthee! Hetzelfde effect. Die van mij vindt dat erg lekker.

Succes en groetjes
Annemieke
 
Hallo, onze dochter van 6 maanden is ook geregeld verkouden met alle ongemakken die daar bij horen. Wij houden haar neus open door een neusspray, smeren haar borst en rug in met luuf voor baby's (mentolzalf) en ze krijgt bisolvon druppels sluijmoplosser. Deze help onze meid zeer goed. Verder stomen we af en toe en lekker warm (niet te warm) aankleden en eventueel slapen in een slaapzaak zodat ze vooral snachts lekker warm blijft.
Succes, Yvonne
 
Terug
Bovenaan