Bij wie warm eten ook moeizaam (kindje 7 maand)

Hoi,

Sinds onze dochter boventanden kreeg is het eten een drama. Fruit, melk, pap uit de fles gaat gelukkig erg goed, maar het warm eten is ze erg aan het kieskauwen.
Bruine bonen vind ze lekker, worteltjes en doppertjes ook wel, dan eet ze zo'n 100 gram.
Ander eten krijgt ze soms maar 50 gram binnen. Soms doe ik het wel in twee keer, maar dan is 100 gram toch wel de max. Vind het zo weinig, of is het gewoon een dip met 7 maanden? Hiervoor at ze namelijk als een turgraver.
groetjes,
Karlien

hoi,
mijn zoontje eet ook weinig,
op cb zeiden ze, dat je het gewoon moet proberen maar niets moest opdringen.
Hierdoor kunnen ze een afkeer krijgen van eten, als je ze steeds dwingt, en hoeven/ lusten ze later hemaal niets en word eten iets negatiefs voor ze, en kunnen ze daar weer problemen in ontwikkelen.
mijn zoontje dwing ik nu niets, en kijk gewoon wat hij lekker vind.
als hij heel erg trek heb, maak ik gewoon wat groter bord pap klaar nadat hij enkele happen op heb.

liefs marina

wij zitten met hetzelfde probleem, althans onze dochter eet niets! hooguit 1 hapje en dan hoeft ze niet meer, doet haar mond stijf dicht..

Maak me er nu al minder druk om, komt vast wel een keertje goed. Ze is gek op fruit, en haar melkflessen, dus nou ja.. groente komt vanzelf wel een keertje.

Groetjes,

Suus

Hannah is nu bijna 7 maanden en hier gaat alles nog moeizaam: fruit vindt ze wel lekker maar na 5 - 10 hapjes doet ze haar mond er niet meer voor open. Pap drinkt ze alleen uit een fles, want ze vindt het lepeltje niets. Brood lust ze alleen met jam of appelstroop (tja, je moet toch wat) en zelfs dan eet ze hooguit 5 ienieminie-hapjes en avondeten vaak één hap en dan gaan de kleine babykaakjes stijf op elkaar.

Ik geef les aan pubers en heb er nog nooit een gezien met een papfles in de pauze, dus ik neem aan dat het goed komt. Op een gegeven moment is het gewoon een kwestie van geen flessen meer geven en normaal eten aanbieden en ze dan verder laten, maar da's pas over ruim een half jaar!

hoi hoi,

Heel herkenbaar voor mij. Onze meid eet ook geen groente.
Fruit gaat erin als niks dan is ze zelfs boos als het op is. De flessen drinkt ze ook allemaal leeg. Maar zodra je met een bord pap komt dan gaat haar mond op slot en dat krijgt ze dus gewoon lekker in de fles. Ik ga daar niet meer moeilijk over doen.
Maarja de groente moeten toch echt me een lepel en dat wil ze dus niet. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt. 1 hap en dan is het genoeg geweest. Haar mond gaat dicht en ze draait alle kanten uit. Slaat met haar armen de lepel uit m'n handen en noem maar op.
We blijven proberen en uiteindelijk zal het toch wel lukken, hoop ik.

Groetjes Anne

Hoi hoi,

Nou, heb het van me afgeschreven en het cb gebeld en je raadt al wat er gebeurd? Juist... Madam gaat weer eten!!
Gelukkig maar. Ook kregen we van het cb te horen dat ze vrij veel drinkt (ong 750 cc opvolgmelk), ze hoeft maar 600cc op een dag. Kan dus ook zijn dat ze dat ze daardoor geen honger heeft, maar haar tand is ook goed door. Denk toch dat ze daar ook last van gehad heeft. Nu geven we haar ook iets minder drinken.
Vond het erg grappig, omdat Doreen altijd onder de standaard zat met drinken, ging een tijd erg moeizaam, en nu zit ze erboven!
Bedankt voor jullie reacties, tips en adviezen. Zoals Muizeke al eens schreef. Leve het forum, heb er toch veel steun aan.
Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan