Bijna 1 jaar en niet doorslapen

Voorheen kwam hij altijd 1 keer 's nachts, heel soms 2 keer en soms sliep hij door. Heel wisselvallig, maar vol te houden.

2 Weken geleden heeft hij koorts gehad (grieperig en een nieuw tandje) en sindsdien komt hij 2x 's nachts...  rond 1.00 en rond 4.30. Hij wil dan ook melk drinken. Geven we het hem niet, gaat hij ook niet meer slapen en kunnen we úúúúren wakker liggen.
Hij zat/zit eigenlijk altijd onder z'n gewicht waardoor we zoiets hadden: 'als jij 's nachts wat wil drinken, prima!' Hij zal het wel nodig hebben.

Heeft iemand tips om dit patroon te doorbreken?
Of mensen die hetzelfde hebben meegemaakt; hoe is het over gegaan?

We zijn weer zwanger en ik zou niet weten hoe ik het zou moeten trekken als ik straks elke 3 uur eruit moet voor de nieuwe baby én nog eens omdat mijn zoontje 2x komt 's nachts... ***zucht***
Gelukkig hebben we nog ruim een half jaar...
Door de zwangerschap ben ik ook ontzettend moe en kan ik het waarschijnlijk ook minder hebben vandaar dat ik nu pas op zoek ga naar tips.

Hoi Wendela,

Hier ook een moeder die in jouw schoenen heeft gestaan. Onze oudste ( nu bijna 6jaar) kwam ook tot 14 maanden een of twee keer per nacht. Met een fles ging hij weer prima slapen, maar zonder lag zowel hij als wij uren wakker. En daar had ik geen zin in, dus gaf ik hem z'n fles en sliepen we weer vlot verder.
Met 14 maanden kreeg ik van de kinderarts het advies om 's avonds nutrilon forte te gaan geven voor het slapen gaan. Dat werkt vrij goed. Het leek inderdaad alsof hij daardoor langer verzadigd was. Al snel sliep hij de meeste nachten door.
Dus wie weet helpt het bij jullie ook.

succes! Sandra

Hoi

Toen je kindje ziek was ben je er vaker heen gegaan. Best wel logisch,
maar daar is hij nu aan gewend. Hij zal dit weer moeten afleren en ik
zou hem gewoon een paar nachten laten krijsen. Het is puur gewenning en
dat moet hij weer ontwennen. En die groeicurves zijn gemiddelden. Als
je kindje altijd onder het gemiddelde zit maar wel met een stijgende
lijn is er niets aan de hand hoor!

Voor de moeders waarbij de kinderen snachts zo krijsen zou ik als
advies geven: Laat hem of haar een nachtje elders logeren. Sommige
kinderen moeten even gereset worden! Het is nu een strijd tussen jullie
geworden en de kinderen winnen elke keer weer, want moeder of vader
komt. Vaak zie je dat ze bij opa en oma wel gewoon slapen, want ze
kunnen het best!

Hoi hoi,

De tips die ik om me heen kreeg, is zorgen dat je kindje minder overdag slaapt, zeg maar 's middags max 1.5 uur en niet later dan 15.00 uur! Wanneer hij er bv pas om 14.15 uur om wat voor reden dan ook pas  gaat slapen dan toch echt wakker maken om 15.00 uur. Bij ons hielpen deze tips. Dus 15.00 uur en niet later!!!!!!!!!!!!!!!!! Schijnt bio ritme te heten.................en dan rond 19.00/20.00 uur weer naar bed.

Wel moet ik zeggen dat ons zoontje 's nachts onrustig kan zijn wanneer hij daarvoor een drukkere dag heeft gehad dan anders. Dan neem ik hem altijd even bij ons in bed en leg hem weer weg zodra hij slaapt. Meestal 10   minuten. Ik weet dat dit tegen vele adviezen indruist maar wij hebben er een goed gevoel bij. Hij is bijna 1 jaar en sinds 2 weken loopt hij al. Nou dit hebben we 's nacht ook gemerkt. 2 tot 3 keer schreeuwend wakker worden 's nachts. Daarbij staan zijn boventanden ook op spanning dus alles bij elkaar!!!!!!!!!!!

Het gaat allemaal over en bij ons heeft de onrust de afgelopen 6 weken geduurd. Kijken naar de oplossing die bij je past, ook is dat je je kindje even bij je in bed gaat  nemen. Wanneer je dan meer tot rust kom is denk ik  toch heel belangrijk voor   jezelf, partner, kind en de toekomstige!

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt!

Groeten,
Celie

Heeft hij misschien last van een sprongetje van oei, ik groei? Rond 52 weken is ook een sprongetje. Als dat zo is, dan zal hij over een paar weken weer beter slapen.

Ik heb nog een boekentip Lekker slapen, zonder huilen van E. Pantley. Adviezen om je kindje (weer) te laten doorslapen, zonder hem/haar te laten huilen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Terug
Bovenaan