bijgeloof...jongen/meisje

Even nav het topic over sex, waarbij je bij meer zin in sex groter kans zou krijgen op een meisje:
Voor de mama's die niet weten wat het geslacht is van hun kindje:
Welke 'fabels'kennen jullie en wat is op jullie van toepassing?
Bijvoorbeeld:
- brede buik is meisje, puntbuik is jongen
- hoge hartslag baby is meisje (rond 160), iets tragere (beneden 140)  jongen
- Veel misselijk meisje, goed voelen jongen
etcetera..

Ik ben benieuwd, bij mij is tot nu toe alles op een jongen van toepassing!

Liefs,Marcia mv Puck

- brede buik is meisje, puntbuik is jongen     deze klopt bij mij wel!
- hoge hartslag baby is meisje (rond 160), iets tragere (beneden 140)  jongen     deze klopt ook
- Veel misselijk meisje, goed voelen jongen     dit is andersom, ik ben nu wel misselijk terwijl ik nu een jongen krijg.

groetjes Maris

Hallo allemaal,

- brede buik is meisje, puntbuik is jongen
Bij mijn 1e had ik een breede buik en kreeg ik een jongen, nu heb ik een puntbuik en krijg is een meisje. KLOPT DUS NIET bij mij

- hoge hartslag baby is meisje (rond 160), iets tragere (beneden 140)  jongen
Bij mij zoontje zat zijn hardslag rond de 130 spm en nu rond de 140 spm
KAN DUS KLOPPEN   bij mij

- Veel misselijk meisje, goed voelen jongen
Bij mijn zoontje had ik nergens last van, nu had ik de eerste 3 maand een beetje last van een misselijk gevoel.
KLOPT DUS WEL bij mij

Ik geloof niet in die bakkerpraatjes ( maar vind het toch altijd wel  leuk om in de magazines een test te doen)

Trouwens de volgens de chineesezwangerschapskalender zou mijn 1e een jongentje worden KLOPT,   en zou ik nu een meisje krijgen KLOPT OOK

Hoi hoi zo ken ik er nog een paar:

Jongen?
trek in zuur, mooier en voller haar, Je bent meestal vrolijk en lacht veel, Je blaakt van gezondheid, je kunt makkelijk met een uurtje minder slaap, je hebt een stralende huid, je slaapt liever op je linkerzij, je nagels groeien sneller en worden sterker, alleen je buik wordt dikker, je kindje ligt laag, je hebt een puntige buik, je ribben worden bont en blauw geschopt, je heb last van koude voeten, je vind het leuk om te koken, de haartjes op je bneen groeien harder dan normaal, je hebt last van ruwe handen, je navel voelt gewoon aan.

Meisje?
trek in zoet, haar wordt met de dag dunner, je bent humeurig, je weerstand is laag en je bent steeds verkouden, je bent veel slaperiger dan normaal, je hebt last van pukkeltjes, je slaapt voornamelijk op je rechterzij, je nagels zijn niet veranderd, je hebt geen taille meer en dikke billen, je baby ligt hoog, je hebt een ronde buik, je kindje trapt dikwijls laag, je hebt geen last van koude voeten, je staat liever niet in de keuken, je merkt geen verschil je haargroei op je benen, je hebt zachte handen, je navel is gevoelig of pijnlijk.

Pff... 't zit er weer lekker tussen in bij mij dus weet ik nog niets ;)

Groetjes Macka

Hihi,

ik heb een buik rondom, mijn baby heeft een hoge hartfrequentie, ik was behoorlijk misselijk, heb behoorlijk wat lichamelijke ongemakken tijdens de zwangerschap, wel zin in seks, maar krijg een jongen.

Ook de chinese voorspeltabel zat ernaast en ik heb acupuntuur gehad, naast de behandelingen in het ziekenhuis en toen ik zwanger was, was zij er van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen, kon ze aan mijn pols voelen en zelfs iemand die op een paranormaalbeurs ooit een reading bij mij heeft gedaan zat ernaast, terwijl al het andere wat ze zei klopte en/of is uitgekomen...

Zij zei, zonder dat ik iets in die richting had verteld, dat we een miskraam hadden gehad, dat er meerdere zouden volgen, maar dat, ookal duurde het nog wel even we een dochter zouden krijgen, ze zou te vroeg geboren worden, in februari,  maar gezond zijn... Omdat al het andere wel uitgekomen was, en mijn uitgerekende datum 3 maart is (ligt vrij voor de hand dat het in februari geboren wordt) was ik zelf dus ook overtuigd van een meisje, maar nee, ik heb t 2x echt heel goed kunnen zien....

Misschien een heel vrouwelijk ventje dan...

xx Mick

Dag Marcia en alle anderen,

wat het sex betreft (zoals onze grootmoeder ons vertelde, hihi) Dit klopt bij mij.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ongelooflijk zin tot op de laatste moment en ik heb een dochtertje. Nu is het een jongetje en heb ik totaal geen zin.
Dus dit klopt voor mij zeer duidelijk.

Van die puntbuik en brede buik, dit klopt bij mij niet.
Ik heb net dezelfde puntbuik (alles naar voor) als mijn vorige zwangerschap.
Maar dit hoor ik heel vaak, maar ik heb al meermaals ondervonden dat het niet klopt.

En ook wat het misselijk gevoel betreft. Ik ben de eerste drie maanden enorm misselijk geweest bij mijn twee zwangerschappen. Dus dit klopt voor mij ook niet.

Weet jij het geslacht nog niet Marcia?? Ik heb bij mijn dochtertje ook moeten wachten tot 28 weken. Aangezien ze altijd verkeerd zat, nu wisten we het al bij 18 weken, dus een groot verschil e. Ons ventje zit steeds goed om het te kunnen zien.
Maar wij weten het alleen!! We willen het dan voor onze omgeving, famillie en vrienden helemaal stil houden!!! Enorm spannend wat ze allemaal denken.
Liefs,
van ons...

Volgens mij wordt die van ons dan een mengelmoesje.
Bij mijn eerste heb ik tot de 20 weken gekotst en had ik een brede buik. Dan zou het dus een meisje moeten zijn, maar Max is toch echt een jongetje geworden. Dit klopte weer wel met de chinese kalender.
Nu heb ik tot de 13 weken gekotst, ik draag meer naar voren en ben ook een stuk minder aangekomen. Volgens de kalender wordt het dit keer weer een jongetje, maar deze zwangerschap lijkt in de verste verte niet op mijn eerste zwangerschap.
Het blijft dus nog even een verrassing...

Terug
Bovenaan