Bijna 1 slecht slapen!

<p>Mijn zoon is bijna 1 en slaapt ontzettend slecht! </p><p>Hij gaat om 19:00 naar bed en we moeten hem in zijn bed in slaap kriebelen anders valt hij niet in slaap en krijst hij de boel bij elkaar tot hij zelfs spuugt. Dan slaapt hij tot ongeveer 11 uur en wordt dan telkens wakker. We krijgen hem dan niet meer in slaap in zijn eigen bedje en gaat dan bij ons in bed en krijgt nog een klein flesje. Dan slaapt hij tot de volgende ochtend half 8. </p><p>We willen zo graag dat hij zelf in slaap valt en de nacht doorslaapt. </p><p>Dat we hem in slaap kriebelen vind ik niet zo heel erg als hij dan ook maar blijft slapen.. </p><p>Hebben jullie tips voor ons? We hebben al heel.erg veel geprobeerd en niks is nog gelukt. </p><p>Help! </p>
 
Echt gewoon doorpakken en hem niet bij jullie in bed nemen. Hij weet nu dat hij - als hij maar blijft brullen - jullie hem uit bed halen. Heeft hij echt wel door! 
Mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze rond de 14 maanden oud was. Ik ging er 1x heen 's nachts om te kijken of alles oke was, daarna liet ik haar huilen. Heel zielig en ik lag ook huilend in mn bed, maar ze heeft het zo'n 10 nachten volgehouden en toen was het over. Na 10-15 minuten brullen viel ze weer jn slaap. Soms hethaalde zich dit 5x per nacht, maar ik heb haar nooit uit bed gehaald.
Ze weet nu dat ze er s nachts niet uit mag. Alleen als ze ziek is, haal ik haar uit bed. Verder nooit.
Een klein flesje geven s nachts, daar moet je ook wel een keer vanaf maar dat lijkt me pas de volgende stap. Eerst maar eens leren dat hij in zn eigen bed moet blijven, en liggend in zijn eigen bed kan hij een flesje drinken. 
T is zielig en echt heel pittig voor jezelf ook, maar het is de enige manier.. dit moet je echt doorpakken, anders ligt hij over 6 maanden nog steeds bij jullie in bed. Ff 2 weken doorzetten, dan snapt hij wel hoe het werkt. 
Succes!!?
 
Ben het helemaal eens met de gene boven mij. Mijn dochter slaapt ni van 1900 tot 0730. Is soms zielig even laten huilen. Maar ze zijn slim..
 
Hier op het moment ook een slechte slaper... Sliep altijd van 19 tot 7 zonder wakker te worden of andere narigheid. 
Hij is bijna elf maand en nu is hij een paar keer per week rond half negen wakker en slaapt dan echt moeilijk weer in (uiteindelijk helpt dan een rondje in de auto, I know mensen vinden er wat van) of hij is midden in de nacht wakker. Dan helpt een flesje in bed (zelf vasthouden) en wordt er redelijk snel weer doorgeslapen. 
Ik houd het hier maar op tanden/ naar dromen/ eenkennigheid/ verkoudheid/ verkeerd liggen of aan de veranderende slaaptijden overdag. Rottigheid maar het is niet anders... Hopelijk kan je het samen met je partner ‘verdelen’ want na een lange dag is zo’n avond of nacht ook niet perse tof ?
 
Herkenbaar! Onze dochter is 15 maanden en slaapt sinds 11 maanden bij ons in bed nadat ze de eerste tijd vd avond in eigen bed is geweest.
Dit speelt al sinds 6 maanden dat ze slecht begon te slapen.
Waarschijnlijk is ze hoogsensitief waardoor ze zo slecht slaapt en eenkennig is. Laten huilen was bij ons echt geen optie.
Lees Lekker slapen zonder huilen eens van Elisabeth Pantley.
En bedenk dat het heel westers is dat kinderen al vroeg alleen moeten kunnen slapen. Sommige kinderen kunnen gewoon echt niet zonder de nabijheid.
 
 
 
Wij hebben onze zoon van 15 maanden ELK slaapje in slaap gewiegd tot hij 13 maanden was. Ook ben ik er 13 mnd lang elke nacht 2 a 3x uitgeweest. Hij kreeg met 13 mnd nog 1x per nacht een flesje (alleen water, warm, zodat het wat aangenamer was en maar 100 ml). Toen zijn broertje werd geboren rond 12 mnd ging hij ineens veel tegelijk doen, we hebben toen geprobeerd voor het eerst om hem niet te wiegen (13 mnd) en om 1900 met een fles naar bed gebracht. Muziekmobiel aan (draait 20 min). We hoorden hem.nog even kletsen maar toen viel hij inslaap en sliep meteen de nacht door. Af en toe werd hij nog wakker toen en gag een klein huiltje maar dat ging met n minuutje over
 Nu valt hij zonder melk in slaap en slaap hij elke nacht van 19.30 tot 08.00.
 
Terug
Bovenaan