Bijna 1, vervanging voor flesvoeding?

<p>Hoi allemaal! :)</p><p>Ik wilde jullie vragen of jullie misschien tips of adviezen hebben wat betreft de vervaging van flesvoeding?</p><p>Ik geef namelijk op dit moment de laatste fles om 21.00 uur, deze wil ik ergens anders voor vervangen, maar ze lust/eet geen pap. Heb 3 soorten geprobeerd, zowel in de fles als met een lepel. En ook pap die met de fles gemengd moet worden als kant-en-klare pap zeg maar.</p><p>Ik heb geprobeerd om dit te vervangen met een dubbele boterham, echter wordt ze dan 'snachts weer wakker dat ze honger heeft. En dat is uiteraard ook niet de bedoeling. Ze slaapt namelijk over het algemeen 'snachts door van 21.00 uur tot ongeveer 07.30 uur.</p>
 
Rond die tijd werd mijn oudste ook altijd wakker maar die had met 10 maanden al geen flessen meer. Hij at dan een banaan ? heeft een maand geduurd en toen sliep ie weer door .
 
Toevalli vandaag naar het CB geweest.
En wij mogen de flessen ook weg laten.
Hier krijgt  die nog in de ochtend en avond nog een fles.
Ik ga eerst beginnen  met de ochtend  fles en over 2 weken de avond. 
Mij vertelde ze dat ze geen vervanging hoefde  voor de fles. En dat ze niet meer wakker worden van de honger snachts. Doordat ze overdag al genoeg krijgen 
Merk je wel dat ze honger hebben dan moest ik zn eet patroon aanpassen door meer avond eten te geven of boterhammen
Verder als ze 1 beker 150.ml melk drinken en 1 schaaltje 150ml yoghurt krijgen ze genoeg binnen.  Of evt 2 bekers melk.
Mij gaven ze het advies ook om.op voedingscentrum.nl.te kijken en daar de schemas van dreumes /peuters aan te houden .
 
Als je s avonds 2 boterhammen geeft, wordt ze wakker van de honger? Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd... 2 boterhammen vullen enorm.
Mijn dochter heeft ook nooit pap gegeten, vond ze ook vies. Ik heb tot ze 14 maanden was nog een fles opvolgmelk gegeven voor het slapen gaan. Toen overgestapt op een beker gewone halfvolle melk. Nu is ze bijna 2 en ze drinkt nog steeds een beker gewone melk voor het slapen gaan. 
Idd, anders een banaan/yoghurt/fruit? Werkt dat niet?
 
Ja ze wordt echt wakker van honger helaas. Vandaar dat ik ook de yoghurt/fruit 'savonds niet probeer. Ik ging er vanuit dat de boterhammen het meest zouden vullen uit die keuzes gezien.
 
De ochtendfles kan ik wel vervangen door yoghurt/boterham/fruit etc. en met het avondeten eet ze vaak met ons mee (of we moeten net een dagje hebben dat we echt pittig eten, dan krijgt ze nog een flesje).
Dus ik zit alleen nog met de laatste fles.. Daar zou ik graag vanaf komen, aangezien ik het een beetje onzin vind om een hele pot Nutrilon te kopen voor dat ene flesje per dag :p
 
Terug
Bovenaan