bij wiens zoon/dochter is zijn de keelen neusamandelen verwijderd??

hallo ,ik ben een moeder van 1 dochtertje van in juli bijna 3 .
vorige week zijn we naar de kno arts gegaan op mijn verzoek omdat ik vond dat mijn dochtertje nogal snurkte en niet goed at en kon drinken(mijn eigen huisarts is nogal een snelle vrouw die gewoon zegt ah joh het is niks)daarom op mijn eigen verzoek een bezoekje aan de kno arts gebracht.
Die constateerde dat de amandelen van mijn dochtertje eruit gehaald moesten worden keel en neus.Dit omdat het haar ademhaling ook belemmerd.
Nou zie ik zwaar tegen het onder narcose brengen ,en de dagen erna.
Wie o wie heeft hier ervaring mee (zeker met deze leeftijd)
Wat kan ik allemaal verwachten??

ik weet ze hebben het allemaal al wel gezegd in het ziekenhuis maar zou het toch wel graag willen horen van een moeder hier

morgen heeft ze een screening in het ziekenhuis en de 31e word ze geopereerd (ze moet daar ook 1 nachtje blijven slapen )  ,maar ik blijf lekker bij mijn spruitje slapen daar hihihi

IK HOOP OP REACTIES
GROETJES VAN MIJ
 
hoi
Mijn dochtertje van 19 maanden is vorige week geopereerd aan haar neusamandelen.
Het is mij allemaal erg meegevallen, ook de narcose, alleen daarna was ze een uur helemaal overstuur en wou ze alleen maar bij mama.
Eenmaal thuis ging het ook goed, ze was wel erg moe en hangerig, maar drinken ging heel goed. Misschien een tip om een eigen beker mee te nemen naar het ziekenhuis, en natuurlijk haar favoriete knuffel.
Ook hebben wij vooraf een rondleiding op de afdeling gehad en een pedagogisch medewerker liet zien wat er allemaal ging gebeuren, met een fotoboek en een beer. Zeker op de leeftijd van jouw dochter is dit denk ik ook wel belangrijk.

Waarom moet ze een nachtje blijven ?
Bij mijn dochtertje  deden ze het in dagbehandeling, half  8 komen, hafl 9 geopereerd en om  12 uur naar huis. De kinderen met ook keelamandelen mochten om 14.00 naar huis.

Succes en sterkte,
groetjes, Melanie
 
Hallo, bij mijn zoontje van toen 17 maanden zijn vorig jaar december zijn neusamandelen eruit gehaald en hij heeft ook buisjes gekregen. Hij heeft zich erg verzet tegen het onder narcose brengen en ook daarna heeft hij zeker een uur vreselijk gehuild maar dat was het. Daarna scheurde hij alweer met een loopautootje door de gangen van het ziekenhuis alsof er niks gebeurd was. Kinderen herstellen gelukkig heel snel. Ik denk dat het een voordeel is dat jouw dochtertje al wat ouder is. Je kunt haar het e.e.a. uitleggen en wellicht naar een voorlichtingsbijeenkomst voor kinderen gaan. Dat hebben ze bij ons in het ziekenhuis (Arnhem) en ik denk bij jullie ook wel. Waarom moet je dochtertje een nachtje blijven?? Hier is het ook poliklinisch, 's ochtends opereren en wij waren om 13.00 uur al weer thuis. De kindjes die ook aan de keelamandelen werden geholpen mochten iets later naar huis. Heel veel sterkte en ik hoop dat het meevalt!!
 


 HALLO
Dat is ook toevallig ik kom ook uit arnhem en ze word in het rijnstate ziekenhuis geopereerd.
Was jij ook niet bang dat je zoontje misschien een afkeer tegen je kreeg ,of boos op je was omdat jij met hem meeging naar de operatie kamer???
Mijn dochtertje en ik zijn altijd samen 24 uur per dag (paps is dan werken) ik ben bang dat ze misschien boos op mij zou worden of iets dergelijks.
Of valt dat mee?
Waarom ze daar waarschijnlijk een nachtje moet gaan slapen is mij ook nog niet duidelijk maar zou hun het even vragen dinsdag (dan krijg ik een telefoontje hoelaat ik er woensdag moet zijn)
Misschien houden ze haar daar voor mogelijke complicaties??( ze is namelijk met 32 weken en 3 dagen geboren)
Ik weet het allemaal niet meer ,misschien moet ik het op me af laten komen,maar vind het wel van dat ik al reacties van   jullie heb gekregen waarvan de kinderen ook geopereerd worden.
Waar ik wel tegenop zie is dat onder narcose brengen ,dan gaan ze toch met hun ogen rollen of tegenwerken?
Hoe waren de dagen thuis met de kleine van jullie ging dat een beetje goed? of waren ze boos?

