bijna 1 jr hoe flesvoeding aanpassen

Hoi,

ik heb een tweeling die bijna 1 jr is nu mogen ze dan nog maar 300cc fles voeding ik gebruik Friso 3 nu en mijn vraag is hebben jullie die 3de voeding van voor het slapen gaan in een keer niet meer gegeven of hebben jullie dit afgebouwd ik zou graag wat tips horen omdat mijn dochters nu nog steeds niet door slapen ???? Heeft iemand hier een goede tip voor mij.

Ingrid

Hallo,

mijn zoon is ook bijna 1 jaar, en ik heb ook 1 fles minder moeten geven. Na overleg met cb heb ik zijn middag fles laten vervallen. Je hoeft niet perse de laatste fles te laten vervallen.

succes!!!!!

Ons zoontje is nu 15 maanden. Wij zijn langzaam aan overgestapt. Ik ben begonnen met tussen de middag gewone half volle melk te geven. Maar deze wilde hij niet uit de fles en niet warm. Dus begonnen uit een gewone beker koude melk te geven. Dat ging redelijk. Hij lust de melk wel koud, maar het drinken uit een gewone beker ging nog niet zo goed.
Omdat verder tussendoor ook nog niet zo'n fan was van ander drinken deed ik het als volgt:

na het ontbijt  een fles opvolgmelk van 160 cc water met 3 schepjes
tussendoor ander drinken aanbieden, hij dronk vaak maar 50 cc daarvan
bij de lunch  een bekertje (100cc) halfvolle melk
's middags weer ander drinken aanbieden, ook hier dronk hij vaak maar 50 cc van
's avonds voor het slapen gaan weer een fles opvolgmelk van 160 cc water en 3 schepjes.

Inmiddels gaat het drinken uit een gewone beker heel goed en lust hij ook goed ander drinken. Nu krijgt hij bij het ontbijt en bij de lunch een bekertje halfvolle melk. En 's avonds voor hij gaat slapen nog 90 cc water met 2 schepjes.

Op het cb hier vonden ze het geen probleem dat hij wat meer melkprodukten kreeg, zolang hetgeen wat hij extra kreeg maar verdund werd met extra water.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi. MIjn oudste word eind januari 3 jaar, en die heeft tot vorige maand nog een 80 ml melk gehad voor het slapengaan.. Overdag dronk ie de rest, maar dat flesje voor het slapengaan vond ie gewoon nog lekker. Ineens was het er ook af, maar wat geeft dat als ze voor het slapengaan nog lekker wat melk hebben?? Zo'n heerlijk kroelmomentje met een flesje melk voor het naar bed gaan. lekker hoor!!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan