Bijna 1 jaar en kan nog niet kruipen!

Hallo,

Ik heb een zoontje Milan die over 14 dagen 1 jaar wordt. Hij kan nog niet zelf gaan zitten en tijgert of kruipt absoluut nog niet.   Hij vindt het zelf geen probleem. Hij ligt heel tevreden op zijn rug en rolt dan lekker van buik naar rug en weer terug. Als ik hem laat zitten vind hij het ook goed en kan hij uren met een speelgoedje of knuffeltje zitten spelen. Hij zit ook op een kdv en daar kruipen al die kleintjes op grond, hij heeft dus voorbeelden genoeg zal ik zo denken. Ik hoor van een heleboel mensen dat hij waarschijnlijk het kruipen over zal slaan. Ik heb vroeger zelf ook niet gekropen.  Mijn vraag is welke kinderen zijn ongeveer even oud en kruipen ook nog niet of welke kinderen hebben het kruipen ook overgeslagen?

Groetjes, Moontje
 
Mijn zoontje is 11 mnd en kruipt ook nog niet en kan ook niet zelf gaan zitten. Als ik hem neerzet schuift hij wel op zijn billen vooruit en achteruit. Sinds gisteren trekt hij zich ook op tot staan.
Als ik jou was zou ik me niet te veel zorgen maken, vooral omdat je kleintje duidelijk zeer tevreden is en er blijkbaar dus nog geen behoefte aan heeft om meer te kunnen.
Mijn zoontje wil duidelijk wel meer en is erg opstandig. Liggen wil hij absoluut niet, behalve in bed. Hij overstrekt zich ook veel.
Ik ben door het CB doorverwezen naar de kinderfysio, vanwege dit overstrekken en omdat ze het beter vinden als hij toch ook nog gewoon gaat kruipen. Uit onderzoek zou namelijk gebleken zijn dat kinderen die het kruipen overslaan later een onhandiger motoriek kunnen hebben. Dit had ik zelf nog niet eerder gehoord.
Misschien moet je het eens navragen bij je eigen CB. Ik ben benieuwd wat zij ervan zeggen, want volgens mij zeggen ze overal iets anders.

Groetjes, mama van Timo.

 
Hoi,

Onze zoon is over 3 week jarig en gaat ook nog niet zelf zitten. Hij kan wel heel goed zitten maar komt daar niet zelf (heeft zich in bed 3 keer tot zit weten te werken, maar doet het niet met regelmaat, het begin is er wel).
Kruipen met de buik los van de grond doet hij ook niet, tijgeren echter als een speer....

Maar misschien is jouw zoon (toch? kan niet teruglezen dom dom dom) wel heel erg ergens anders mee bezig?
Merk aan ons ventje dat hij heerl erg dingen kan bestuderern, hoe iets in elkaar zit en werkt, hij is volgens mij dan ook een van de weinige bijna 1 jarigen die het nog leuk vindt in de box....

Groetjes,
Marije
 
Hai,

Mijn dochtertje wordt over 2 1/2 week 1 jaar en kruipt ook nog niet. Ze glijdt een beetje over de grond en dan alleen achteruit. Zitten kan ze wel goed, maar alleen als ik haar neerzet. Ze begint zich sinds een week een beetje op te trekken. Ik was vorige week bij het cb en die vonden het allemaal geen probleem. Het enige wat wel moet volgens de boekjes bij 12maanden is los zitten met rechte rug.
Ik kan me er soms heel erg bezorgd over maken, over wat ze wel en niet kan. En soms wordt je ook gek gemaakt door andere mensen. Maar ieder kindje schijnt toch echt zijn eigen tempo te hebben. Dus ik geniet er nog maar van dat ik nog niet achter haar aan hoef te lopen.
Succes,

groetjes,
Mikki ( mama van Isa )
 
miin zoon kroop bij 11 maanden ook nog niet.
toevallig moest ik naar het cb en heb het daar gevraagd aangezien een meisje van een maand jonger in mijn omgeving wel al kroop.
het cb zei maak je geen zorgen het hoeft ook nog niet , en je zal het niet geloven zet hem daar ff op de grond en mr. tijgert.Het komt echt wel vanzelf.
kan je alleen een tip geven oefen met hem en doe het voor , dit raadde het cb mij ook aan.

gr.sandra
 
Terug
Bovenaan