Hoi! Hier ook zo'n kindje dat niet altijd doorslaapt en vroeg wakker is. Maar dat is nu weer anders. Zoonlief heeft behoorlijk last van z'n groeisprongetjes en als hij er weer eentje voelt aankomen, is het weer 4 a 5 gebroken nachten...maar geloof het of niet, hij werd altijd om half 8 wakker en nu al een paar dagen om half 9. En dan gaat meneertje gewoon om 8 uur naar bed.
Dit heeft bij hem vooral te maken met het feit dat hij is gaan lopen...jeetje wat kan hij ineens lang slapen. Gisterochtend heb ik hem om half 9 maar wakker gemaakt, en gistermiddag toen hij al 2,5 uur lag te slapen maar weer. En nu, nu ligt hij al ruim een uur weer te slapen....ben benieuwd wanneer hij nu wakker wordt! Merk wel dat hij soms maar 1 slaapje op de dag doet...en dan meteen 1 lange!
Tips voor het vroege wakker worden heb ik niet....ik ging altijd naar hem toe en deed de speen erin en hij was weer vertrokken. En soms tja dan was hij wakker, maar liet ik hem liggen tot een schappelijke tijd....7 uur dus. En de afgelopen week hebben we hem laten huilen, toen hij 's nachts wakker werd....okay ik voelde me ontzettend schuldig, maar na 2 nachten sliep hij dus weer door....en konden wij dus ook weer goed slapen. Soms is dat het proberen dus wel waard. Ben wel om de 10 minuten gaan kijken om hem goed te leggen. En hij heeft het nu door, huilen heeft geen zin meer...hij mag niet meer bij papa en mama in bed (ook omdat hij voor geen meter stil ligt!) dus ooit komt het goed.....zoonlief is inmiddels 1 jaar, zit nu midden in z'n groeisprongetje...hierna nog 2 en dan moet het over zijn.....of dan hebben ze er minder last van!
Succes!