bijna 1 en iedere nacht wakker!!

Mijn zoontje (bijna 1 jaar) heeft 4 weken geleden bronchitis gehad. Hij was echt ziek ervan. Weinig eten en weinig slapen. Na anderhalve week ging het weer een stuk beter en at ook weer wat meer, totdat hij weer naar het kinderdagverblijf ging. Alle kindjes hadden dikke snottebellen onder hun neus, dus ook mijn Denzeltje. Nu drinkt hij zijn 3 flessen (bijna) helemaal op (200cc), fruit in 2 delen, brood bijna niet en groente voor de helft op. 's avonds met de laatste fles heb ik het gevoel dat hij echt lekker voldaan is en gaat hij ook (bijna) direct slapen. Maar al twee weken lang komt hij weer iedere nacht. Alleen troosten helpt niet hij wilt echt melk hebben, ik geef hem dan een kleine fles (120cc) en na wat zeuren valt hij dan weer in slaap.
Is dit normaal voor een kindje van bijna 1 of zijn er moeders (of vaders natuurlijk) die mij tips kunnen geven zodat Denzel weer in zijn normale ritme komt en overdag (alles) eet en lekker doorslaapt??

Groetjes Jennifer

Zou hij niet wat in moeten halen als hij ziek is geweest? Ik zou hem maar wat extra geven, hij heeft een poos weinig gegeten en dat moet hij weer inhalen.

groetjes Gonda

hallo Jennifer,

het is mischien makkelijk gezegd,maar mischien moet je hem s'nachts,als hij wakker word,eerst het speentje geven,als hij er een heeft,en dan even aan kijken wat hij doet,en als hij dan gaat huilen,gewoon even laten huilen,is vermoeiend,dat snap ik,maar als je hem s'nachts weer aan de melk laat wennen,zal het moeilijk worden om de fles er weer af te halen,het is even wat anders,maar mijn schoonouders die hebben laatst opgepast,mijn zoontje (bijna 1) krijgt op het moment zij kiezen door,dus word s'avonds soms s'nachts ook wel eens wakker,ik troost hem wat,maar ik blijf wel op zijn kamertje,ga dus niet met hem naar beneden,dat hadden mijn schoonouders dus wel gadaan,menneer willde dus niet meer naar bed,is van 21.00 tot wij thuis kwamen,1.00 beneden geweest,het heeft ons 1 week gekost,om alles weer in het normale ritme te krijgen,als ik hem naar bed moest leggen,was het janke geblazen,wat nooit een probleem,of hij viel even in slaap,en werd rond 2100 wakker,dan huilde hij,probeerde hem het speentje te geven,maar daar trapte hij niet in,dus liet ik hem wel eens 10 min huilen,hij huilde zich overstuur,dus pakte ik hem even bij me,trooste hem wat,en was dan ineens vrolijk,lachen,brabbelen,hij maakte er dus een potje van,en daar trappen we dus niet in,dus we lieten hem gewoon even huilen,had er wel moeite mee,maar het heeft wel geholpen,sinds 2 dagen gaat het weer goed,ze kunnen al heel goed onthouden,dat heb ik wel gemerkt.
ik hoop je toch nog een beetje hiermee te hebben geholpen,sucses ermee!

groetjes miranda,mama van duncan

hoi Jennifer,

Mijn dochter is nu 13 maanden en spookt ook regelmatig (lees: iedere avond/nacht). Eet als een bouwvakker dus kan geen honger hebben. Is ook niet ziek geweest, hoeft dus niets in te halen. Toch lukt het mij niet meer  om met alleen troosten of fopspeen geven of bij me in bed nemen haar weer te laten slapen. De laatste dagen gaat ze alleen weer slapen na een beetje melk. Waarschijnlijk (hopelijk) is het een fase. Misschien bij jou ook?

gr. Anne

Hallo,

Mijn dochtertje van 1 (3 Januari) werd ineens ook weer iedere nacht wakker, we gingen er eigenlijk meteen naartoe, deden het fiepje erin en ze sliep weer verder.
Op een gegeven moment werd ik bang dat ze vaker wakker zou gaan worden of niet meer tevereden zou zijn met alleen een fiepje.
We hebben toen heel rigoureus het fiepje afgeschaft.
3 nachten heeft ze er moeite mee gehad; ze werd wakker en begon te huilen, we lieten haar dan 20 min. huilen en dan gingen we naar haar toe, weer lekker instoppen en weg, dan huilde ze nog 10 min. en ging slapen.
De 4e nacht sliep ze door!
Inmiddels krijgt ze haar fiepje wel weer om in te slapen maar 's nachts slapen we tegenwoordig door! Heerlijk!
(maar omdat jouw kindje ziek is geweest zou ik het wel overleggen met het cb.)

hai mijn dochter was vanaf haar 16de week tot heden nu 20 mnd nog steeds elke nacht wakker, tot haar 13 mnd tot 6 keer per nacht om et uur of om de 2 urtjes, ik was gebroken na 13 mnd mama te zijn. toen heb ik van iemand te horen gekregen,   om te proberen VSM kanival te gaan gebruiken, en we gebruiken het nu nog steeds, niet schadelijk is, maar ze heeft meer rsut gekregen. het in slaap vallen was een drama en het wakker worden s'nachts. nu is ze 20 mnd en word nog maar 1 keer per nacht wakker voor een slokje warme melk, en slaapt weer veder.

probeer dat eens

kanival van vsm. zijn kleine witte pilletjes, die zodra in de mond komen uiteenvallen..mijn dochter vind ze erg lekker en zegd mmmmmm mmmmmm

succes

mijn dochter had overdag erg goed heb 11 mnd volledig bv gegeven.,

Terug
Bovenaan