Bij wie was het geslacht anders(bevalling) dan bij de 20 weken echo???

Hoi mede zwangeren,

Ik heb een zoontje van pas 2 en ben 20 wk 3 dg zwanger van ons 2e wondertje.
Gisteren hadden we onze uitgebreide 20 weken echo en ja hoor we krijgen een MEISJE!!!

De vk zei het is voor 90 % een meisje maar kom na de vakantie terug voor nog een echo.

Ik had altijd het gevoel dat we nog een jongetje zouden gaan krijgen en  volgens de chinese geslachtskalender zou het ook een jongetje zijn.

Mijn vraag is...

Is het weleens voorgekomen bij een van jullie of jullie familie of kennissen dat het bij de bevalling toch een ander geslacht was???

Waarom ik dit vraag...

Want waarom zegt ze niet het is een meisje i.p.v. '' het is voor 90 % een meisje ''.

Bij mijn vriendin zeiden ze ook het is voor 90% een meisje en ze bevalde van een jongetje.Ze waren allemaal verrast en blij  maar ook een beetje boos vanwege de babykamer en kleertjes (alles had ze in het  roze gekocht).

Groetjes Seb

Hoi hoi

Mijn vriendin heeft dit ook meegemaakt!
Bij de 20 weken echo zei de echoscopiste dat ze voor 90% dacht dat het een meisje was.
Mijn vriendin helemaal blij, wel besloot ze om nog een pretecho te doen een paar weken later, en die 90% bleek inderdaad een meisje te zijn!
Dus het kan wel kloppen.
Waarom dacht je gevoel dat het een jongen zou worden?
Ik ben daar wel erg nieuwschierig naar, ben ook uitgerekend in December en heb al een dochter.
Deze zwangerschap is totaal anders dan mijn 1e maar toch denk ik aan een meisje!

Liefs!

Ze zeggen er altijd bij dat het voor bijv. 95 % zekerheid een meisje is.
Het kan best zijn dat, als ze denken dat het een meisje is, maar het blijkt een jongen te zijn, het jongetje tijdens de echo krachtig zijn beentjes bij elkaar drukte.
Bij het voorspellen van een jongetje kan het daarentegen zijn dat ze geen piemeltje zagen, maar een stukje van de navelstreng, waardoor het een jongetje lijkt....

Bij mij hebben ze ook 95% zekerheid gegeven ivm het vaststellen van het geslacht.
Ze houden altijd een slag om de arm. Zeker weten doe je het echt pas met de bevalling...

Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Trouwens de geslachtsvoorspellingen kloppen ook niet altijd, vlgs mij voorspellen ze ook meer dat je meer kans hebt op een jongen cq meisje.

Groetjes Renata.

ja 90% dan is er nogal een flinke marge over, bij ons zeggen ze het dus niet als ze niet 98% zeker zijn!, ik heb meerdere echo;s gehad die 3 keer zeggen een manneke DAN geloof ik dat pas, niet na 1 20 weken echo (die mensen zijn ervoor om een medische echo te doen en niet voor een geslacht te bepalen) dus als je ECHT het geslacht wilt weten is een pretecho de beste optie!

Ha Seb,

Bij ons was met 20 weken niets te zien, net als de pretecho van een paar weken terug.  Gisteren weer een pretecho gehad, en het was echt zeker. Dit pretecho bureau zegt het ook alleen maar als ze  het  zeker weten, nou, wij waren zelfs ook overtuigd, dus kan er echt niet omheen !! Ik zou alleen nooit alles in roze of blauw kopen, ook niet nu ik het weet, maar ja, smaken verschillen....  

Misschien een ideetje om bij de volgende echo weer eens te laten kijken??

Hoi Hope,

Ons maakt het geslacht helemaal niet uit want we hebben een zoontje van 2 jaar en een meisje is netals een jongetje welkom.

Maar als we zeker weten dat het een meisje is dan willen we de babykamer in lila.

Bij mijn zoontje hadden we de babykamer in het groen.

We dachten als het toch een meisje wordt dan is groen leuk voor beide geslachten.

Maar nu ze zeggen dat het 90 % een meisje is willen we toch alles in het lila.

1 augustus heb ik nog een echo dan vraag ik het nog een keer.

Ik wil een pretecho maar dat vind ik te duur.i.p.v. de pretecho kunnen we de babykamer behangen hihi.

Groetjes Seb

Hé Seb,

Lila en groen zijn allebei leuk, maar kan me idd voorstellen, dat als je het niet zeker weet je lila liever voor een meisje houdt. Wij willen ook (lime)groen gebruiken voor de aankleding van ons kamertje, de meubeltjes zijn wit, dus kunnen alle kanten uit. Ik heb gisteren ook een limegroene wipstoel gekregen, erg leuk !!

Ja, een pretecho is niet goedkoop, het was een cadeautje voor mij. Wel erg genieten. Waarom moet je weer voor een echo? Extra controle? Bij de VK hield het bij mij na de screeningecho helaas op met de echo's.

groetjes

Terug
Bovenaan