Bij wie kriebelt het ook om voor derde kindje te gaan, maar kan beter nog maar niet

A

Anoniem

Guest
Hallo ik ben kristina en heb 2 kindjes, een dochter van 3 jaar en zoon van 8 mnd. Sinds kort heb ik eens dat het weer begint te kriebelen voor een derde, terwijl onze jongste nog niet eens een jaar is. Zelf wil ik nog graag minstens een jaar wachten totdat een onze dochter naar school gaat, maar heb toch elke maand dat het steeds meer begint te kriebelen. Vind het zelf ook een beetje vreemd, omdat bij onze dochter wel wat langer duurde voordat het echt  begon te kriebelen voor toen een tweede. Zijn er meer moeders die al twee kindjes hebben en al begint te kriebelen voor een derde, maar ook eigenlijk  nog even willen wachten? Zijn er ook moeder die wel de derde wat sneller op de tweede hebben?  Soms denk ach waarom gaan we niet alvast voor een derde, maar dan zou de jongste nog maar 1,5 al het 1 keer raak zo zijn en weet niet of er dan wel van kan genieten als de tweede nog zo klein is. Verder is het ook nog zo dat mijn man wat verminderd vruchtbaar en het wel wat langer kan duren, maar ja dan zul je net zien dat het in 1 keer raak is en weet niet of dat echt verstandig is.    Graag reacties van andere moeders en   welke moeders die ook een  wens voor een derde in de toekomst hebben  willen er met mij over fantaseren en aftellen tot het zover is dat we voor een derde gaan.  groetjes kristina

hallo

wij zijn net begonnen voor een derde, maar ik heb er wel een hele tijd op moeten wachten. tussen onze eerste en tweede zit 20 maanden en we wilde bij de derde iets meer tijd ertussen zodat de oudte 2 kids wat zelf kunnen doen zoals aankleden en tandenpoetsen enzo.onze kids zijn nu 2 en 4, dus stel het zou snel raak zijn dan is de tweede zowiezo 3 jaar.

groetjes paquerette

Hallo Paquerette,

Leuk om te horen dat jullie voor een derde kindje gaan. Zijn er momenteel voor het gevoel niet zoveel die voor een derde kindje gaan. We willen zelf eigenlijk nog even wachten, want onze jongste is nog maar 8mnd. Tussen onze dochter en zoon zit dik 2,5 jaar en dat vind ik nu wel mooi, maar we waren toen al geruime tijd bezig met de tweede en liet langer op zich wachten dan gehoopt. Maar ja je kunt zoiets niet plannen. Nou erg spannend voor jullie en hoop dat de derde voor jullie niet te lang op zich laat wachten.

Hallo dames,

Ik ben linde en ben 28 jaar (nog ff bijna 29) Ik heb drie kindjes tussen alledrie zit 1,5 jaar. De jongste is op 11-12-2003 geboren toen werd de oudeste op 14-12 drie jaar, ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt ze hebben een hoop aan elkaar en het is erg gezellig, ik ben nu 39 weken zwanger van nummer vier en kan nu al vertellen dat over ongeveer 1.5 jaar als alles wil lukken nummer vijf er ook nog wel komt.

succes met je beslissing, volg je hart.

groetjes Linda

Hallo Linda,
Wat leuk om te horen dat er bij jullie zelfs een vierde op komst is. Nou lijkt mij inderdaad ook erg gezellig. Nou benieuwd wanneer jullie kleine komt. Ik kijk zelf ook erg naar uit  om voor  de  te gaan. Vindt het elke keer weer een groot wonder en geniet er intens van. Nou veel succes met de laatste loodjes,kristina

Hoi,
Ik ben 30 en heb 2 dochters van 4 en 2,5. Tussen de meiden zit 20 maanden leeftijdsverschil. Op de oudste hebben we 3 jaar moeten wachten, zij was een makkelijke baby dus toen ze ongeveer een half jaar oud was zijn we voor de 2e gegaan, met het idee dat het ook wel weer even zou duren. Tot onze grote verrassing was ik toen dus vrij snel zwanger.
De jongste was een stuk minder makkelijk. Het begon er al mee dat de borstvoeding niet goed ging waardoor ze niet groeide. Vervolgens was ze erg vaak ziek (bronchitis en oorontsteking)waardoor ze vaak 's nachts wakker was (en ikdus ook)  Toen ze 1,5 was is ze geopeerd aan haar amandelen en sindsdien gaat het hartstikke goed met haar.
Inmiddels is ze bijna 2,5 en denken wij voorzichtig aan een derde kindje. Ik ben in december met de pil gestopt, maar we gebruiken nog even condooms tot mijn cyclus regelmatig is, en ook zodat het kindje niet eerder komt dan dat de meiden 5 en bijna 4 zijn en dus wat meer zelfstandig.

groetjes Melanie

Hallo Melanie, leuk dat je reageerde. Dat is misschien ook wel lekker als de andere twee kinderen bijna 4 en 5 jr, want dan kunnen ze al veel dingen zelf doen. Maar ja het valt helaas niet te   plannen. Hopelijk ben je deze keer ook vlotter zwanger. Dat is bij ons straks ook maar weer afwachten. De tweede heeft bij ons ook een ruime tijd  op zich laten wachten en dat maakt het soms wel moeilijk om te overwegen wanneer voor een derde te gaan. Als het weer zo lang als toen duurt dan is onze jongste als we er nu voor gaan dik  2,5 jr. Maar ja stel dat het wel vlot gaat  niet eens  1,5 jr en lijkt me toch wel fijn dat de jongste iets ouder, want dan kunnen ze al meer zelf en zijn ze iets zelfstander. Nou het blijft maar weer afwachten en is altijd spannend. kristina

ik heb er drie!!! mijn advies!!! wachten wachten wachten !dan kan je volop genieten van je laatse baby !!! heerlijk!!anders ben je te druk met die 2 andere kleintjes!

Terug
Bovenaan