Bijna 1 jaar en nu pas tand, maar op wat voor plek?

Hallo mede moeders,

Mijn zoontje Sem wordt 18 juli 1 jaar, en tot op heden nog geen tanden. Nou was ik daar nog niet zo heel verbaasd over dat hoor je wel meer, al vond ik het wel erg lang duren. Maar nu zie ik 2 tanden boven elkaar doorkomen, tussen de hoektand en de tanden in het midden. Dit lijkt me wel vreemd als eerste tanden. Heeft iemand dit vaker gehoord???? Straks heeft hij de middentanden niet. Huh!?  Nou het zal toch wel? Graag reacties  
 
Hi,

Toevallig ben ikzelf ook op 18 juli jarig, maar dat terzijde. Mijn zoontje van 8 maanden heeft nu 2 ondertanden en 1 komt er door bovenin maar dat is ook een hoektand. Geen idee hoe dat komt. Hij kan er trouwens al wel mee tandenknarsen! Wat een eng geluid is dat!


Groetjes!
 
Hallo, mijn zoontje van 1 heeft zijn tandjes ook niet in de meest logische volgorde gekregen. Eerst 2 ondertandjes, toen 2 boventandjes en daarna pas de 2 voortandjes. Het is een tijdje een klein Draculaatje geweest. En we hebben pas ontdekt dat hij ook al 2 kiezen heeft. Ik ga er maar vanuit dat de rest vanzelf allemaal volgt en dat er uiteindelijk een compleet gebit ontstaat.
 
Terug
Bovenaan