bij verloskundige geweest; kindje niet goed voelen

Hoi allemaal,
Ik ben net bij de verloskundige geweest op controle en omdat ik het kindje niet goed voel de laatste paar dagen.
Ik had de pech dat het een andere verloskundige was dan anders, en het klikte niet zo.
Ik voel het kindje echt maar 2-3 keer per dag, dus ik maakte me enorm ongerust, zij veegde dat zo van tafel want het kindje zou wel anders liggen...
Na het voelen van mijn buik bleek dat het kindje nog precies zo ligt als anders. Gelukkig klonkt het hartje wel goed en duidelijk en was daar niets raars aan te horen! (kon wel janken van geluk!)
Maar...ik zou het kindje 5-10 keer per dag moeten voelen. En dat is volgensmij niet zo de laaste paar dagen. Voor de zekerheid moet ik nu 2 dagen tellen hoevaak ik het voel en als het minder is dan die 5-10 keer per dag dan moet er een hartfilmpje gemaakt worden van het kindje.
Ik ben enorm onzeker en ik voel me er helemaal niet goed bij. Mijn gevoel zegt dat het niet goed is, maarja toen ik het hartje hoorde twijfelde ik ook en was ik wel erg blij.
Ik heb afgesproken met mijn vriend dat ik vandaag en morgen ga tellen. En als ik morgen me nog onzeker voel of niets gevoeld heb dan bel ik om half 5 de verloskundige en wil ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Want hier wordt ik knettergek van!
En ik wil ook graag het met voor mij bekende verloskundige bespreken, die zouden mij veel serieuzer nemen dan deze nu deed. Maarja dat is de pech als je net een keertje iemand anders hebt.

Nou ik laat weten hoe dit afloopt, en jullie mogen voor ons duimen!
Hoop dat mijn gevoel het mis heeft!
Groetjes, Lieke

Dat is zeker vervelend dat je juist nu een andere verloskundige hebt. Ik weet dat in de praktijk waar ik kom alle drie de verloskundigen mij serieus nemen, dus dat is wel prettig. Erg vervelend als er één tussen zit die je niet serieus neemt, zoals bij jou het geval is.

Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen en dat alles gewoon goed is. Ik las hier nog wel op de zwangerschapskalender dat je vanaf nu het kindje minder zult voelen, simpelweg omdat de bewegingsvrijheid minder wordt. Ik merk inderdaad verandering, maar voel nog steeds mijn kindje veel. Ik voel het nu veel meer bewegen, wat wel weer grappig is.

Meid veel succes de komende dagen! Het hartje klinkt in elk geval goed, dus dat is wel een pluspunt! Nu nog wat meer beweging van je kleintje!

Liefs,
Leeuwtje

hallo,

ik ben van juni forum en ben bijna uitegerekend...
ik ben toen ik 30 weken was, ook bij de vk geweest met de klacht dat ik de kleine niet voldoende voelde bewegen en deze klacht werd heel serieus genomen en hebben me toen meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en tot op heden sta ik nog onder controlle van de gyn... gelukkig was er met het kindje niks aan de hand, ik heb een voorliggende dikke placenta, waardoor ik de kleine niet goed voelde en ook een flinke blaasontsteking erbij, toen dit voorbij was, begon ik de kleine weer wat meer te voelen ook geen 5 keer per dag maar voldoende volgends de gyn... als je het niet vertrouwd moet je meteen naar de verloskundige bellen en niet gaan tellen want daar wordt je gek van en als jij erg onrustig bent dan voel je de kleine ook niet, ze moeten je serieus nemen... leven voelen is heel belangrijk... ik hoop dat alles goed is ... en blijft gaan.

groeten joy

Terug
Bovenaan