bij waterpokken havermoutbadje...ervaringen?

Dag dames,
Mijn dochtertje van bijna 4 maanden heeft de waterpokken. Heel zielig want ze heeft best wel veel jeuk.
Vooral op haar voorhoofd en romp zit ze er behoorlijk onder.
Nu hebben ze me een uit havermout getrokken badje aangeraden . Hierdoor zouden de blaasjes sneller indrogen en de jeuk verminderen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ze zeiden dat je de havermout in een hydrofiel washandje moest doen en met een elastiekje dichtmaken. Dan een badje maken van 37 graden en het washandje goed laten weken en steeds uitknijpen zodat het badwater goed wit wordt.....ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
grt mamajb
 
Hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzus wel. Hun kinderen hebben het een poosje geleden gehad en zij vond het heel goed werken. Mijn neefje van 4 vroeg er op een gegeven moment zelfs om; mama wanneer mag ik weer in bad?
Sterkte met je dochtertje. Het is wel heel zielig hoor. Onze oudste was 8 maanden toen hij het kreeg. En begin dit jaar heeft hij het nóg een keer gehad.

Groetjes Corina
 
Hoi hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, gelukkig. Maar dat is wel heel erg jong voor waterpokken. Ik heb nog wel een andere tip. In smeren met maizena dit werkt ook heel goed tegen de jeuk.

Groetjes,

Miriam
 
Ik heb mijn dochters ook in een badje met havermout gezet. Als je het washandje nat maakt en uitknijpt komt er slijmerig wit spul uit en dat dep je dan over het lijf.
Mijn dochters vonden het fijn, ik hoop dat het toen geholpen heeft. De eerste dag en nacht zijn de waterpokken het ergst, daarna gaat het al snel beter.
Ik had ook calendulanlotion van VSM, dat depte ik op de blaasjes, dat hielp ook even.
 
Terug
Bovenaan