bijna 1 jaar

Mijn zoontje is nu bijna 1 en krijgt op dit moment nog 3 flessen van 180 cc per dag. Daarnaast brood, thee, fruit, rijstewafels e.d. Mijn vraag is: wanneer ga je precies over op opvolgmelk nummer 3 en is dat noodzakelijk? kan je ook gewone melk gaan geven? Moet de melk in iets anders worden gegeven dan in een fles? Wanneer stop je met de laatste fles voor het slapen gaan? De 3 flessen gaan lang niet altijd helemaal op, maar hij vindt ze nog wel heel lekker!
 
Hoi Wolffje,

Ik heb mijn oudste helemaal geen opvolg 3 gegeven maar meteen gewone melk en dat in een gewone beker, dat is wel even knoeien in het begin. Mijn oudste is nu 3 jaar en wil af en toe ook nog een fles pap(en zo ken ik er nog een paar die dat hebben). Dus lekker laten gaan zou ik zeggen. Groetjes Daantje
 
Ik ben ook overgestapt op halfvolle melk. Zolang ze gewoon goed eten, en dat doet jouw zoontje wel zo te zien, dan hoef je echt geen groeimelk te geven. Scheelt weer een hoop in de portemonnaie.
 
Hoi,

opvolgmelk 3 is vanaf 10 maanden...
ik gebruik het wel, tis wel wat zoeter dan opvolgmelk 2 vind ik...
soms weet je niet meer wat nou wel en wat nou nog niet mag, mijn zoontje is nu 10 maanden en eet goed, ook brood en wafeltjes en fruit en groente, drinkt water en roosvice maakt hem niets uit maar de 1 zegt dat ie wel al melk en yoghurt mag en de ander zegt van niet...ik weet het soms echt niet meer, dus voor mijn eigen zekerheid heb ik wel nutrilon 3 gekocht maar het is wel duur ja....

gr
saskia
 
Terug
Bovenaan