Bijna 1 jaar en flesvoeding afbouwen

Hoeveel flessen heeft hij nu nog? En waarom wil je afbouwen?
Mijn dochter is net 1 en heeft nog 2 flessen, sochtends en savonds. Ze wil geen brood sochtends, of slechts een halve. Daarnaast vindt ze gewone melk ook niet zo top dus ik geef haar gewoon een fles als ze te weinig brood eet. En ik weet dat ze gewoon lekkerder slaapt op een warm flesje dus krijgt ze die ook nog op 19.00. 
Tot voor kort had ze ook nog een klein flesje (100cc) voor haar middagslaapje, maar die heb ik vervangen door thee met gewone melk. Dat gaat goed. 


Als je zoontje goed eet en drinkt dan kan je best een flesje weglaten denk ik. Of desnoods afbouwen! Steeds minder schepjes in de fles. Zou heb ik de eerdere flessen afgebouwd.
 
Hier een meisje van 13 maanden die ook om 7.00 En 19.00 nog 150cc krijgt. Ze vraagt hier echt om en ik vind het prima. Ze eet in de ochtend ook slecht brood en blijft chagrijnig tot ze dr fles krijgt, dus die geef ik nog gewoon. 
Ik wacht liever gewoon tot ze zelf aangeeft dat ze er geen behoefte meer aan heeft. Bij mn oudste dochter ook zo gedaan en zij was met 14 maanden van de ochtendfles af en met 17 maanden van de avondfles. Ik geef geen peutermelk, gewoon voeding nr 2. 
Zolang ze zelf nog om de fles vraagt, ga ik er niet mee stoppen alleen maar omdat het 'moet' zodra ze 1 jaar zijn. Ze slaapt nog heerlijk op die avondfles en drinkt m altijd helemaal leeg, dus die hou ik er sowieso nog in.
Wil je echt stoppen, kun je proberen gewone halfvolle melk te geven ipv die flessen. Mijn dochter krijgt nu tussen de middag ook gewone melk, maar in de ochtend en avond neemt ze daar echt nog geen genoegen mee.
 
Hier een meisje van 13 maanden die ook om 7.00 En 19.00 nog 150cc krijgt. Ze vraagt hier echt om en ik vind het prima. Ze eet in de ochtend ook slecht brood en blijft chagrijnig tot ze dr fles krijgt, dus die geef ik nog gewoon. 
Ik wacht liever gewoon tot ze zelf aangeeft dat ze er geen behoefte meer aan heeft. Bij mn oudste dochter ook zo gedaan en zij was met 14 maanden van de ochtendfles af en met 17 maanden van de avondfles. Ik geef geen peutermelk, gewoon voeding nr 2. 
Zolang ze zelf nog om de fles vraagt, ga ik er niet mee stoppen alleen maar omdat het 'moet' zodra ze 1 jaar zijn. Ze slaapt nog heerlijk op die avondfles en drinkt m altijd helemaal leeg, dus die hou ik er sowieso nog in.
Wil je echt stoppen, kun je proberen gewone halfvolle melk te geven ipv die flessen. Mijn dochter krijgt nu tussen de middag ook gewone melk, maar in de ochtend en avond neemt ze daar echt nog geen genoegen mee.
 
Onze dame is ook 1 geworden. In de ochtend krijgt ze nog wel een volle fles 180+6 maar in de avond ben ik begonnen met afbouwen. Eerst 2 weken 150+5 gedaan en aangelengd met water, en nu zitten we op 140+4. Straks wil ik over gaan op thee. Ze eet verder heel goed brood avond eten yogurt etc. Dus denk wel dat ze er aan toe is en de nachten gewoon doorkomt. 
Doen wat jou gevoel zegt, ieder kind is anders. 
 
Je kan sochtends gewoon tijdens het ontbijt een beker melk (ofzoiets) geven. Uit een normale beker/tuitbeker ipv fles.
Savonds begon onze zoon het te weigeren dus gewoon helemaal gestopt.
Maar ook dan zou je bij het eten een gewone beker melk kunnen geven en kijken wat er gebeurd
 
Haha ik zal wel een loedermoeder zijn, maar bij ons was de poeder op met 11 maanden en 3 weken en toen zijn we cold turkey gestopt met de fles. Ze ging meteen beter eten en sliep nog steeds even goed. Ze miste het geen seconde.
 
Dank voor jullie reacties! Ik wil graag van de fles af, zodat hij over gaat op meer water, thee of gewone melk uit een beker. Ons zoontje eet heel goed (4 sneetjes brood per dag en gewoon avond eten.. ). Maar hij vindt de fles ook nog steeds heel fijn! Ik ga voorzichtig beginnen met gewone melk en kijken of ik dan de fles kan vervangen. 
 
Terug
Bovenaan