bijna 1 jaar en dan... melk of groeimelk?

Hoi hoi allemaal,

Laatst had ik het er al met een vriendin van me over, wat ga je straks doen... overstappen op normale melk of groeimelk?

Ikzelf zit nog een beetje in tweestrijd
Aan de ene kant denk ik, vroeger was er geen groeimelk en gaf iedereen z´n kleintje normale melk (vanaf 1 jaar) en naar mijn weten ebn ik er zelf en mensen om mij heen er ook niet slechter van geworden...

Maar aan de andere kant, in groeimelk zitten wel extra vitaminen en ijzer...

Wat doen jullie???

Groetjes Syreetha

wij gaan gewone melk geven (wel eerst even mijn voorraadje fles voeding opmaken)

vind het allemaal eigenlijk beetje geld klopperij als je gewoon gevarieerd eten geeft krijgen ze toch genoeg binnen. (als je naar het buitenland op vakantie gaat dan zou ik wel wat meenemen haha omdat ik het dan niet zo snel vertrouw erg he)

kuss

Hier ook gewone melk. Ik vind opvolgmelk 3 echt geldklopperij. Als je kindje gevarieerd eet, krijgt ht echt wel binnen wat het nodig heeft. En uiteindelijk moeten ze toch over naar gewone melk, toch?
Eigenlijk is het dus een kwestie van wat je zelf het prettigst vind. Ik vind het zelf juist makkelijk als de kleine helemaal eet en drinkt wat wij eten en drinken, zodat je nooit speciaal hoeft op te letten. En zo lang dat gezond en gevarieerd is, zou dat ook gewoon moeten kunnen.

mara krijgt al vanaf 8mnd ofzo gewone yoghurt en sinds kort 50ml koemelk bij de lunch
ze eet toch ook smeerkaas en toetje?
voor de ochtend hou ik wel op babybrinta en daar zitten die extra's wel bij
Avonds krijgt z kant en klaar pap dus daar zit ook genoeg in.
en dan maar eens kijken, tot nu toe werkt dit

ze drinkt ook nachts nog regelmatig melk, maar afgelopen nacht gaf ik haar water hahahah dat vond ze niet leuk en ik heb haar de hele nacht niet meer gehoord, de nacht ervoor was het ongeveer elk 2-3 uur een flesje.

ach ja we volgen Mara wel en zien vanzefl waar dat ons brengt

Ik heb goed na gedacht en ben het helemaal met jullie eens!

Ik gaf Iris trouwens ook al gewone yoghurt, smeerkaas enz.
We zijn nu langzaamaan begonnen om haar gewoon melk te geven, om haar zo te laten wennen zodat de overstap minder groot is. Maar....ze lust het niet!
Daarnaast krijgt ze gewoon nog de opvolgmelk (die maken we nu op), roosvicee en evt thee, maar melk vindt ze dus (nog) niet lekker.
Wat doen jullie er aan?

Groetjes Syreetha

Blijven aanbieden....

Lasse wou het net als zijn zus in het begin alleen warm drinken...

Je kan het in het begin ook mengen met de opvolgmelk en er steeds minder opvolgmelk indoen...

Terug
Bovenaan