Bijbelse jongensnamen (wat vinden jullie)

Voor ons tweede kindje zoeken we weer een bijbelse naam (die je niet zo vaak hoort). Ons zoontje heet j.u.d.a.h. We denken nu aan:

Jenoah

Elias (maar hoe spreek je het uit qua klemtoon)?

Ilya

Caleb

Gideon

Elijah (hoe spreek je het uit?)

Ismaël

Ik ben benieuwd maar jullie reactie op deze namen ook in combinatie met die van de oudste. Ook andere ideeën zijn welkom! Maar niet te standaard... ik vind Daan, Luc, Ruben, e.d. heel mooi. Maar zoek iets wat iets aparter is.

hallo,

Ik vind zelf Levi een erg mooie naam, en Simeon of Nathan maar weet niet of die wel apart genoeg zijn voor jouw smaak.

Uit jouw lijstje is Elias mijn favoriet, mijn neefje heet zo en eigenlijk nooit problemen met de klemtoon (niet de klemtoon op li).

Maar vind Caleb en Gideon ook mooi.

Wij gaan ook voor bijbelse namen, maar dan toch iets meer standaard :) Mijn dochter heet Anna, voor deze zwangerschap zijn we er voor een jongen al uit, wij zoeken nog een meisjesnaam (weten niet wat het wordt).

Succes met kiezen!

Ik vind ezra en levi een mooie naam.

Uit jou lijstje gideon.

Als ik zwanger zou zijn gaan we voor bijbelse naam meisje zijn we uit. Jongen noet zou dan mrt een h moeten beginnen. ( Nu jongen david ) Mag ook veverbastering zijn van een bijbelse naam. Ben mogelijk nu 5 week zeanger.

Als je j.u.d.a.h. op de engelse manier uitspreekt (dzjoedà) dan zou ik de tweede naam ook voor de engelse uitspraak gaan. De namen die je noemde zijn natuurlijk ook engels uit te spreken.

Persoonlijk zou ik om praktische redenen zoals post, niet gaan voor dezelfde beginletter als je maar 1 naam geeft. (2 x een brief voor J. Jansen is niet zo handig als ze bijvoorbeeld beide op school zitten)

Ik vraag me trouwens af of Jenoah een bijbelse naam is. (hebreeuws wel, maar bijbels?) Ook vraag ik me dat af bij Ilya en Elias.

Wat voor het kind minder handig is, is dat Ilya zowel voor meisjes als jongens gebruikt wordt. Vind je kind dat later fijn?

Caleb betekent 'hond' en was eigenlijk in het midden-oosten een soort scheldnaam, de persoon was wel prachtig, hmmm moeilijk.

Zo maar wat vraagjes die bij mij opkwamen.

Wij hebben ook gekozen voor bijbelse namen voor dit kindje (het is nog even spannend wat het wordt) ik vind het mooi om je kind naast een mooie naam ook een mooie betekenis mee te geven, als je kijkt in Bijbelse tijden zie je vaak dat de geestelijke helden ook mooie bijpassende naam hebben.

Veel wijsheid!

Terug
Bovenaan