Bijna 1 jaar en nu?

23 oktober wordt Emma 1 jaar!! HIEP HIEP HOERA

Wij hebben al behoorlijk wat problemen met haar eten gehad. We zijn nu eindelijk op de goede weg. Nu het drinken nog.

Nu ze 1 jaar wordt mag ze van alles eten. Ik heb alleen geen idee wat voor schema ik dan weer volgen kan.  Op het consultatiebureau word ik ook niet wijzer. (Zie discussie: Problemen met consultatiebureau)

Wat voor schema's hebben jullie kindjes vanaf een jaar?

Alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Ingrid

Hallo!

Mijn dochtertje is afgelopen week 1 jaar geworden. Dat jaar is trouwens omgevlogen. Maar goed, de voeding: Ze krijgt als ontbijt 1 snee tarwebrood met een beetje boter en appelstroop  en een bekertje melk (ongeveer 180 cc). Rond tien uur krijgt ze vers fruit, na haar middag dutje rond  13.00 uur krijgt ze 2 sneetjes brood met dun boter en smeerkaas of leverpastei en weer een beker melk (ongeveer 150 cc). Om 15.00 uur krijgt ze 1 liga koek (volkoren va 12 mnd) en een beker water met  diksap. Om half zes krijgt ze warm eten en een beker water. Om half zeven een mini danoontje, daarin doe ik twee vitamine D tabletjes. Daarna nog een beker water en om 19.00  gaat ze naar bed. Ieder kind heeft natuurlijk andere  eetbehoeften maar mijn dochter doet het hier prima op. Het is mooi  verdeeld over de dag en  geen zoetigheid, daar heeft ze ook helemaal geen behoefte aan. Alleen het danoontje  is lekker zoet maar wel gezond.  Meteen weer extra zuivel. Hopelijk heb je er wat aan. Succes!!!

Groetjes, Sliek.  

Hoi Ingrid,

Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je meid.
Stan is nu 13 maanden. Hij krijgt nu gewone melk en kruiden, sausjes en andere smaken introduceren we heel langzaam. Wat we geprobeerd hebben en waar hij goed op reageert is: nasi, lasagne, pasta met rode tomatenpuree saus, groenten en gehakt e.d. Je moet het gewoon proberen en kijken hoe je dochter erop reageert. Ik zou het errug langzaam introduceren omdat je aangeeft dat je dochter geen makkelijke eter is.

Zijn schema van nu (tijden zijn richt-tijden):

7.30      fles pap; brinta met 200cc melk
10.00 cracotte of soepstengel o.i.d.
12.00 1 of 2 bruine bammetjes zonder hele volkoren pitten met boter en/of  
                appelstroop/leverpastei en een fles melk 150cc
15.00 fruit en diksap of thee en later nog een cracotte/rijstewafel o.i.d.
18.00 warme maaltijd en toetje; soms danoon maar meestal yoghurt of biogarde

ongeveer rond 19.00 á 19.30 uur gaat hij naar bed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Marieke

Hallo,

Mijn "grote" man wordt 31 okt 1 jaar en heeft al sinds 10 mnd het volgende schema:

8.00 uur      Pap ong 150cc similac 2 + pap
9.30 uur       1 potje 6 mnd (vind ie nog zo lekker) of een halve banaan in plakjes
11.30 uur   1a 1,5 boterham met worst of smeerkaas of een krentenbol met boter
14.30 uur   Plak ontbijtkoek of koekje
17.30 uur   Met de pot mee in stukjes die hij zelf kan pakken of wij prikken het eten aan zijn vorkje en hij stopt het in zijn mond + 100cc Halfvolle melk
19.30 uur   Bakje yoghurt

Tussendoor drinkt hij 2 volle tuitbekers roosvicee of water op een dag. Verder lust Enzo Bijna alles en is hij zeer nieuwsgierig wat eten betreft. We geven hem ook alles, van pasta met pesto tot wraps en pannenkoeken. Hij vind alles lekker.
Alleen hij lust geen opvolgmelk dat was altijd al een drama, maar met 10 mnd hebben we het opgegeven alleen in de pap is het nog goed, verder drinkt hij koude halfvolle melk.

Hoi,
Mijn zoontje is nu 13 maand en hij heeft al sinds 8 maand hetvolgende schem":
08.30 papfles 200 cc gew halfvolle melk met 5 eetlepels brinta
10.00 flesje  suikervrije ranje  en een kinderkoekje
12.00 bruine boterham zonder pitjes met 120 cc halfvolle melk
slapen tot ong 14.30
Hierna fruithapje. Meestal 1 1/2 stuk fruit vers. Soms potje (12 mnd)
17.00 warm eten en gewone yoghurt na
19.30 fles 210cc halfvolle melk
Naar bed en lekker slapen...

Ik heb niet echt geleidelijk aan nieuwe smaken geintroduceerd. Hij doet gewoon de
mond open en hij eet werkelijk alles.... Wel ben ik begonnen met heel fijn geprakt
eten en nu is het wat groter allemaal.
Ik zou zeggen doe wat je het beste lijkt.
Groetjes en succes Melanie

Terug
Bovenaan