bijna 1, hoe schema en slapies

hallo hallo,

nou het is bijna zover en dan wordt de kleine man 1 jaar. ik vroeg me af wat voor een voedingsschema je dan geeft, zijn ze dan van de fles af???? en slapen ze dan 1 keer per dag??? en hoe intoduceren we dat! hij krijgt nu smorgens en smiddags nog een fles, maar dat moet zeker gewone halfvolle melk worden uit een tuit of beker??

hij eet al 2 broodjes smiddags en met de pot mee, ik hoor graag jullie meningen en ervaringen.

groetjes
 
 


Hallo Denise,

Alvast bijna gefeliciteerd met je kleine vent!
Toen onze zoon 1 werd, was ook het pak opvolgmelk bijna op. Een week voordat het pak ongeveer op was heb ik een keer ongeveer 100cc halfvolle melk aangeboden. Dit dronk hij zonder moeite op. Ik heb even twee dagen gewacht om te kijken hoe hij hier op reageerde. Dit ging helemaal goed. Dus toen de opvolgmelk op was, zijn we gewoon overgestapt op halfvolle melk. Als hij de halfvolle melk niet lust, kan je eerst gaan mengen en steeds minder opvolgmelk in verhouding tot gewone melk gebruiken.
Hij kreeg de pap 's ochtends gewoon nog met de fles. Hij wilde gewoon nog erg graag lekker zuigen aan die fles.Nu krijgt hij nog steeds af en toe een fles als hij 's avonds wakker is geworden en niet meer in slaap kan/wil komen. De pap krijgt nu hij inmiddels gewoon met de lepel.
In principe is het de bedoeling om de fles af te bouwen en over te stappen op een (het liefst gewone of rietjes-) beker. Waarom deze overstap? Vanwege de ontwikkeling van de tanden en vorm van de mond. Door het zuigen aan een speen en/of tuit kán de stand van de tanden en mond beinvloed worden. Daarnaast heeft het ook invloed op de ontwikkeling van de spraak (ik ben logopedist)
Slapen: ik ben gewoon zijn ritme gaan volgen zoals ik het altijd al deed. Werd hij moe, dan ging Stan naar bed. Toen hij 12 mnd was, sliep hij soms nog 3x per dag! 's Ochtends 10.30-11.30, 's middags 13.00-15.00 en eind van de middag meestal nog een uurtje voor het eten van 17.00-18.00 ongeveer. Op dit moment is hij 18 maanden en slaapt hij meestal nog 2 keer per dag: 12.00-14.30 u en 17.00-18.00 uur. Het laatste slaapje is meestal niet echt slapen maar meer tot rust komen. Wakker houden heeft bij hem echt geen zin. Hij wordt dan te moe en dwars...
Je zoontje heeft onlangs toch ook (buik-) griep gehad?? Hoe is het nu?
Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.

Groetjes Marieke
mv Stan, 04-09-04

 
Hallo!
Ook hier is onze dame bijna 1 jaar! (26-4) Momenteel is haar schema:

08.30 pap (meestal uit fles, maar ik probeer nu ook af en toe uit bordje) en daarna nog een halve boterham.
10.00-11.30 slaapje
dan fruithapje met liga
13.00 boterham met opvolgmelk (uit fles)
13.30 - 15.30 slaapje
sap en koekje
soms tussen 16.30 en 17.30u nog een slaapje of inderdaad gewoon even tot rust komen in haar bedje
en dan avondeten. Ik maak het soms zelf en soms lekker makkelijk een potje.
Daarna badje of wassen en rond 19.15u nog een flesje melk 150cc en dan is het bedtijd.
Ik denk dat het idd het beste is om qua slaapjes gewoon te kijken naar de behoefte. Ons meisje heeft de laatste tijd de neiging om steeds rechtop te gaan zitten in bed dus ik leg haar overdag op haar buik in bed, dan slaapt ze beter.

Het is altijd weer even uittesten he, ik vind het ook best lastig hoor!
Succes!
 
hai meiden,

bedankt voor jullie info. ik ga het gewoon aankijken zijn slaapies. en marieke wat lief dat je er nog naar vraagt. hij heeft een week lang diaree gehad en na 4 dagen zijn we met ors begonnen en dat hielp eigenlijk meteen, hij dronk er veel van en de diaree stopte geleidelijk en nu eet hij weer alles en onze lieve blije man is weer terug.

dus bij diaree direct ors is de tip!!! en veel water geven en melk, vergeet de vaste voeding maar ff

doeggie en bedankt
 
Terug
Bovenaan