Bijna 1 en slaapt/ontbijt slecht

<p>Hoi! Dit is de eerste keer dat ik zelf een topic start. Nova wordt over 2 weken een jaar, maar ze slaapt eigenlijk altijd al zo slecht s nachts! En daar kan ik wel mee leven, het hoort er bij, maar ze moet altijd een beetje melk drinken voor ze weer in slaap valt... Water drinkt ze wel, maar gaat ze niet van slapen. En ik snap het niet! Hierdoor wilt ze s ochtends vaak ook niet ontbijten. Als ze wel wilt, neemt ze maar 1 of 2 hapjes van dr broodje.. En waarom ze nou wakker wordt is me een raadsel, want ze eet genoeg over dag. Kan iemand wat woorden van advies geven? Ik wil zo graag dat ze van die melk af is... Ik zet haar schema er bij:</p><p>08:00/08:30 sneedje brood met beleg en thee</p><p>10:00 potje fruit 12+</p><p>12:00 2 sneedjes brood met beleg en thee voor het slapen gaan</p><p>15:00 na het slapen volle yoghurt</p><p>17:00/17:30 met de pot mee of groenten 8+</p><p>19:00 papfles van 180+6 (omdat ze s nachts zo slecht slaap)</p>
 
Hoi! Hoe veel melk heeft ze nodig dan, in de nacht? Hoe vaak wordt ze wakker? Slapen gaat bij veel kineeren na een jaar wel wat beter trouwens! 
Mijndochterdrinkt niet meer snachts maar wil ook weinig ontbijt. Het is haar gewoon te vroeg denk ik .? Lunch gaat prima toch? Lust ze sochtends pap, of iets anders wat ze lekker vindt? Of is het echt dat ze geen honger heeft?
Heb je de nachtfles eens met minder melk en meer water geprobeerd? Werkt dat of heeft ze dan meer nodig? Anders afbouwen op die manier?
Ik ben op een gegeven moment na het avondeten als toetje een banaan gaan geven, dat hielp :p. Ze bleek alsnog wel trek te hebben ook al dachten we dat ze genoeg at. Onze dochter at ook een stuk fruit, een ander tussendoortje en twee broodjes op een dag. Maar dat was dus toch niet helemaal genoeg.
Drinken 's nachts afbouwen is lastig.. heb ik ervaring mee.. kostte veel tijd, maar ik heb haar steeds afgekoppeld net voor de weer sliep. Ik weet niet of Nova zelf in slaap valt of aan de fles?
Sterkte
 
Hey, thanks voor je reactie!
Ja het verschilt eigenlijk. Ze gaat sowieso om 19u naar bed na een goed gevulde papfles. Ze drinkt em zelf leeg, daarna poets ik haar tandjes (zo zonde als ze toch s nachts wilt drinken) en leg ik haar in bed. Zo valt ze zelf in slaap. Daarna gebeurt 1 van 3 dingen; ze slaapt tot de volgende ochtend half 8, ze wordt ergens tussen 23u en 4u wakker en slaapt daarna tot 8u, of ze wordt om de 4u wakker.
Als ze wakker is geef ik haar 150cc water met 1 zielig schepje melk haha maar het helpt wel. Deze drinkt ze vaak nie eens leeg. Toch lukt het me niet om over te gaan op alleen water. Heel gek, ze drinkt het wel maar gaat niet slapen tot ze eindelijk een beetje melk heeft gehad... De fles drinkt ze dan leeg terwijl ik haar plas luier verschoon en daarna gaat ze weer slapen. Ze heeft helemaal geen moeite met zelf in slaap vallen.
Pap gaf ik haar s ochtends altijd, maar de consultatie bureau vertelde mij onlangs dat ze dan teveel melk producten binnen krijgt... Als ik haar een kommetje pap zou geven om 8u, zou ze het zo op hebben hoor. Daar houdt ze wel van.
Een banaan als toetje ga ik proberen, misschien is ze dan indd verzadigd... Maar ik heb zo sterk het gevoel dat het geen honger is wat ze heeft s nachts...
 
