Bij wie lukt het ook niet zo goed?

Hey lieve mensen,

Zijn er onder jullie misschien die al lang aan het proberen zijn? Wij zijn momenteel 10 maand aan het proberen en zit even in een dipje.
Ik krijg niet altijd een eisprong, heb cyclussen tussen 50 en 90 dagen en ben juist bezig met een hormonenkuur (clomid).
Zijn er van jullie ook die misschien hier wat kwijt willen, zo kunnen we er samen misschien wat wijzer van worden of kunnen we gewoon onze gedachte wat afschrijven?

Liefs

Hoi Fleur,

Mijn man en ik zijn ook al geruime tijd bezig om zwanger te worden, maar dat wil niet echt vlotten.
Wij zijn nu inmiddels 9 jaar en 10 maanden verder.
Je went er nooit aan .
Veel s6.

Groetjes pxdt44

Hallo,

wij zijn nu ongeveer 2 jaar bezig.
het eerste jaar zijn we zonder hulp bezig gegaan en toen het na een jaar nog niet lukte zijn we naar de gynaecoloog gegaan.
in het eerste jaar werd ik ook niet ongesteld en daardoor had ik geen eisprong daarom lukte het bij ons niet.
toen we bij de gynaecoloog kwamen werd het bekend dat ik geen eitjes aan maakte en daar voor medicijnen moest gaan slikken waar onder ook clomid gelijk bij de eerste ronde was het toen gelukt om zwanger te raken maar helaas mocht het niet lang duren het kindje had geen hartje en moest er uit gehaald worden omdat het niet vanzelf weg ging.
ik zou morgen uitgerekend zijn en dat vind ik op momend wel erg moeilijk.
na de curretage moesten we even wachten om weer op nieuw aan de medicijnen te gaan.
toen begonnen we eerst weer met clomid maar helaas is het toen niet gelukt daarna nog een paar keer clomid maar daar mee werden mijn eitjes niet meer groot genoeg of het lukte niet. toen zijn we over gestapt op puregon spuiten in mijn buik en daarna pregnyl voor de eisprong maar de eerste keer lukte dat niet. dus nog maar een keer proberen met een wat hogere doses puregon en toen waren er op eens vijf eitjes die groot waren en mocht daarom geen pregnyl hebben voor de eisprong want dat was niet meer nodig want mijn eisprong kwam vanzelf al. en nu ben ik 6 wk en 4dg zwanger van zowiezo 2 kindjes en misschien zijn het er 3. 22 maart krijgen we weer een echo en dan weten ze zeker of het er 2 blijven of dat het er toch 3 zijn...
ik ben wel heel bang dat het weer mis zou gaan maar ik hoop natuurlijk dat het goed gaat..

ik snap best dat het steeds weer een dip voor je is wanneer het niet lukt.
loop je nu al lang bij de gynaecoloog?

liefs...

Hey pxdt44,
Een collega van me is nu 50 jaar en heeft ook lang geleden alles gedaan om zwanger te worden.
Zij vertelde me ook dat het nooit verdwijnt, dat gevoel.
Ik besef nu ook dat ik absoluut nog niet mag klagen en hoop uit de grond van men hart dat er voor jullie een wonder gebeurt!

Caritas 89,
Daar ik vanaf het begin een zeer onregelmatige cyclus had, ben ik eigenlijk vanaf 6 maanden naar de gynaecoloog al gegaan. Maar pas vanaf januari gestart met clomid. Ik maak net zoals jij ook geen eitjes aan (zie er gelukkig wel zitten ).
Het moet voor je inderdaad deze dagen een beetje extra moeilijk zijn omdat je normaal gezien was uitgerekend nu. En weet, af en toe een beetje 'dippen' mag zeker om het te verwerken!

Nu zwanger van 2 kindjes, dat is wel speciaal hé :)
Ik duim echt voor je dat het goed verloopt!

xxx

Ha Fleur,

Ik ben benieuwd of de Clomid snel werkt bij jou, Ben je nu met de eerste ronde bezig? Ik ben in februari gestart met Clomid. Eerst 50 mg, maar dat heeft helaas niet gewerkt (ik kreeg een onttrekkingsbloeding). Direct daarna begonnen met de dubbele dosering. Ik wacht nu op mijn eisprong, die kan elk moment zijn. En dan dus twee weken wachten....
Het zijn en blijven dus heel spannende tijden.

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

Succes, liefs
Marieke

Hey,
Vandaag begin ik aan tweede ronde. 24 maart mag ik naar de gynaecoloog en tot dan inderdaad afwachten. Mijn eerste keer was ook te weinig. Vandaag start ik met een dubbele dosis.
Heb jij er bijwerkingen van Marieke??

Ha Fleur,

Grappig, dan gaan we gelijk op. Nou ja, niet zo grappig dat we het nodig hebben natuurlijk...
Krijg je de 24e een inwendige echo om te kijken of er eitjes rijpen?
Ik heb totaal geen last gehad van bijwerkingen. Zowel niet met de enkele als met de dubbele dosering. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.
Spannende tijden in ieder geval!

Succes!
Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan