Bij ziekte toch doorbetalen

<p>Ons mannetje is sinds kort bij een nieuw kinderdagverblijf, het bevalt hem prima en we hebben verder geen enkele klachten. Je merkt aan alles dat hij het daar naar zijn zin heeft.</p><p>Maar: Is het normaal dat bij ziekte de gereserveerde dagdelen gewoon doorbetaald moeten worden? Dit was ons al eens overkomen bij de vorige opvang en nu bij deze ook. Wel vreemd eigenlijk, de dienst wordt niet afgenomen, maar moet wel betaald worden. Staat overigens niets over in het contract, de kleine lettertjes of algemene voorwaarden.</p>

Lijkt me vrij logisch. Ze hebben namelijk wel het personeel rond lopen die betaald moet worden. Als jij dan s ochtends belt dat kindje ziek is, sturen ze niet personeel zomaar naar huis... Accepteren dus! 

Ik werk zelf in de kinderopvang en dit is inderdaad normaal, je mag vaak de gemiste dag wel in halen op een dag dat hij normaal niet komt. Vaak willen ze dit wel binnen 2 weken dus niet volgend jaar ofso ;) dit geld ook voor feestdagen die op jullie afneem dag vallen. 

Niet meer dan normaal, hier bij 24 uur van te voren afmelden mag je het inhalen mist het qua kindaantal toelaatbaar is. Zo kunnen kinderen die een dagje extra hebben aangevraagd nog ingepland worden. 
P

Wat Mamaaatje zegt: het personeel moet betaald worden. Anders zouden ze bij bijvoorbeeld een griepgolf ineens een half salaris krijgen omdat er nauwelijks kinderen zijn. 

Ik werk ook in de kinderopvang en als je bij ons vóór half 9 afmeld krijg je er ruiliurn voor terug, die kun je dan op een ander moment inzetten. 
En ja als er veel kinderen worden afgemeld gaat er personeel naar huis, gewoon lekker flexibel! 
Misschien nog eens even bij de leidsters navragen hoe dit zit? Wellicht is er wel een manier, wie vraagt kan worden geholpen ?
succes!

Bij ons betaal je ook gewoon, ziektedagen kun je niet inhalen bij ons. Ook vakanties betaal ik gewoon door, maar heb ook een 52 weken contract met 11 uur per dag. Ruilaanvragen mogen wel, maar moet maar net kunnen ivm kind leidster ratio.

Bij onze gastouder betaal je de eerste week ziek zijn door en als het langer duurt niet. En als zij ziek is hoeven we niet te betalen.

Terug
Bovenaan