Bijna 1 jaar en nog geen tandjes

<p>Hallo?</p><p> </p><p>Mijn dochtertje wordt eind deze maand 1 jaar en er zijn nog geen tandjes. Sinds ze 4 a 5 maanden was, begon ze symptomen te krijgen van tandjes. Toen ze 6 maanden was, zei kind en gezin dat ze haar tandjes aan het krijgen was. Toen ze 9 maanden was, zeiden ze dat ze nog geen tandjes kreeg.?</p><p>Nu zoveel maanden later, nog steeds geen 1 tandje te zien. Vanaf welke leeftijd zou ik me zorgen moeten beginnen maken?</p>
 
Ik zou me er geen zorgen om maken, want wat kun je er aan doen? Volgens mij niks.. Je kunt het proces toch niet versnellen.
Mijn dochter had toen ze 1 jaar werd ook pas 1 tandje. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en heeft ook nog steeds haar hoektanden en laatste kiezen niet, terwijl de meeste leeftijdsgenootjes dat wel hebben. Daar is ze later mee maar het is niet erg. Gemiddeld hebben kinderen pas rond 3 jaar al hun melktanden dus ze heeft nog even te gaan.
 
Tja,je doet er weinig aan en uiteindelijk krijgt elk kind tandjes hoor! De één heeft met 8 maanden al een mond vol, de ander met 12 maanden nog niks. Dit verschilt enorm, maar je doet er niks aan haha. Mijn jongste dochter is nu 20 maanden en was razendsnel. Met 4 maanden al 2 ondertanden en met 13 maanden had ze alle hoektanden en kiezen en was ze dus al klaar.

Alleen de allerachterste kiezen moet ze nog, maar die komen pas rond 2.5 jaar.

Dus ja, het verschil is enorm maar je doet er niks aan. T komt vanzelf!
 
Het is idd wat "laat"... Maar ze komen heus wel! Denk maar zo: ze kunnen ook niet stuk vallen als je kindje leert lopen?
Mn zoon had met 1 jaar alle tanden en kiezen inclusief hoektanden met met 20 maanden ook zijn 2e kiezen ? Hier een hele snelle jongen dus!
 
Geen zorgen maken, je doet er toch niks aan! Scheelt poetsen moet je maar denken. Onhandig zal t soms wel zijn denk ik, maarja je kan ze er moeilijk op lijmen he ;)
 
Terug
Bovenaan