bijna 11 maanden en niet doorslapen

A

Anoniem

Guest
wie heeft er nog meer ervaring met een kindje die eigenlijk niet tot weinig heeft doorgeslapen sinds de geboorte. Komt er ooit een nacht...

Ik herken het; mijn dochter is ook bijna elf maanden en heeft denk ik zo'n acht keer doorgeslapen. Ik ben uitgerust als ik er maar 1 of 2 keer uit hoef.
Nou moet ik zeggen dat er achteraf ook veel lichamelijke/medische zaken speelden. Ik ben nu bij een homeopatisch arts. Hij heeft medicatie gegeven voor haar lichamelijke klachten en hierna is het al enorm verbeterd; van 8 xper nacht naar 1of 2 en een enkele nacht doorslapen.
Vandaag weer geweest. Krijgen nu ook korrels om haar s'nachts rustiger te laten slapen. Ze staat soms rechtop in bed. Draait veel, ligt vaak omgekeerd in bed. Dus misschien gaat dit werken.
Soms baal ik er enorm van, soms kan ik het beter aan. Af en toe een nachtje naar opa en oma doet mij goed. Vervelend vond ik de tips; vooral de laat maar huilen! Achteraf ben ik zo blij dat ik dat nooit gedaan heb. Natuurlijk laat ik haar als ze zeurt best even gaan, maar ik laat haar nooit echt huilen. Blij ben ik omdat er achteraf toch wat dingen niet goed waren; infecties aan urinewegen, luchtwegen en ander ongemak.
Ik hoop dat ik maandag de nieuwe korrels kan ophalen en dat het een wondermiddel is!
succes en volhouden he, er gaat een einde aan komen hou ik mezelf maar vol

Hoi,

Stijn heeft een nacht doorgeslapen van tien tot zeven en verder wordt hij tussen de een en acht keer wakker op een nacht. Ik baalde er vreselijk van maar heb me er nu maar bij neergelegd. Ooit komt er een moment dat hij gaat doorslapen, maar wanneer? De maand voor de eerste verjaardag hebben veel kinderen problemen met doorslapen, ook als ze dat daarvoor wel deden.

Groetjes van Marloes

Hoi! Hier ook zo'n kindje dat niet altijd doorslaapt en vroeg wakker is. Maar dat is nu weer anders. Zoonlief heeft behoorlijk last van z'n groeisprongetjes en als hij er weer eentje voelt aankomen, is het weer 4 a 5 gebroken nachten...maar geloof het of niet, hij werd altijd om half 8 wakker en nu al een paar dagen om half 9. En dan gaat meneertje gewoon om 8 uur naar bed.

Dit heeft bij hem vooral te maken met het feit dat hij is gaan lopen...jeetje wat kan hij ineens lang slapen. Gisterochtend heb ik hem om half 9 maar wakker gemaakt, en gistermiddag toen hij al 2,5 uur lag te slapen maar weer. En nu, nu ligt hij al ruim een uur weer te slapen....ben benieuwd wanneer hij nu wakker wordt! Merk wel dat hij soms maar 1 slaapje op de dag doet...en dan meteen 1 lange!

Tips voor het vroege wakker worden heb ik niet....ik ging altijd naar hem toe en deed de speen erin en hij was weer vertrokken. En soms tja dan was hij wakker, maar liet ik hem liggen tot een schappelijke tijd....7 uur dus. En de afgelopen week hebben we hem laten huilen, toen hij 's nachts wakker werd....okay ik voelde me ontzettend schuldig, maar na 2 nachten sliep hij dus weer door....en konden wij dus ook weer goed slapen. Soms is dat het proberen dus wel waard.  Ben wel om de 10 minuten gaan kijken om hem goed te leggen.  En hij heeft het nu door, huilen heeft geen zin meer...hij mag niet meer bij papa en mama in bed (ook omdat hij voor geen meter stil ligt!) dus ooit komt het goed.....zoonlief is inmiddels 1 jaar, zit nu midden in z'n groeisprongetje...hierna nog 2 en dan moet het over zijn.....of dan hebben ze er minder last van!

Succes!

Eigenlijk ging het hier sinds een tijdje erg goed met doorslapen... Misschien 1 of 2 keer nog het speentje zoeken maar dat was het dan wel. Heerlijk, eindelijk eens zelf lekker slapen na 10 maanden!

Maar helaas hebben we de afgelopen 2 nachten weer onzettende pech... Ruben wordt midden in de nacht klaarwakker en kan dan niet meer in slaap komen. De eerste nacht duurde het bijna 1,5 uur en vannacht is hij van 3.00 tot half 6 wakker geweest...

Ik snap er echt helemaal niks van. Zeker omdat hij de laatse tijd overdag vaak wat minder vaak slaapt (1 keer een langer slaapje in plaats van 2 keer) zou je denken dat hij het 's nachts hard nodig heeft.

Probeer er rustig onder te blijven maar als je na een uur zelf bijna omvalt van de slaap dan heb ik er toch altijd veel moeite mee om m'n geduld te bewaren...
Poeh, hopelijk wordt dit geen gewoonte....want dat ga ik niet trekken
Laura

Terug
Bovenaan