in ieder geval woensdag is de grote dagik hou jullie op de HOOGTE

en HEEEEEEEEEEL ERG BEDANKT   VOOR JULLIE REACTIE
 
Grappig mijn zoontje is ook in Rijnstate geopereerd. Hij was heel boos toen hij onder narcose gebracht werd en ik heb (pas) gehoord dat ze dan ook vaak weer heel boos wakker worden. Nou dat klopte bij ons wel. Het is naar om te zien dat ze draaien met de ogen maar voordat je het weet heb je je dochtertje al weer bij je. Dat is echt zo. Ik zat nog tegen mijn vriend te vertellen wat er gebeurde in de operatiekamer en de deur ging al weer open. Mijn zoontje is later niet boos of wat dan ook op me geweest. Hij heeft thuis 's avonds nog wat moeite gehad om in slaap te komen en dat was het. De volgende dag merkte je niks meer aan hem. Echt heel wonderlijk. En mijn partner zit in de onregelmatigheid dus ons zoontje is ook veel bij mij. Het dochtertje van vrienden van ons is ook pas geholpen en die heeft geen kik gegeven. Niet toen ze onder narcose gebracht werd en ook niet toen ze wakker werd. Ze heeft toen heel even gehuild en zij is iets ouder dan jouw dochtertje. Dus je ziet het kan mee- en tegenvallen. Maar wij zijn heel blij dat we het hebben laten doen. Hij is nu nog wel verkouden en heeft dan ook nog wel een loopoor maar het is allemaal een stuk minder heftig. Hij is er ook veel rustiger door gaan slapen. Hij heeft het 's nachts blijkbaar benauwd gehad. Ik wens je heeeel veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan.
 
hoi
Alvast veel succes voor morgen !
De narcose bij Rebecca ging heel geleidelijk. Ik zat tegenover haar, moest haar handjes vasthouden, en ze keek me heel rustig aan. Alleen toen ze het kapje op kreeg was ze even in paniek, maar daarna zag ik heel langzaam haar oogjes dichtgaan.
Inmiddels zijn we 2 weken verder, en ze is nu weer verkouden, maar misschien niet gek met dit weer. Over 6 weken moet ze terug voor controle bij de KNO arts.
Wel merk ik dat ze heel erg aan mij hangt, ik kan de kamer niet uit of ze komt me huilend achterna. Maar dat wordt alweer wat minder, denk toch een soort angst dat mama haar weer in de steek laat.
Nogmaals veel succes en laat even weten hoe het gegaan is.

groetjes
Melanie
 
Hoi daar ben ik weer
Nou om maar gelijk met de deur in huis te vallen ,mijn dochtertje is GEOPEREERD!!!
en alles is goed gegaan .
We moesten ons melden om half 9 bij de kinderafdeling(thuis al met pyama en al naar het zieknhuis gegaan )
Ik vond het zo spannend en zielig tegelijk.
Ik had al van tevoren al goed aan mijn dochtertje uitgelegd wat er gebeuren zal ,en dat begreep ze.
Uiteindelijk werd ze om 10 over 10 geroepen om naar de operatie kamer te komen
oom en tante en vader en ik erachter aan gesjokt hihih.
Ik heb haar uiteindelijk naar binnen gebracht om even bij de narcose te zijn.
Ik was heel erg bang wat ik te zien zou krijgen maar ECHT ik wee tniet wat er was alles verliep VLEKKELOOS net alsof iemand mij steunde( een paar dagen van tevoren ben ik nog naar het graf van mijn opa geweest en hem verteld dat zijn achterkleindochter geopereerd moest worden,en dat ik ook bang was voor de narcose)
mischien was hij bij mij???????????
Ik werd weggebracht naar de gang en natuurlijk heb ik wat tranen gelaten toen ik nog bij mijn dochter was maar heb pas gehuild toen ze al in slaap was en toen ik haar een kusje mocht geven (krijg wel bijna een hyperventilatie aanval) vond het zoooo moeilijk dat de anestetist zei HAAL HAAR MAAR WEG hahahaaha.
Ja wat wil je ik moest mijn dochtertje daar alleen laten ,gelukkig duurde het maar 3a4 minuutjes en werd ik opgehaald en mocht ik naar haar toe.
Ze was heel blij dat ze mij zag en natuurlijk een beetje huilen maar dat mag best had ik haar al een paar dagen vantevoren gezegd.
Ze moest daar 1 nachtje blijven slapen (omdat haar amandelen er ook uit moesten   omdat haar ademhaling werd belemmerd door die amandelen)
Dus wouden ze haar in de gaten houden.
gisteren eenmaal thuis en het gaat heel goed eten en drinken ,vandaag weer eventjes naar buiten geweest met het lekkere weer.
Al met al een geslaagde dag voor ons allemaal MAAR ZEKER VOOR MIJN KLEINE MEID

Ik dank jullie voor de reacties heeft me HEEL GOED GEDAAN!
 
Terug
Bovenaan