Oh, wat gek, te veel melkproducten? En Brinta of havermout met half water half melk? Dan is het toch minder melk.. als ze een fles met zo weinig melk accepteert dan lust ze dat misschien ook wel ?
Het klinkt niet als honger nee, dan zou de de fles wel leeg drinken toch.. klinkt eerder als een gewenning. Ze wordt wakker en wil dan drinken. En alsnog de melk afbouwen? Steeds iets meer water erbij of zo? Als ze hem toch niet leeg drinkt maakt de hoeveelheid die er in zit ook niet zo uit lijkt me..
Wel zonde van de tandjes ja. Ik heb tot een jaar ook nachtvoedingen gegeven en ook vaak om 11 uur/12 uur al. Voelt zo stom dan hè.. als ze dan eens om 4 uur kwam dan had ik zo iets van dat ze dan in ieder geval van 7 tot 4 die tanden met tandpasta had.. maar zonder voeding ging het gewoon niet (of ik was er nog niet aan toe om dat los te laten eigenlijk, afbouwen ging eigenlijk hartstikke goed, ze was er nu in 3 weken vanaf. Wel wat boos omdat ze niet kreeg maar met wat kriebelen was ze af te leiden en ging dan weer slapen. Gelukkig is de fase tussen 1 en 1,5 een goede voor het slapen, het gaat dan vaak een stuk beter lees en hoor ik overal
 
Ja ze zei dat als ze zoveel zuivel binnen krijgt, ze er alleen maar dik van gaat worden hahaha wij vonden het ook zo raar! Want ze eet wel goed en gevarieerd enzo. Maar goed, pap met minder melk heb ik serieus nog nooit aan gedacht. Wat stom eigenlijk haha! Thanks voor het idee!
Ja ik ga zeker meer water doen en een heel klein schepje melk. Ze raakt gewoon zo overstuur als ze niks krijgt, dan kan ik wel naast dr gaan zitten en troosten, maar ze gaat over op een huil waarbij het net lijkt alsof ze.... bezeten is ofzo haha het klinkt heel raar, maar ze raakt zooooooo over de rooie en gaat schreeuwend huilen. Zie je het voor je? "AAH AAH AAH AAH" soms moet ik me lach er van in houden ? 
Het is gewoon echt een dame met een wil. Dan maakt ze het doorzetten zo lastig. En ze tut ook niet he, dus ik kan dr ook geen speen geven. 
Plus de onzekerheid dat als ze zo overstuur raakt, ze misschien wel echt dergelijk honger heeft en niet kan slapen er van..... 
Het is gewoon zo lastig! Ik hoop echt dat je gelijk hebt over dat het beter gaat tussen 12 en 18 maandjes.
 
Haha dat vind ik helemaal niet raar hoor :p ik mocht vroeger geen koemelk dus kreeg mijn pap met water. Vond het later raar dat anderen het met melk aten :p. En later kwam er sojamelk dus toen mocht ik dat. Maargoed, als dat de reden is dat ze geen pap mag en.daardoor weinig ontbijt is het een optie toch ?
Ja die huil ken ik ? dan werkt troosten ook niet meer inderdaad, en een flesje water zou ook geen kwaad kunnen toch :p. Maar lijkt mij dat ze niet echt honger heeft als ze dan niet alles op drinkt. Maar je weet nooit.. 
 
 
Nee precies! Mn vriend heeft een lactose intolerantie dus ik weet er alles van. Ik denk dat Novella het ook heerlijk zou vinden zonder melk hoor! Morgen gaan we het proberen. 
Oh goed om te weten dat Nova niet de enige is die "too much" is haha! Achteraf denk ik ook van nou ze had indd niet echt honger. Maar in t moment zelf wordt ik toch altijd onzeker. Ik moet eigenlijk gewoon een nacht besteden aan geen drinken geven aan dr. Maar ik vind het zo moeilijk! 
 
Terug
Bovenaan